نویسنده: آریا بهپور
// چهار شنبه, ۷ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۲۲:۳۱

کناره‌گیری مادربزرگ اسکایریم از یوتیوب به حملات سازمان‌دهی‌شده کاربران ارتباطی نداشته است

شرلی کری ملقب به مادربزرگ اسکایریم از واکنش بعضی سایت‌های خبری در مورد دلیل کناره‌گیری موقت خود از یوتیوب ناراحت است.

یکی از جالب‌ترین و متفاوت‌ترین گیمرهایی که در یوتیوب به تجربه‌ی بازی‌های ویدیویی می‌پردازند را می‌توان شرلی کری دانست؛ گیمر سالمندی که به‌دلیل علاقه‌ی زیاد خود به بازی الدر اسکرولز 5: اسکایریم (The Elder Scrolls V: Skyrim) به او لقب مادربزرگ اسکایریم (Skyrim Grandma) را داده‌اند و طرفداران زیادی در یوتیوب دارد. شرلی کری چند هفته‌ی قبل در ویدیویی از خداحافظی موقت خود خبر داد و در این ویدیو به توضیحاتی پیرامون شرایط جسمی نامساعد خود اشاره کرد؛ ماجرایی که باعث شد سایت‌های خبری تیترهایی جنجالی برای این قضیه انتخاب کنند و اکنون به‌نظر می‌رسد او به‌هیچ‌وجه از این تیترها رضایت ندارد.

کری که مدتی قبل تولد ۸۴ سالگی خود را جشن گرفته بود، حدود سه هفته‌ی پیش ویدیوی جدیدی منتشر کرد و هرچند مثل خیلی اوقات دیگر آن‌را با عبارت «صبح به‌خیر نوه‌ها» آغاز کرد، ولی از حالت ظاهری و نوع صحبت کردن او مشخص بود که قصد دارد در مورد موضوعی جدی و متفاوت حرف بزند. او بعد از اینکه گفت این‌بار با یک ویدیوی شاد و مفرح به یوتیوب نیامده، از مشکلات و بیماری‌های خود صحبت کرد و همین‌طور ناراحتی و ناامیدی خود بابت بعضی از نظراتی که در مورد ویدیوهای او نوشته می‌شوند؛ نظراتی که گاهی‌اوقات از نحوه‌ی بازی او در اسکایریم انتقاد می‌کنند و ایرادات زیادی به او می‌گیرند و همین قضیه هم باعث شده است استرس زیادی را تحمل کند:

فشار خون من به طرز وحشتناکی بالا رفته و سطح استرس خیلی بالایی را هم تجربه می‌کنم. با اینکه می‌دانم نباید بابت بعضی از نظرات حرص و جوش بخورم و استرس پیدا کنم، ولی به‌هرحال این صحبت‌ها تأثیر منفی خود را روی من می‌گذارند. بنابراین مجبور هستم به فکر حفظ سلامتی خودم باشم و از این به بعد به تعداد خیلی کمی از نظرات پاسخ خواهم داد و خیلی از آن‌ها را هم حذف خواهم کرد.

یکی از دلایل ناراحت کری از بعضی مخاطبان ویدیوهای خود این است که با وجود شناخت کامل او از اسکایریم و اطلاع از نحوه‌ی بازی آن، همچنان با انتقادات تندی از طرف عده‌ای مواجه می‌شود که از او می‌خواهند اسکایریم را رها کند و به‌سراغ بازی دیگری برود، چرا که بلد نیست آن‌طور که آن‌ها دوست دارند به تجربه‌ی اسکایریم بپردازد. درحالی‌که کری سبک و سیاق خاص خود را در نوع تجربه کردن اسکایریم دارد و هم خود او از این کار لذت زیادی می‌برد و هم طرفدارانش:

افرادی که به نوع بازی کردن من انتقاد دارند، بهتر است خودشان هرطور که می‌خواهند به تجربه‌ی این بازی بپردازند و بگذارند من هم به همین شکل به بازی ادامه دهم. اگر هم واقعاً از نوع بازی کردن من لذت نمی‌برند، می‌توانند به‌سراغ تماشای بازی افراد دیگر بروند.

من واقعاً دوست ندارم پشت‌سرهم به من یادآوری کنند که باید در این بازی چه کنم یا سراغ چه بازی دیگری بروم. اگر بخواهم بازی دیگری را امتحان کنم، خودم به‌سراغ آن خواهم رفت، چرا که یک گیمر هستم و توانایی انجام این کار را دارم ولی دوست ندارم کسی من را مجبور به انجام این کار کند.

مادربزرگ اسکایریم | Skyrim Grandma

همین قضایا هم باعث شده کری برای مدتی به دوری از یوتیوب فکر کند. دراین‌میان از چند روز قبل سایت‌های خبری شروع به انتشار اخباری در این زمینه کردند و تیترهایی در مورد آزار و اذیت دیدن کری توسط کاربران اینترنتی را برای این اخبار انتخاب کردند؛ موضوعی که به‌نظر می‌رسد باعث ناراحتی مادربزرگ اسکایریم شده و او خبر یکی از این سایت‌ها یعنی VG247 در این زمینه را اشتباه دانسته و در توئیتی نوشته است:

VG247، نمی‌دانم که هستی و این تفکرات را از کجا به‌دست آورده‌ای، ولی هیچ حمله‌ی سازمان‌دهی‌شده و هماهنگی به ویدیوهای من نشده. درست است که به‌خاطر مشکلات سلامتی قصد دارم فعالیت ویدیویی خود را کاهش دهم، ولی بیشتر کسانی که صفحه‌ی من را دنبال می‌کنند افرادی با محبت و مهربانی هستند و امیدوارم شما هم این خبر را حذف و ماجرا را رها کنید.

باتوجه‌به نوع صحبت‌های شرلی کری در ویدیویی که پیش از این منتشر کرده بود، شاید نتوان خیلی هم به سایت‌های خبری بابت این نوع تیترها ایراد گرفت، ولی در مجموع به‌نظر می‌رسد کری ترجیح می‌دهد مثل مادربزرگی مهربان این قضیه را بیشتر به سلامتی خود ارتباط دهد تا بدرفتاری عده‌ای از کاربران اینترنتی.

کری که علاقه‌ی بسیار زیادی به الدر اسکرولز دارد، سال گذشته دیداری با عوامل تولید بازی از جمله تاد هاوارد داشت و اعضای استودیو بتسدا (Bethesda) هم او را بعد از اسکن کردن، به‌عنوان یکی از شخصیت‌های غیرقابل بازی (NPC) در جدیدترین اثر خود یعنی بازی الدر اسکرولز 6 (The Elder Scrolls VI) درون این بازی قرار دادند تا از این طریق قدردان عشق و علاقه‌ی این مادربزرگ گیمر به مجموعه‌ی محبوب خود باشند.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده