نویسنده: علی نوروزی
// جمعه, ۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۱

برگزاری مسابقات The International 10 به تعویق افتاد

طرفداران بازی Dota 2 احتمالاً باید سال ۲۰۲۰ را بدون مسابقات اینترنشنال ۱۰ سپری کنند، اما بتل پَس این رویداد به‌زودی منتشر می‌شود.

محدودیت‌ها و قوانین تازه‌ی ناشی از شیوع ویروس کرونا تقریباً برگزاری همه‌ی تورنمنت‌ها در موعد مقرر را غیرممکن کرده است و این مورد در رابطه با رویدادهای دارای امتیاز Dota Pro Circuit بازی Dota 2 نیز صدق می‌کند. با اینکه این روزها بسیاری از رویدادها به‌شکل تماماً آنلاین پیگیری می‌شوند، اما اخیراً شرکت ولو تصمیم به لغو چهارمین رویدادهای ماینور و میجور فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 گرفت که کسب امتیاز جهت راه‌یابی به مسابقات سالانه‌ی اینترنشنال را برای تیم‌ها غیرممکن کرد. پس از لغو مسابقات OGA Dota PIT Minor و EPICENTER Major بسیاری از طرفداران درباره‌ی آینده‌ی فصل جاری ابراز نگرانی کردند که شرکت Valve در پاسخ به آن بیانیه‌ی جدیدی را منتشر کرد. شرکت ولو در این بیانیه اعلام کرد که دهمین دوره از مسابقات اینترنشنال که برای برگزاری در تاریخ ۲۸ مرداد تا ۲ شهریور ۱۳۹۹ برنامه‌ریزی شده بود، تا زمانی نامعلوم به تعویق افتاده است و احتمال پیگیری آن در سال ۲۰۲۱ نیز وجود دارد. همچنین بتل پَس مسابقات اینترنشنال ۱۰ با کمی تاخیر نسبت‌به سال‌های گذشته در دسترس قرار خواهد گرفت. 

ما پس از بررسی دقیق شرایط فوق‌العاده‌ی ناشی از شیوع ویروس کرونا مجبور به اتخاذ تصمیم دشواری شدیم و برگزاری مسابقات اینترنشنال را به تعویق انداختیم. ما در حال بررسی تاریخ‌های مختلف برای برگزاری مسابقات اینترنشنال ۱۰ هستیم، اما احتمال پیگیری این رویداد در سال ۲۰۲۱ نیز وجود دارد. باعنایت‌به محدودیت‌های مربوط‌به گرد‌هم‌آیی‌ها، منحنی گسترش ویروس کرونا و محدودیت‌های سراسری مسافرتی مطمئن نیستیم که بتوانیم در آینده‌ی نزدیک زمان برگزاری رویداد مورد بحث را اعلام کنیم. ما در این اثناء روی تجدید ساختار Dota Pro Circuit فصل جاری کار می‌کنیم و اطلاعات بیشتری را به محض آماده‌شدن آن ارائه خواهیم کرد. جایزه‌ی دهمین دوره از مسابقات اینترنشنال به‌وسیله‌ی ۲۵ درصد از مبلغ فروش بتل پَس بعدی تامین خواهد شد که نمی‌خواهیم آن را نزدیک به زمان برگزاری مسابقات منتشر کنیم و به‌زودی شاهد انتشارش خواهید بود. بااین‌حال، باتوجه‌به اینکه اعضای تیم توسعه‌دهنده از خانه روی بتل پَس کار می‌کنند و این موضوع باعث افزایش زمان مورد نیاز برای تکمیل آن می‌شود، بنابراین تاریخ انتشار بتل پَس حداقل چند هفته دیرتر از زمان معمول خواهد بود. امیدواریم که همه‌ی طرفداران بازی در سلامت باشند و منتظر روزی هستیم که دوباره بتوانیم همه‌ی شما را به تماشای مسابقات اینترنشنال دعوت کنیم.

The International 10 / اینترنشنال ۱۰

مسابقات اینترنشنال نقطه‌ی اوج رقابت‌های Dota Pro Circuit هر فصل بازی Dota 2 به‌شمار می‌آید. مسابقات اینترنشنال ۹ عنوان «بیشترین مبلغ جایزه جمع‌آوری‌شده برای یک مسابقه در تاریخ ورزش‌های الکترونیک» را به خود اختصاص داد و رکورد «بیشترین تعداد تماشاگر بین رویدادهای Dota 2 در توییچ» را با وجود منطقه‌ی زمانی متفاوت شکست. افزون‌بر این، پس از عبور مبلغ جایزه‌ی مسابقات اینترنشنال ۹ از مرز ۳۴ میلیون دلار، انتظار از دهمین دوره از مسابقات اینترنشنال حتی بیش از پیش هم شده است. شما می‌توانید اخبار پیشین بازی Dota 2 را از «اینجا» مطالعه کنید و نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.  


منبع DOTA2 ESTNN
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده