نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۳۰ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۳۱

جایزه مسابقات The International 9 رکورد تاریخ مسابقات eSport را شکست

با عبور میزان جایزه مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۱۹ از مرز ۳۰ میلیون دلار، این تورنمنت Dota 2 باری دیگر عنوان بیشترین مبلغ جایزه جمع‌آوری شده برای یک مسابقه در تاریخ ورزش‌های الکترونیک را به خود اختصاص داد.

مسابقات The International بازی Dota 2 کماکان لقب بزرگ‌ترین رویداد ورزش‌های الکترونیک از نظر جوایز را یدک می‌کشد که در طول سال‌های گذشته همواره با عبور از مبلغ جایزه جمع‌آوری شدهِ سال‌ قبل، رکورد تازه‌ای را به ثبت رسانده است. کمتر از یک ماه تا شروع مرحله گروهی مسابقات اینترنشنال سال ۲۰۱۹ باقی مانده است و حال مطابق آخرین اخبار مسابقات مطلع شدیم که با گذشت ۷۴ روز از انتشار بتل پس مخصوص مسابقات، مقدار جایزه این دوره با عبور از مبلغ ۳۰ میلیون دلار به رکورد جدیدی در زمینه جایزه جمع‌آوری شده برای یک تورنمنت در تاریخ eSport دست یافته است.

در زمان نگارش این مطلب، مبلغ جایزه کلی مسابقات به رقم ۳۰ میلیون و ۱۲ هزار و ۳۹۱ دلار رسیده بود که همچنان به روند صعودی خود ادامه می‌دهد

سال گذشته مبلغ نهایی جایزه جمع‌آوری شده به رقم ۲۵ میلیون و ۵۳۲ هزار و ۱۷۷ دلار رسید که در آن زمان به عنوان بزرگ‌ترین جایزه تاریخ ورزش‌های الکترونیک شناخته می‌شد. جایزه مسابقات The International 9 مدتی قبل و پس از در دسترس قرار گرفتن بسته افزایش سطح بتل پس، این مبلغ را پشت سر گذاشت و به رکورد بیشترین مبلغ جایزه جمع‌آوری شده تاریخ مسابقات اینترنشنال دست یافت. حال پس از انتشار صندوق دوم ایمورتال، صندوق دوم کالکتور کَش و البته پرسونای هیروی اینوکر که Acolyte of the Lost Arts نام دارد، این مبلغ به میزان چشم‌گیر ۳۰ میلیون دلار افزایش یافته است و انتظار می‌رود که این رقم در ۳۵ روز باقی‌مانده تا منقضی شدن بتل پس به روند صعودی خود ادامه دهد.

بااین‌حال، ثبت این رکورد چندان دور از انتظار نبود؛ زیرا کمپانی ولو امسال با دست پر به استقبال بازیکنان آمد و آیتم‌های شگفت‌انگیز و متنوع‌تری را در اختیار آن‌ها قرار داد. بدون شک تمام چشم‌ها به ۱۸ تیم راه‌یافته به مرحله گروهی مسابقات TI9 است که برای بالای سر بردن جام و کسب مبلغ هنگفت جایزه این دوره به رقابت خواهند پرداخت. مرحله گروهی این رویداد جهانی سالانه در بازه زمانی ۲۴ تا ۲۷ مرداد (۱۵ تا ۱۸ آگوست) و مرحله اصلی آن در بازه زمانی ۲۹ مرداد تا ۳ شهریور (۲۰ تا ۲۵ آگوست) برگزار می‌شود. چندی قبل و پس از بسته شدن پرونده مراحل مقدماتی، فهرست هجده تیم راه‌یافته به مرحله گروهی مسابقات TI9 مشخص شد که در مقاله «هر آنچه باید در مورد مسابقات The International 2019 بازی Dota 2 بدانیم» به طور مفصل به آن پرداختیم.


منبع Twitter
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده