نویسنده: مهدی اسدی
// یکشنبه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰

تشریح سیستم رده بندی و حالت Competitive بازی Valorant

توسعه‌دهندگان بازی Valorant، با انتشار مقاله جدیدی، به تشریح جزئیات سیستم رتبه بندی بازیکنان در این بازی و همچنین حالت جدید Competitive Mode که در آپدیت 0.49 نسخه بتا در دسترس قرار خواهد گرفت، پرداخته‌اند.

Valorant، جدیدترین بازی شوتر رقابتی رایت گیمز (Riot Games) است که این روزها توجه بسیاری از علاقه‌مندان به این سبک را به سمت خود جلب کرده است. بعد از عملکرد فوق العاده‌ی مسابقات عادی این بازی در فاز بتا، توسعه دهندگان رایت گیمز تصمیم گرفتند تا جزئیات جدیدی از حالت Competitive Mode و نحوه عملکرد آن‌ را با علاقه مندان به اشتراک بگذارند.

در مجموع هشت رده‌ی مختلف برای رتبه بندی سطح بازیکنان در بازی Valorant پیش بینی شده که هریک از آن‌ها به سه شاخه‌ی دیگر تقسیم می‌شوند. البته به جز بالاترین رنک بازی که تنها با عنوان Valorant شناخته می‌شود. ترتیب رتبه بندی مذکور، از پایین‌ترین سطح تا بالاترین رتبه به شکل زیر است:

  • Iron
  • Bronze
  • Silver
  • Gold
  • Platinum
  • Diamond
  • Immortal
  • Valorant

Valorant

Riot در توضیحات تکمیلی خود اشاره می‌کند که به منظور قفل گشایی از حالت رقابتی یا Competitive Mode، باید ابتدا ۲۰ مسابقه را به صورت رده بندی نشده بازی کنید تا آماده رقابت در این بازی باشید. بعد از این مرحله، به محض این که بازی‌های رقابتی Valorant را شروع می‌کنید، رتبه‌ی فعلی شما براساس عملکردی که در بازی از خود به نمایش می‌گذارید، تعیین خواهد شد.

برنده شدن در مسابقات این بازی، به عنوان مهم‌ترین عاملی که در تعیین سطح مهارت شما نقش دارد، بیشترین تأثیر را در رتبه‌ی تعیین شده‌ی شما خواهد داشت. البته توسعه دهندگان ریوت توضیح می‌دهند که سیستم ویژه‌ای که در ساختار این بازی تعبیه شده، عملکرد شما در طول مسابقات را تحت نظر می‌گیرد. براین اساس، شدت و قاطعیت پیروزی یا شکست در یک مسابقه برای بازیکنان شناسایی شده و رتبه بندی آن‌ها با دقت بالایی انجام می‌گیرد. این موضوع می‌تواند به ایجاد انگیزه برای بازیکنان به منظور به نمایش گذاشتن بهترین عملکرد خود در هر مسابقه کمک کرده و از بی‌توجهی به بازی‌ها جلوگیری کند. چرا که در غیر این صورت، درجه بازیکن در بازی کاهش خواهد یافت.

بعد از برنده شدن در مسابقات این بازی، عملکرد شما در طول مسابقات دومین عامل تعیین کننده رتبه شما در Valorant است

Valorant

در اوایل تجربه بازی، کیفیت عملکرد شما تأثیر بیشتری روی روند افزایش لِوِل خواهد داشت؛ اما رفته رفته از این تأثیر کاسته شده و بیشتر پیروزی در مسابقات است که منجر به بالا رفته درجه شما می‌شود. نهایتاً و با رسیدن به رتبه VALORANT، تنها عاملی که موجب تمایز رتبه شما از رقبای مقابل می‌شود، پیروزی در مسابقه است.

علاوه بر این، سیستم رنکینگ بازی Valorant، عملکرد کلی بازیکن را در طول تمامی مسابقات در نظر گرفته و مانع افزایش لِوِل بازیکنان با پرداخت پول می‌شود. این رویکرد، می‌تواند سیستم پیشنهادی مناسبی برای سایر بازی‌های رقابتی نیز باشد. یکی دیگر از کاربردهای سیستم رده بندی این بازی، بحث Matchmaking یا رو به رو شدن بازیکنان با یکدیگر است. بازی Valorant در این بخش نیز از رتبه‌ی بازیکنان به عنوان عامل تعیین کننده‌ی سطح مهارت‌های آن‌ها استفاده کرده و بازیکنان هم رده را در برابر یکدیگر قرار می‌دهد. در این بازی، علاوه بر تعداد اعضای یک گروه، اختلاف فاحش درجه افراد نیز مانع قرار گرفتن آن‌ها در برابر یکدیگر می‌شود.

Valorant

با توجه به اهمیت رقابت گروهی در این بازی، Valorant امکان تشکیل گروهی از دوستان با حداکثر تعداد اعضای ۵ نفر را فراهم کرده است. اما هم گروه شدن با بازیکنان دیگر یک شرط مهم نیز خواهد داشت و آن هم نزدیک بودن درجه اعضای گروه به یکدیگر است. در واقع شما برای این که وارد یک گروه شوید، باید اختلاف درجه شما با سایر افراد گروه کمتر از ۲ رتبه (۶ رده‌ی داخلی) باشد. این قانون موجب می‌شود تا از ایجاد اختلاف سطح بیش از حد در مسابقات بازی جلوگیری شده و مثلاً سطح مهارت‌های یکی از بازیکنان با سایر اعضای گروه اختلاف بیش از حدی نداشته باشد.

در نهایت یکی دیگر از مشخصه‌های مهم این بخش، یعنی «عدم تنزل درجه» را خواهیم داشت. اگر شما به عنوان یکی از کاربران این بازی، تا حداکثر ۱۴ روز در مسابقات Valorant حضور نداشته باشید، رتبه‌ی شما به حالت مخفی در آمده اما کاهش پیدا نمی‌کند. بعد از این که مجدداً در چند بازی شرکت کردید، بازی درجه شما را نمایش خواهد داد.

شما می‌توانید با مراجعه به وبسایت فاز بتای این بازی، به توضیحات تکمیلی توسعه دهندگان والورنت در خصوص ویژگی‌های گیم پلی آن نگاهی داشته باشید.


منبع twinfinite
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده