نویسنده: روزبه حسینی
// یکشنبه, ۳۱ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۰۱

پلی استیشن 5 در سراسر جهان به‌صورت همزمان عرضه خواهد شد

شرکت سونی در نظر دارد تا پلی استیشن 5 را به صورت همزمان در سرتاسر دنیا عرضه کند.

با اینکه چندی پیش اعلام شد که شرکت سونی به دلیل گسترش ویروس کرونا، در زمان عرضه (تعطیلات کریسمس امسال) تعداد کمتری از کنسول نسل بعدی خود یعنی پلی استیشن 5 را نسبت به پلی استیشن 4 روانه‌ی بازار خواهد کرد، با‌این‌حال طبق جدیدترین اخبار کنسول های بازی، به‌نظر می‌رسد که نیازی نیست تا برای عرضه‌ی این کنسول در کشور خود صبر کنید. در سال ۲۰۱۳ و هنگام عرضه‌ی پلی‌استیشن 4، سونی آن را ابتدا در آمریکای شمالی، سپس در اروپا و در انتها در ژاپن به بازار عرضه کرد. حال بنابر گزارشی که سایت بلومبرگ منتشر کرده است، به‌نظر می‌رسد که جیم رایان، رییس بخش پلی‌استیشن، تمایل دارد تا کنسول نسل بعدی آن‌ها به‌صورت همزمان در سرتاسر دنیا و در یک روز عرضه شود. بلومبرگ در گزارش خود چنین نوشته است:‌

بنابر اعلام افراد موجود در زنجیره‌ی تامین دستگاه، جیم رایان، رییس پلی‌استیشن تاکید کرده است که دستگاه آن‌ها [پلی‌استیشن 5] باید به‌صورت همزمان در سرتاسر دنیا عرضه شود. 

این بسیار خبر خوبی برای کسانی است که نمی‌خواهند مدت زیادی را برای عرضه‌ی پلی‌استیشن 5 صبر کنند. البته این موضوع می‌تواند برای سونی چالشی بسیار بزرگ باشد چرا که هم‌اکنون مشکلات زیادی در سرتاسر دنیا به دلیل گسترش ویروس کرونا سر راه تولید کنندگان قطعات بوجود آمده است و انتشار پلی‌استیشن 5 به‌صورت همزمان در دنیا با توجه به این مشکلات کار آسانی نخواهد بود. حال باید منتظر ماند و دید که آیا اصلا این کنسول در زمان وعده داده شده عرضه خواهد شد یا مانند بسیاری از محصولات شرکت‌های دیگر، عرضه‌ی آن به زمانی دیگر موکول می‌شود. 

در دیگر اخبار مربوط به پلی‌استیشن 5 اعلام شده است که میکروفون‌های دوال سنس پلی‌استیشن 5 می‌توانند صدای کاربر و صدای محیط را تشخیص دهند و همچنین این کنترلرها دارای جک هدفون بوده و عمر باتری بالایی نیز خواهند داشت. 

نظر شما در مورد عرضه‌ی پلی‌استیشن 5 به صورت همزمان در سرتاسر دنیا چیست؟ آیا سونی می‌تواند بدون تاخیر زدن تاریخ عرضه‌ی کنسول خود آن را در مقیاسی این چنینی عرضه با توجه شرایط موجود در دنیا عرضه کند؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع Push Square
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده