نویسنده: مهدی اسدی
// شنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۰:۱۵

قیمت پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس بین ۴۵۰ تا ۵۰۰ دلار پیش‌بینی می‌شود

تحلیلگر شرکت Ampere Analysis در گزارش جدید خود، به پیش بینی قیمت احتمالی کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس پرداخته است.

در حالی که اطلاعات ما درباره مشخصات سخت افزاری و سایر ویژگی‌های کنسول‌های پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس در مقایسه با ماه‌های گذشته به مراتب بیشتر شده است، برخی از مهم‌ترین مشخصه‌های این دو کنسول که می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در تصمیم گیری مخاطبان برای خرید آن‌ها داشته باشد همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

یکی از این موارد، که اتفاقاً مهم‌تر از بقیه‌ی آن‌ها است، نحوه قیمت گذاری کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت است. به خصوص در شرایطی که سخت افزار ارائه شده توسط هردو کنسول کاملاً رده بالا و قدرتمند بوده و شرایط اقتصادی جهان نیز در وضعیت نامتعادلی قرار دارد.

در گزارش جدیدی که توسط پیرز هاردینگ رولز (Piers Harding-Rolls) از شرکت تحلیل و آنالیز Ampere Analysis ارائه شده، تحلیلگر این شرکت با بررسی جزء به جزء عوامل مؤثر در قیمت گذاری کنسول‌های PS5 و Xbox Series X، به پیش بینی بازه‌های احتمالی پرداخته است. براین اساس، کنسول‌های جدید سونی و مایکروسافت باید در حدود ۴۵۰ تا ۵۰۰ دلار قیمت گذاری شوند.

در ادامه این گزارش به یک رکود اجتناب ناپذیر اقتصادی اشاره شده که به احتمال بسیار بالا باتوجه به شرایط فعلی اتفاق خواهد افتاد. این رخداد، قطعاً تأثیر قابل توجهی روی آمار فروش هر دوی این کنسول‌ها گذاشته و در قیمت گذاری این دو محصول نیز مؤثر خواهد بود. اما براساس این تحلیل، تأثیرات ناشی از این اتفاقات، تنها به فروش اولیه‌ی کنسول‌ها وارد شده و با گذشت زمان اوضاع تغییر خواهد کرد.

PS5

در ادامه‌ی این گزارش پیش بینی شده که به لطف ارائه‌ی قابلیت Backward Compatibility یا پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل در هردوی این کنسول‌ها و همچنین با توجه به این که اکثر ناشران ترد پارتی در آینده بازی‌های خود را به صورت cross-gen یا بین نسلی عرضه خواهند کرد، بسیاری از کاربران و مخاطبان بازی‌های ویدیویی، علاقه‌ای به به‌روزرسانی سیستم‌های خود به نسل جدید نخواهند داشت.

یکی دیگر از گزارشات جدیدی که توسط نشریه معتبر Bloomberg منتشر شده بود نیز قیمت مشابهی را برای این دو کنسول پیش بینی می‌کرد. در این گزارش به احتمال کاهش تولید اولیه‌ی پلی استیشن 5 و ایکس باکس سری ایکس نیز اشاره شده و اظهار می‌شود که احتمالاً سونی در ماه‌های اولیه عرضه پلی استیشن 5، تعداد محدودی از کنسول‌های خود را به بازار عرضه کند.

شما می‌توانید با مراجعه به لینک مقابل، گزارش کامل بلومبرگ را مطالعه کنید. مقامات سونی در اظهارات جدید خود اعلام کرده‌اند که هنوز بر سر قیمت کنسول جدید خود به جمع بندی نرسیده‌اند. از سوی دیگر، فیل اسپنسر رئیس ایکس باکس نیز اعلام کرده که نحوه قیمت گذاری Xbox Series X یک فاکتور بسیار مهم‌ برای مایکروسافت بوده و این شرکت تا زمان عرضه این کنسول، نسبت به آن انعطاف پذیر عمل خواهد کرد.


منبع gamingbolt
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده