نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۲۸ فروردین ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۲۰

خبر پورت بازی‌ های انحصاری سونی و نینتندو برای پی سی در آمازون فرانسه صحت ندارد

با توجه به تکذیب فهرستی که اخیراً توسط وبسایت فرانسوی آمازون از بازی‌های انحصاری ناشران مختلفی از قبیل سونی، سگا و نینتندو برای پلتفرم پی سی منتشر شده بود، به نظر می‌رسد که این اخبار صحت ندارد.

اخیراً گزارشی منتشر شد که نشان می‌داد بازی Days Gone در وبسایت فرانسوی آمازون برای پی سی منتشر شده است. درحالی که در آن زمان به نظر می‌رسید که این این بازی تنها موردی است که در این فهرست به خصوص دیده شده است، بعد از آن بازی‌های برجسته و قابل توجهی در وبسایت این مرجع بزرگ فروش آنلاین در جهان دیده شد. حالا ناشران متعددی اعلام کردند که این لیست‌ها به طور کلی کذب بوده و چنین چیزی وجود نداشته است.

سونی در مورد Days Gone و سایر عناوین انحصاری پلی استیشن 4 مانند Bloodborne، پیامی را به وبسایت IGN منتشر کرده که مشروعیت قانونی این بازی‌ها برای پلتفرم پی سی را تکذیب می‌کند. سخنگوی سونی در این بیانیه می‌نویسد:

این فهرست به هیچ عنوان صحت ندارد. ما هیچ برنامه‌ای برای عرضه این بازی‌ها در پلتفرم پی‌سی را اعلام نکرده‌ایم.

بازی در آستانه‌ی انتشار Last of Us Part II نیز از دیگر موارد فرست پارتی سونی بود که در این فهرست پیدا شده بود. از دیگر موارد مشابه می‌توان به Uncharted: The Nathan Drake Collection و Gran Turismo Sport نیز اشاره کرد.

آمازون

بازی Persona 5 Royal از دیگر موارد قابل ذکر این لیست بود که امروز در فهرست بازی‌های پی‌سی Amazon France دیده شد. با این حال، سگا (Sega) بلافاصله اقدام به تکذیب این خبر کرده و در بیانیه‌ای که برای وبسایت PC Gamer منتشر کرده می‌نویسد:

انتشار این فهرست یک خطای واضح بوده و ما در جستجوی چگونگی وقوع آن و اقدام برای حذف آن از این سایت هستیم.

اگر هنوز هم این فهرست برای شما عجیب و غریب به نظر نمی‌رسد، باید گفت که Super Mario Odyssey نینتندو نیز در آن حضور دارد. این بازی نیز جزء مواردی است که امروز در فهرست بازی‌های پی‌سی آمازون فرانسه دیده شده است. با این حال، هنوز نینتندو نسبت به این خبر واکنش نشان نداده اما واضح است که نباید انتظار داشته باشیم که جدیدترین بازی انحصاری نینتندو سوییچ بدون اطلاع قبلی و بدون هیچ دلیل موجهی برای پی‌سی منتشر شود. مخصوصا در شرایطی که با شرکتی مانند نینتندو مواجه هستیم.

در کل به نظر می‌رسد که باید فهرست منتشر شده از این سایت را به طور کامل نادیده بگیریم. با این که در ابتدا بازی‌هایی از این لیست منتشر شده بود که تاحدودی معقول و احتمالی به نظر می‌رسید، انتظار بیانیه‌ی تکذیب کننده‌ی بسیاری از ناشران موجب شده تا مشروعیت این فهرست به طور کلی زیر سؤال برود. حتی اگر تعدادی از این موارد در آینده برای پلتفرم کامپیوترهای شخصی منتشر شوند، حضور امروز آن‌ها در آمازون نمی‌تواند دلیلی برای امیدواری شما باشد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده