نویسنده: مهدی اسدی
// چهار شنبه, ۲۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

شایعه: ویروس کرونا برگزاری رویداد E3 2020 را لغو خواهد کرد

باتوجه به روند رو به رشد شیوع ویروس کرونا در اکثر کشورهای جهان، منابع متعددی از لغو کنفرانس E3 2020 خبر می‌دهند.

در پی افزایش روزافزون نگرانی‌ها و واهمه‌ی مردم نسبت به فراگیر شدن ویروس کرونا، بسیاری از کنفرانس‌ها و رویدادهای دنیای گیم از قبیل GDC و SXSW نیز تحت تأثیر قرار گرفته و نهایتاً به تعویق یا لغو منجر شده‌اند. حالا این موضوع موجب شده تا برگزاری کنفرانس E3 2020 نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گیرد. با این که مؤسسه Entertainment Software Association چند هفته‌ی قبل اطمینان داده بود که همچنان به برگزاری کنفرانس E3 تأکید دارد، منابع متعددی اعلام کردند که احتمالاً شرایط به شکل دیگری پیش خواهد رفت.

بسیاری از منابعی که از دیروز به پوشش شایعات در این خصوص پرداختند، به لغو کامل رویداد E3 2020 اشاره دارند. توییت جدید شرکت Devolver Digital با اشاره به این که «باید پروازها و رزرو هتل خود برای E3 را کنسل کنید» از لغو احتمالی این رویداد خبر می‌دهد. با این‌حال، هنوز بیانیه رسمی ESA در این خصوص منتشر نشده است.

شرکت Devolver Digital در سال‌های اخیر حضور مستمری در کنفرانس‌های E3 داشته و انتشار این توییت از سوی آن‌ها، شایعات لغو این رویداد را تشدید کرده است. احتمال دارد که در روزهای آینده شاهد کناره گیری یک به یک شرکت‌ها و توسعه‌دهندگان شرکت کننده به دلیل پیشگیری از گسترش بیشتر ویروس کرونا باشیم.

بعد از انتشار این توییت، تعدادی از اعضای تیم پوشش خبری این رویداد مانند جیسون شرایر (Jason Schreier)، پاتریک کلپک (Patrick Klepek) و مایک فوتر (Mike Futter) نیز توییت‌هایی را با اشاره به منابع نزدیک به توسعه‌دهندگان و ناشران منتشر کردند که قرار بود در E3 2020 حضور داشته باشند. این موارد، همگی به عدم حضور آن‌ها در این رویداد یا لغو کامل آن اشاره دارند. براساس اطلاعات منتشر شده از طریق اکانت توییتر جیسون شرایر و مایک فوتر، قرار است امروز یعنی یازدهم مارس اعلامیه‌ای در این خصوص منتشر شود؛ لذا امیدواریم که به زودی خبرهای رسمی نیز از راه برسند.

E3 2020

بااین‌که فعلاً نباید این اخبار را کاملاً جدی تصور کرد، حتی تصمیم ESA مبنی بر لغو کامل E3 2020 نیز دور از انتظار و غیر‌منتظره نخواهد بود. این موضوع نه تنها به دلیل تصمیم‌گیری شرکت‌های بزرگی مانند سونی و iam8bit برای عدم حضور در مراسم امسال، بلکه به دلیل افزایش فشار ناشی از لغو سایر رویدادهای بزرگ سال و اقدامات پیشگیرانه به منظور عدم انتشار ویروس فراگیر کرونا کاملاً معقول و اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد.

این که این اتفاق چه تأثیری روی آینده‌ی برگزاری خود این رویداد می‌گذارد، هنوز مشخص نیست اما باتوجه به این که همه سال هزاران مراجعه کننده از سرتاسر جهان در رویداد سالانه‌ی E3 حضور پیدا می‌کنند، احتمال برگزاری مراسم حضوری امسال دور از ذهن به نظر می‌رسد. از جمله گزینه‌های جایگزینی که در برابر ESA قرار خواهد داشت، می‌توان به تعویق زمان برگزاری رویداد یا همانطور که Klepek نیز به آن اشاره داشته، برگزاری یک رویداد دیجیتال و غیر حضوری با تمرکز بر کنفرانس‌های خبری و استریم زنده‌ی نشست‌ها اشاره کرد. البته عقب افتادن زمان برگزاری این مراسم، به موافقت مرکز Los Angeles Convention Center نیز بستگی خواهد داشت.

در هرحال، با نزدیک شدن به زمان برگزاری رویداد و روند رو به رشد مبتلایان به ویروس کرونا در سرتاسر جهان، ESA باید هرچه سریع‌ترین در این خصوص تصمیم‌گیری کرده و تکلیف شرکت‌ کنندگان و علاقه‌مندان را نسبت به آن مشخص کند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده