نویسنده: عارف حسین پور
// دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۰

آیتم‌ های تزیینی COD: Modern Warfare به مراحل خاطره‌انگیز MW2 اشاره می‌کنند

بازیکن‌های Call of Duty: Modern Warfare متوجه شده‌اند که برخی آیتم‌های تزیینی این بازی به یکی دیگر از بازی‌های اینفینیتی وارد یعنی Modern Warfare 2 اشاره می‌کنند.

بازی‌های مجموعه Call of Duty معمولاً پر از ایستر اگ هستند. آخرین بازی این مجموعه یعنی Call of Duty: Modern Warfare نیز از این قاعده مستثنی نیست. اینفینیتی وارد، سازنده این بازی از برخی آیتم‌های تزیینی به نام Weapon Charms استفاده کرده تا اشاره‌هایی به داستان بازی Modern Warfare 2 (محصول ۲۰۰۹) داشته باشد. این موضوع باعث شده تا طرفداران مجموعه حدس بزنند که هر کدام از فصل‌های بازی Modern Warfare به یکی از ساخته‌های قبلی اینفینیتی وارد مرتبط هستند.

اگر درباره Weapon Charms چیز زیادی نمی‌دانید، باید بگوییم که این آیتم‌ها صرفا جنبه تزیینی دارند و به سلاح‌ها متصل می‌شوند. بازیکنان می‌توانند با انجام برخی چالش‌ها در بخش چند نفره، به این آیتم‌ها دسترسی داشته باشند. حالا یکی از کاربران وبسایت ردیت به نام AnalVor متوجه شده که سه عدد از این آیتم‌ها که مربوط به فصل دوم بازی Modern Warfare می‌شوند به صحنه‌های خاطره‌انگیز از مراحل داستانی بازی Modern Warfare 2 اشاره می‌کنند.

AnalVor با انتشار تصویر زیر نشان داده که هر کدام از این آیتم‌ها مربوط به کدام صحنه می‌شوند. او سپس نتیجه گرفته است که فصل دوم Modern Warfare با بازی Modern Warfare 2 ارتباط دارد. با در نظر گرفتن این موضوع که فصل دوم، یکی از شخصیت‌های محبوب این فرنچایز یعنی گوست را به همراه نقشه Rust (هر دو مربوط به بازی Modern Warfare 2 هستند) به بخش چند نفره اضافه کرده، می‌توانیم بگوییم که تئوری این کاربر ردیت تا حد زیادی درست به نظر می‌رسد.

بازی Modern Warfare 2

حالا بیایید ببینیم که هر کدام از آیتم‌های تزیینی نام برده شده دقیقاً به چه صحنه‌هایی اشاره دارند. اولین آیتم که یک کابل برق را نشان می‌دهد مربوط به صحنه شکنجه یکی از شخصیت‌های منفی بازی Modern Warfare 2 به وسیله گوست است. در ویدیوی زیر و در زمان ۱:۴۰ می‌توانید شاهد این صحنه باشید.

دانلود ویدیو از آپارات

آیتم دوم که یک بشکه بنزین را نشان می‌دهد مربوط به صحنه به آتش کشیده شدن روچ و گوست در بخش داستانی Modern Warfare 2 است. آیتم سوم نیز همان تفنگی را نشان می‌دهد که ژنرال شپرد از آن برای کشتن روچ و گوست استفاده کرد. هر دوی این صحنه‌ها را می‌توانید در ویدیوی زیر مشاهده کنید.

دانلود ویدیو از آپارات

حتی جوئل امسلی (Joel Emslie)، کارگردان هنری بازی‌های اینفینیتی وارد نیز به پستی که AnalVor در ردیت منتشر کرده واکنش نشان داد و گفت: «خوب متوجه شدی!» 

با توجه به اینکه معلوم شده فصل دوم Modern Warfare به بازی Modern Warfare 2 اشاره می‌کند، حالا طرفداران پیش‌بینی می‌کنند که فصل سوم در رابطه با Modern Warfare 3 باشد؛ یعنی پس از اضافه شدن گوست به جناح Coalition در فصل دوم، احتمال دارد که شخصیت ماکاروف در فصل سوم به جناح Allegiance اضافه شود. اگر این اتفاق بیفتد ممکن است فصل چهارم Modern Warfare هم به بازی Call of Duty: Ghosts مرتبط باشد. البته اینها فقط در حد گمانه‌زنی هستند و به صورت رسمی تایید نشده‌اند.

بازی Call of Duty: Modern Warfare که در سال ۲۰۱۹ برای پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان منتشر شد، یک ریبوت برای سری Modern Warfare محسوب می‌شود. این بازی نمرات نسبتا خوبی از منتقدان دریافت کرد و از نظر فروش نیز رکوردهای جالبی را به جا گذاشت. افشین پیروزی در بررسی خود از این بازی نمره خوب ۹ از ۱۰ را برای آن در نظر گرفت. شما می‌توانید نیم نگاه بازی Modern Warfare را اینجا تماشا کنید.


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده