نویسنده: افشین پیروزی
// دوشنبه, ۶ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۵۸

بررسی بازی Call of Duty: Modern Warfare از دید سایت‌های معتبر دنیا

نمره‌های بازی Call of Duty: Modern Warfare خبر از این می‌دهند که اینفینتی وارد توانسته یک ریبوت با‌کیفیت از این مجموعه آماده کند. 

هنوز هم با گذشت تمام این سال‌ها، انتشار نسخه جدیدی از مجموعه کالاف دیوتی یک اتفاق ویژه به‌حساب می‌آید و هر ساله افراد زیادی منتظر هستند تا نسخه جدید این مجموعه شوتر اول‌شخص را تجربه کنند. در سال ۲۰۱۹، وظیفه ساخت نسخه جدید این مجموعه برعهده استودیو اینفینتی وارد است؛ استودیویی که قبلا هم با خلق سه‌گانه مدرن وارفر یکی از بهترین زیر مجموعه‌های این سری را ساخته بود و این بار هم تصمیم گرفته تا یک ریبوت از مدرن وارفر را برای‌مان تدارک ببیند. این استودیو همچنین در Call of Duty: Modern Warfare برخلاف نسخه سال گذشته یا همان Black Ops 4، یک بخش داستانی کامل هم در نظر گرفته است و البته که با حذف بخشی چون زامبی، سعی در ارائه تجربه‌ای تماما واقع‌گرایانه در تمام بخش‌ها داشته است. علاوه بر این در مدرن وارفر، خبری از تجربه بتل رویال هم نیست و حالت‌های بازی را بخش داستانی، بخش چندنفره و حالت Special Ops تشکیل می‌دهند. 

از حیث داستانی، به گفته سازندگان Call of Duty: Modern Warfare تجربه‌ای از نبرد‌های مدرن را با الهام از اتفاقات واقعی جهان در این روز‌ها ارائه می‌دهد. به همین دلیل هم برای مثال در بخش داستانی بازی شاهد پرداختن به حوادثی چون عملیات تروریستی و مواردی از این دست هستیم که در دنیای واقعی هم روزانه اخبار مختلفی از چنین حوادثی به‌گوش می‌رسند. اما شاید اتفاق مهم در رابطه با بخش داستانی بازی، حضور برخی چهره‌های آشنا از جمله کاپیتان پرایس در آن باشد که قطعا خبر خوبی برای طرفداران به‌حساب می‌آید. در کنار بخش داستانی مدرن وارفر همچنین یک بخش چندنفره شامل حالت‌های بازی مختلف دارد. بازگشت Killstreak‌ها که در برخی نسخه‌های اخیر با Scorestreak‌ها جایگزین شده بودند یکی از ویژگی‌های این بخش است و جدا از آن برای جذب افرادی که به نبرد‌های وسیع‌تر علاقه دارند، مدرن وارفر شامل حالت گراند وار هم می‌شود که در نسخه بتا تا ۶۴ بازیکن را پشتیبانی می‌کرد و به گفته سازندگان، حتی نقشه‌هایی با بیش از ۱۰۰ بازیکن هم خواهد داشت. Special Ops هم بخش دیگری از بازی است که در آن می‌توانید ماموریت‌های ویژه مختلفی را به تنهایی یا به شکل Co-Op بازی کنید. 

در ادامه با زومجی مروری بر بررسی بازی Call of Duty: Modern Warfare از دید سایت‌های معتبر دنیا داشته باشید؛ فقط یک نکته اینکه برخی سایت‌های معتبر هنوز نقد نهایی بازی را منتشر نکرده‌اند و ممکن است نمره آن‌ها پس از چند روز تغییر کند. 

Call of Duty: Modern Warfare

  • سازنده: اینفینیتی وارد
  • ناشر: اکتیویژن
  • سبک: شوتر اول‌شخص
  • پلتفرم: پلی‌استیشن 4، ایکس‌باکس وان و پی‌سی
  • تاریخ انتشار: ۳ آبان

Call of Duty: Modern Warfare

هاردکور گیمر: ۹۰ از ۱۰۰

Call of Duty: Modern Warfare یک پکیج بسیار کامل است که محتوایی لایق اسم مدرن وارفر را برای مخاطب به ارمغان می‌آورد. اینفینیتی وارد بدون شک با این بازی به روز‌های خوبش برگشته و بازی هم تقریبا در تمام زمینه‌ها عالی است. 

گیم اینفورمر: ۸۸ از ۱۰۰

Modern Warfare آنقدر تجربه متفاوتی در مقایسه با سه‌گانه اصلی است که حتی می‌توانست با اسم کاملا متفاوتی هم منتشر شود. هرچند تمام ایده‌های اینفینیتی وارد در این بازی عملکرد بی‌نقصی ندارند، اما همین نمونه‌های موفق هم برای تبدیل شدن آن به اثری خیلی خوب کافی هستند. با اینکه جای خالی حالتی مثل بلک‌اوت از نسخه قبلی در بازی حس می‌شود، اما هنوز هم با یک تجربه چندنفره بسیار خوب طرف هستیم؛ به طوریکه خود Gunfight به‌تنهایی دلیل خیلی خوبی برای رفتن به سراغ این اثر است. 

آی‌جی‌ان: نمره بخش‌تک‌نفره: ۸۲ از ۱۰۰

Call of Duty: Modern Warfare بهترین بخش داستانی را در بین نسخه‌های ۱۰ سال گذشته این مجموعه دارد و تجربه‌ای سریع و بسیار متنوع ارائه می‌دهد. 

گیمزرادار: ۸۰ از ۱۰۰

Modern Warfare تجربه‌ای سریع و هیجان‌انگیز است و به‌نوعی تعریف و بنچمارک جدیدی از یک شوتر اول‌شخص پرتنش ارائه می‌دهد. 

گیم‌اسپات: نمره اولیه ۷۰

Modern Warfare ارجاعات خوبی به نسخه اصلی مدرن وارفر دارد و البته تجربه‌ای است که دنباله‌های بعدی‌اش را هم پایه‌ریزی می‌کند. البته نباید از یک سری ضعف‌ها در زمینه ارائه تجربه Co-Op و همینطور پرداختن بخش داستانی آن به برخی مفاهیم غیرضروری ولی حاشیه‌ساز چشم‌پوشی کنیم.

نمره های Call of Duty: Modern Warfare

نمره های Call of Duty: Modern Warfare


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده