نویسنده: روزبه حسینی
// دوشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

فیسبوک استودیو سازنده بازی Asgard's Wrath را خریداری کرد

شرکت فیسبوک استودیو Sanzaru Games، سازنده‌ی بازی Asgard's Wrath را خریداری کرد.

طبق آخرین اخبار بازی، امروز شرکت فیسبوک اعلام کرد که استودیو Sanzaru Games را که سابقه‌ی ساخت بازی Asgard's Wrath را در کارنامه خود دارد، به مالکیت خود درآورده است. بازی Asgard's Wrath به اعتقاد بسیاری از علاقه‌مندان، یکی از بهترین بازی‌های واقعیت مجازی به شمار می‌رود که برای هدست Oculus Rift منتشر شده است. با اینکه شرایط این معامله فاش نشده است، اما به گفته‌ی فیسبوک این استودیو به فعالیتش در دفاتر خود در ایالات متحده و کانادا به کمک نیروهای جدیدی که این شرکت به آن تزریق می‌کند، ادامه خواهد داد. 

Sanzaru Games استودیویی ۱۳ ساله است که تا کنون مجموعا چهار بازی برای هدست Oculus Rift ساخته و منتشر کرده است. از میان این بازی‌ها دو بازی Asgard's Wrath و Marvel Powers United VR درخشش بیشتری را میان طرفداران داشته‌اند. این استودیو همچنین چندین بازی مختلف را برای کنسول‌ها و گوشی‌های هوشمند عرضه کرده است؛ بازی‌هایی که برخی از آن‌ها IP‌های اختصاصی استودیو و برخی دیگر بازی‌هایی با استفاده از شخصیت‌های لایسنس شده مانند سونیک و اسپایرو هستند. 

به دنبال کسب مالکیت استودیو Beat Games (سازنده‌ی بازی Beat Saber)، خرید استودیو Sanzaru Games نشان می‌دهد که فیسبوک برنامه‌های زیادی برای عرضه‌ی بازی‌های بیشتر برای هدست واقعیت‌ مجازی خود دارد و در نظر دارد تا با در اختیار گرفتن استودیو‌های بیشتر و دادن آزادی عمل به آن‌ها، به غنی سازی کتابخانه‌ی بازی‌های Oculus Rift بپردازد. بازی Beat Saber یکی از پرفروش‌ترین بازی‌های این هدست محسوب می‌شود؛ این در حالی است که بازی Asgard's Wrath بیشتر به عنوان یکی از بازی‌های جدی‌تری واقعیت مجازی شناخته می‌شود که توانسته است طرفداران بازی‌های اول شخص ماجراجویی را به سوی استفاده از این تکنولوژی بکشاند. 

فیسبوک تا کنون سرمایه‌گذاری زیادی در بخش واقعیت مجازی خود کرده است و با عرضه‌ی هدست‌های Oculus Rift و Oculus Quest نشان داده است که برنامه‌های زیادی برای این بخش دارد. خرید استودیو‌های مختلف نیز بر ادامه‌ی فعالیت این شرکت روی واقعیت مجازی تاکید می‌کند و باید منتظر ماند و دید که در آینده چه بازی‌های جذاب دیگری برای هدست‌های این شرکت منتشر خواهند شد. 

نظر شما راجع به خرید استودیو‌های بازی‌سازی مختلف توسط فیسبوک چیست؟ آیا عرضه‌ی بازی‌های انحصاری جذاب شما را برای خرید هدست واقعیت مجازی Oculus Rift ترغیب می‌کند؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع techcrunch
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده