نویسنده: عارف حسین پور
// یکشنبه, ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۳۱

اطلاعات جدیدی از بازی Diablo 4 منتشر شدند؛ پشتیبانی نسخه PC از کنترلر تایید شد

بلیزارد اخیرا اطلاعات جدیدی از بازی Diablo 4 منتشر کرد. نسخه کامپیوتر این بازی از کنترلر پشتیبانی می‌کند. همچنین جزییاتی درباره رابط کاربری و هیولاهای جدید دیابلو 4 منتشر شد.

بلیزارد به‌تازگی اطلاعات جدیدی را از بازی در حال ساخت خود یعنی Diablo 4 منتشر کرد. در این اطلاعات به چند تغییر بازی نسبت به نمایش اولیه آن در بلیزکان 2019 اشاره شده است. طبق اعلام بلیزارد، نسخه PC بازی دیابلو 4 از کنترلر پشتیبانی می‌کند. همانطور که می‌دانید این اولین بازی مجموعه است که به طور همزمان برای کامپیوتر و کنسول‌ها ساخته می‌شود. سازندگان بازی تاکید کرده‌اند که بازیکن‌ها می‌توانند به راحتی بین دو شیوه کنترل بازی یعنی استفاده از کنترلر یا موس و کیبورد سوئیچ کنند. برای این منظور، منوهای بازی و به طور کلی رابط کاربری آن به صورت جدولی طراحی شده تا انتخاب گزینه‌ها و آیتم‌های پرتعداد بازی با استفاده از کنترلر کار راحتی باشد.

اخبار مرتبط:

همچنین طبق اعلام بلیزارد، طراحی رابط کاربری بر مبنای استفاده از کنترلر باعث نخواهد شد که سطح پیچیدگی گیم‌پلی Diablo 4 کاهش پیدا کند. در واقع سازندگان قصد دارند تا بین سادگی رابط کاربری و عمق گیم‌پلی بازی تعادل برقرار کنند.

تغییر مهم بعدی بازی مربوط به امکان تعیین عملکرد کلیک چپ موس می‌شود. حالا بازیکن‌ها می‌توانند مهارت (Skill) اصلی خودشان را به کلیک سمت چپ اختصاص بدهند. همین‌طور امکان تغییر عملکرد سایر کلیدها هم وجود دارد و می‌توان مهارت‌های مختلف را به آنها اختصاص داد. این ویژگی برای دکمه‌های کنترلر نیز در دسترس خواهد بود.

یکی دیگر از تغییرات بازی که با توجه به بازخوردهای مخاطبان صورت گرفته است مربوط به رابط کاربری یا UI می‌‌شود. در نسخه دمو که به بلیزارد در اختیار بازیکن‌ها گذاشته بود، رابط کاربری بازی در قسمت پایین و سمت چپ قرار داشت. اکثر بازیکنان به این موضوع انتقاد کرده بودند، چون موقع انجام بازی باید دائماً چشم خود را از مرکز تصویر به سمت گوشه آن حرکت می‌دادند و این موضوع در دراز مدت باعث خستگی چشم‌ها می‌شد. به همین خاطر بلیزارد تصمیم گرفت تا مجدداً رابط کاربری را به مرکز و پایین صفحه نمایش منتقل کند. البته این موضوع فقط مربوط به نسخه پی‌سی بازی می‌شود و در نسخه‌های کنسولی، چون معمولاً فاصله بازیکن‌ها از صفحه نمایش بیشتر است و به همین خاطر حرکت چشم نیز کمتر می‌شود، رابطه کاربری همچنان در گوشه سمت چپ قرار دارد.

بازی Diablo IV

بلیزارد در این گزارش همچنین اعلام کرده که تغییراتی را در رابط کاربری حالت دو نفره Co-Op به وجود آورده است. این حالت در  محتوای الحاقی Reaper of Souls بازی Diablo 3 هم وجود داشت، اما در آنجا وقتی که یکی از بازیکن‌ها وارد منوی مهارت‌ها می‌شد، بازیکن دوم نمی‌توانست هیچ کاری انجام دهد. حالا سازندگان بازی تصمیم گرفته‌اند تا این امکان را فراهم کنند که هر دو بازیکن بتواند به‌صورت مستقل یا همزمان وارد منوها شوند و تغییرات مورد نظرشان را اعمال کنند.

بازی Diablo IV

بلیزارد در نمایشگاه بلیزکان اعلام کرده بود که هیولاهای Diablo 4 در قالب چندین خانواده تقسیم‌بندی می‌شوند. در هر خانواده شاهد دشمنانی هستیم که دارای پس زمینه داستانی مربوط به خودشان هستند و رفتارها و توانایی‌های رزمی منحصربه‌فردی دارند. تاکنون چند تا از خانواده‌های دشمنان بازی مثل Fallen و Drowned معرفی شده بودند؛ حالا بلیزارد یکی دیگر از این خانواده‌ها به نام The Cannibals را رونمایی کرده است. این خانواده شامل پنج عضو است که هر کدام از آنها سلاح‌های مخصوص خودشان را دارند و به شکل متفاوتی مبارزه می‌کنند. دوتا از اعضای این خانواده در مبارزات تن به تن و نزدیک مهارت دارند؛ یکی از آنها از دو شمشیره بزرگ در نبردها استفاده می‌کند و دو تای دیگر نیز سلاح‌های سبک‌تری دارند که به آنها اجازه می‌دهد از فاصله دورتر به سمت بازیکن جهش کنند و او را مورد حمله قرار دهند.

دانلود ویدیو از آپارات

بازی دیابلو 4 که برای کامپیوترهای شخصی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در حال توسعه است در تاریخ نامشخصی از سال ۲۰۲۱ میلادی منتشر خواهد شد. برای اجرای این بازی، همانند شماره قبلی آن باید به‌طور دائم به اینترنت متصل باشیم. اگر می‌خواهید اطلاعات بیشتری درباره دیابلو 4 به‌دست آورید می‌توانید به این مقاله مراجعه کنید. همچنین مصاحبه سازندگان این بازی را می‌توانید اینجا بخوانید. 


منبع EuroGamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده