نویسنده: مهدی اسدی
// جمعه, ۹ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۰۱

مایکروسافت نیز در پی نگرانی‌های ناشی از ویروس کرونا از شرکت در GDC 2020 انصراف داد

مایکروسافت با اعلام خبر انصراف این شرکت از حضور در کنفرانس GDC 2020 از برگزاری یک رویداد دیجیتالی بین ۱۶ تا ۱۸ مارس (۲۶ تا ۲۸ اسفند) خبر داد.

بعد از این که بسیاری از شرکت‌های بزرگ در طول هفته گذشته و به دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا کناره‌گیری خود را از شرکت در مراسم GDC 2020 اعلام کردند، مایکروسافت نیز اعلام کرده که امسال در سان فرانسیسکو حضور نخواهد یافت.

این شرکت در جدیدترین پست وبلاگ Game Stack در این خصوص می‌نویسد:

سلامتی و ایمنی بازیکنان، توسعه‌دهندگان، کارمندان و شرکای ما در تمامی کشورهای جهان اولین اولویت مایکروسافت است.

این شرکت به طور ویژه به ویروس کرونا (COVID-19) به عنوان نگرانی اصلی آن‌ها اشاره کرده و اعلام می‌کند که امسال در کنفرانس GDC 2020 حضور خواهد داشت. مایکروسافت، در ادامه‌ی پیغام خود به جای سفر به سان فرانسیسکو از برگزاری یک رویداد تمام دیجیتال خبر می‌دهد. این برنامه که ظاهراً از شانزدهم الی هجدهم مارس (۲۶ تا ۲۸ اسفند) برقرار خواهد بود، دوره‌های مربوط به توسعه‌دهندگان بازی و سایر برنامه‌های خود برای بازیکنان را به صورت زنده و از طریق این لینک استریم خواهد کرد. این برنامه‌ها شامل نشست‌های بحث و گفتگو درباره برنامه‌های این شرکت، پشت صحنه‌ی فعالیت‌های گروه Xbox Game Studios و نهایتاً برنامه‌های مایکروسافت برای تکنولوژی کلاود و توسعه‌ی بازی‌های جدید خواهند بود. اگر علاقه‌مند به آگاهی از برنامه‌ی کامل این رویداد دیجیتال هستید، می‌توانید به اکانت توییتر Microsoft Game Stack مراجعه کنید.

رویداد GDC 2020

مایکروسافت یکی از چندین شرکت بزرگی است که در چند روز اخیر کناره‌گیری خود را از شرکت در GDC اعلام کرده است. پلی استیشن، کوجیما پروداکشن و الکترونیک آرتز از جمله‌ی مواردی هستند که به دلیل نگرانی از شیوع ویروس جدید کرونا، برنامه‌های خود را در GDC لغو کرده‌اند.

کنفرانس توسعه‌دهندگان بازی یا GDC 2020 تنها رویدادی نیست که تحت تأثیر گسترش این ویروس جدید قرار گرفته است. بسیاری از شرکت‌کنندگان رویداد PAX East نیز از حضور در این مراسم انصراف داده‌اند. اسکوئر انیکس جزء مواردی است که با کاهش برنامه‌های خود، همچنان در این مراسم حضور خواهد داشت. اما پلی‌استیشن به طور کلی برنامه‌های خود در PAX East را لغو کرده است. طی چند روز گذشته، Penny Arcade و حتی شهردار بوستون نیز رسماً از سونی درخواست کردند تا در تصمیم خود تجدید نظر کند.

ویروس کرنا از زمان آغاز شیوع در بیش از ۴۰ کشور جهان، تاثیر چشم‌گیری روی صنعت گیم گذاشته است. هنوز مشخص نیست که آیا این سرنوشت شامل حال کنفرانس‌های E3 و Gamescom در نیمه دوم سال نیز خواهد شد یا خیر. برخی از صاحب‌نظران عقیده دارند که این موضوع حتی روی عرضه کنسول‌های نسل جدید در پایان سال نیز اثرگذار خواهد بود. در حال حاضر تنها می‌توان منتظر ماند تا شرایط مشخص شود.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده