نویسنده: روزبه حسینی
// جمعه, ۲۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۱

آزمایش پروژه xCloud روی آیفون آغاز شد

مایکروسافت نسخه‌ی آزمایشی پروژه‌ی xCloud را روی آیفون منتشر کرد و این پروژه با استقبال بی‌نظیر طرفداران همراه شد. 

شرکت مایکروسافت امروز نسخه‌ی آزمایشی پروژه‌ی xCloud را برای آیفون منتشر کرد که این موضوع با استقبال بی‌نظیر طرفداران رو‌به‌رو شد به طوری که به محض عرضه‌ی این پروژه، ظرفیت محدود اولیه ثبت‌نام به پایان رسید. 

سرویس xCloud یکی از جدیدترین پروژه‌های مایکروسافت است که به بازیکنان اجازه می‌دهد تا بازی‌های خود را ازطریق سرویس ابری روی دستگاه‌های مختلفی مانند گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها استریم کنند. این موضوع به این معنی است که شما می‌توانید با استفاده از این سرویس، بازی Sea of Thieves را روی گوشی هوشمند خود هنگامی که در مترو یا اتوبوس هستید بدون نیاز به کنسول یا پی سی تجربه کنید و تنها وسایلی که نیاز دارید یک گوشی همراه و یک دسته‌ی ایکس‌ باکس خواهند بود. 

پروژه‌ی xCloud چند وقتی‌ است که برای دستگاه‌های اندرویدی منتشر شده است اما بااین‌حال این نخستین بار است که برای سیستم‌ عامل iOS به‌صورت عمومی منتشر می‌شود. در حال حاضر تنها بازی‌ای که در دسترس کاربران آیفون وجود دارد، بازی Halo: The Master Chief Collection است. حال باید منتظر ماند و دید که آیا مایکروسافت ظرفیت ثبت‌نام و دسترسی به این نسخه‌ی آزمایشی را باتوجه‌به استقبال گسترده‌ای که از آن شد بیشتر خواهد کرد یا خیر. 

ریک لیدبتر از سایت دیجیتال فاندری چندی پیش به بررسی نسخه‌ی اندروید پروژه‌ی xCloude پرداخت و آن را شگفت‌انگیز خواند. او در مقاله‌ی بررسی خود از این پروژه نوشت: 

این سرویس قطعا تجربه‌ای شگفت‌انگیز از یک Xbox دستی و قابل حمل است. البته این تکنولوژی هنوز کامل نیست و درست مانند گوگل استیدیا مشکلاتی اساسی دارد اما هسته‌ی این ایده و تکنولوژی کاملا کار می‌کند و باتوجه‌به مقیاس بزرگ چالش‌هایی که سازندگان با آن دست‌وپنجه نرم‌ می‌کنند، به نظر من این یک نتیحه‌ی قابل قبول است. 

برای آشنایی بیشتر با سرویس‌های استریم بازی و مقایسه آن‌ها می‌توانید مقاله‌ی ویدیو مقایسه سرویس‌های استیدیا، پلی‌استیشن Now و پروژه xCloud را ازطریق این لینک مشاهده کنید.

نظر شما راجع به عرضه شدن پروژه‌ی xCloud برای آیفون چیست؟ آیا شما نیز جزو کسانی هستید که به تکنولوژی‌های مبتنی بر سرویس ابری علاقه‌مندید؟‌ به نظر شما آیا استریم بازی‌ها آینده‌ی صنعت بازی‌های ویدیویی را رقم خواهد زد؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع Euro Gamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده