نویسنده: روزبه حسینی
// جمعه, ۱۸ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۲

علاقه کلیف بلزینسکی به کار روی قسمت بعدی بازی Gears of War

کلیف بلزینسکی، خالق مجموعه Gears of War به‌دنبال ساخت دنباله‌ی این سری بازی است.

دیروز خبری منتشر شد مبنی بر این که راد فرگوسن استودیو کوالیشن (The Coalition) را به مقصد استودیو بلیزارد ترک می‌کند و قصد دارد تا روی بازی دیابلو کار کند. حال طبق آخرین اخبار بازی، به‌نظر می‌رسد که دیگر مغز متفکر سری Gears of War، یعنی کلیف بلزینسکی تمایل دارد تا دانش خود را باری دیگر با مایکروسافت به اشتراک بگذارد. 

کلیف بلزینسکی، طراح ارشد و خالق سه نسخه‌ی اول سری Gears of War در حساب کاربری توییتر خود بیان کرد که علاقه دارد تا سهمی در جلو بردن این سری بازی دوباره ایفا کند. در کنار فرگوسن، بلزینسکی مطمئنا بهترین گزینه برای هدایت قسمت جدید مجموعه خواهد بود و حال که دیگر فرگوسن در تیم سازنده قرار ندارد، به‌نظر می‌رسد که زمان خوبی برای بازگشت بلزینسکی به مجموعه است. آخرین باری که او روی بازی‌ای از سری کار کرده بود مربوط به بازی Gears of War 3 است و پس از آن بلزینسکی به سراغ ساخت پروژه‌ی دیگری رفت. او در حساب کاربری توییتر خود چنین نوشت: 

پیشنهاد من هنوز هم برای مشاوره دادن در مورد سری گیرز سر جایش است. 

تصمیم نهایی با تو است مایکروسافت. 

راد [فرگوسن] مشتی از ایده‌های من و لی پری را در اختیار داشت که البته از آن‌ها استفاده‌ای نشد

بلزینسکی همچنین اشاره کرد که او قبلا ایده‌های زیادی را برای ساخت بازی Gears of War 4 داشته و مخصوصا یکی از ایده‌هایش را بیش از بقیه تمایل داشته است تا در بازی ببیند، اما متاسفانه استودیو کوالیشن از این ایده استفاده نکرد. او همچنین اعلام کرد که اگر به سازندگان در ساخت بازی Gears 6 که احتمالا برای ایکس باکس سری ایکس در حال ساخت است، کمک کند، طرفداران بسیار هیجان‌زده خواهند شد. در توییتی دیگر، بلیزینسکی در این مورد اینگونه بیان می‌کند: 

اگر من سه صفحه ایده در مورد بازی Gears 6 به سازندگان بدهم، شرط می‌بندم که بازخورد طرفداران و جامعه‌ی Gears of War بسیار دوست داشتنی خواهد بود. 

یک ایده‌ی به‌خصوص در مورد بازی Gears of War 4 وجود داشت که من بسیار مشتاق دیدن آن در بازی بودم اما متاسفانه سازندگان از آن استفاده‌ای نکردند.

gears 5

با اینکه بلزینسکی بسیار مشتاق کمک به تیم سازنده برای ساخت نسخه‌ی بعدی سری است، بااین حال، هنگامی که از او پرسیده شد آیا تمایل دارد تا به استودیو سازنده بپیوندد، او در پاسخ گفت که به هیچ وجه دلش نمی‌خواهد تا به‌صورت تمام وقت به روند توسعه‌ی بازی‌سازی بازگردد؛ چرا که تحمل استرس آن را ندارد. بنابراین واضح است که او تنها می‌خواهد ایده‌های خود را با سازندگان در میان بگذارید و علاقه‌ای به کارگردانی بازی ندارد. 

حال تصمیم‌گیری نهایی با شرکت مایکروسافت است و باید منتظر ماند و دید که آیا این شرکت تمایلی به همکاری مجدد با کلیف بلزینسکی دارد یا خیر. ایده‌ی کمک‌گیری از خالق سری گیرز به هیچ‌وجه بد به‌نظر نمی‌رسد و مطمئنا بسیاری از طرفداران از اینکه نام او در فهرست سازندگان نسخه‌ی بعدی قرار بگیرد خوشنود خواهند شد. در هر صورت تا اعلام رسمی مایکروسافت یا شخص بلزینسکی نمی‌توان در مورد آینده‌ی سری بازی Gears of War اظهار نظر کرد. 

بازی Gears 5 به‌عنوان جدیدترین بازی از سری Gears of War توانست تا عملکرد قابل قبولی را از خود نشان دهد و تحسین منتقدان و بازیکنان را در پی داشته باشد. این بازی هم‌اکنون برای ایکس باکس وان و پی سی در دسترس علاقه‌مندان قرار دارد. شما می‌توانید بررسی زومجی از این بازی را از طریق این لینک مطالعه کنید. 

از طرفی بازی Gears Tactics نیز در سبک استراتژی نوبتی برای عرضه در ماه آوریل برنامه‌ریزی شده است. 

نظر شما راجع به همکاری مجدد مایکروسافت با خالق مجموعه‌ی Gears of War چیست؟ آیا تمایل دارید که نام بلزینسکی را مجددا در فهرست سازندگان بازی Gears of War مشاهده کنید؟ نظرات خود را با ما و سایر کاربران در میان بگذارید. 


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده