نویسنده: مهدی اسدی
// پنجشنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

رئیس استودیو سازنده Gears of War به تیم توسعه Diablo در بلیزارد می‌پیوندد

راد فرگوسن با اعلام خبر جدایی خود از استودیوی The Coalition از ماه آینده به عنوان ناظر پروژه توسعه‌ی مجموعه Diablo در بلیزارد به کار خود ادامه خواهد داد.

راد فرگوسن، رئیس استودیوی The Coalition که سابقه فعالیت روی تمامی بازی‌های مجموعه Gears of War را در کارنامه دارد، امروز اعلام کرد که قصد دارد با هدف دنبال کردن یک ماجراجویی جدید این استودیو را ترک کند.

فرگوسن با انتشار این‌ خبر غافلگیرکننده در اکانت توییتر خود اعلام کرد که زمان فعالیت او در این استودیو به پایان رسیده است. فرگوسن در سال ۲۰۱۴ و زمانی که این استودیو هنوز به نام Black Tusk Studios شناخته می‌شد، به تیم توسعه‌دهندگان آن پیوست. همزمان با ورود او، خبر خرید آی‌پی بازی‌های Gears of War توسط مایکروسافت منتشر شد. فرگوسن که قبلاً در Epic Games سابقه فعالیت روی این مجموعه را داشت، کار خود را به عنوان سرپرست جدید این استودیو شروع کرد که بعدها به انتشار بازی Gears of War 4 منجر شد. فرگوسن از آن زمان به عنوان کارگردان بازی Gears 5 فعالیت می‌کرد و همچنین اخیراً بازی Gears Tactics را برای انتشار در سال جاری میلادی معرفی کرد.

فرگوسن در اکانت توییتر خود می‌نویسد:

من فعالیت روی مجموعه‌ی Gears of War را از حدود ۱۵ سال پیش شروع کردم و از آن زمان به این بعد، لذت‌بخش‌ترین دوران زندگی خودم را سپری کردم. اما حالا دیگر زمان تجربه‌ی یک ماجراجویی جدید فرارسیده است. من مجموعه‌ی Gears را به دستان بزرگ استودیوی The Coalition می‌سپارم و نمی‌توانم بیش‌از این تا ۲۸ آپریل که بازی Gears Tactics در دسترس هواداران قرار می‌گیرد، صبر کنم.

Gears of War

درمورد آینده‌ی فرگوسن نیز از همین الان می‌دانیم که ادامه‌ی فعالیت‌های او کجا پیگیری خواهد شد. در ادامه‌ی توییتی که در حساب شخصی فرگوسن منتشر شده، اعلام می‌شود که او از ماه مارس سال جاری، با پیوستن به Blizzard Entertainment به عنوان سرپرست مجموعه‌ی Diablo منصوب خواهد شد. این‌خبر در شرایطی منتشر می‌شود که بازی Diablo 4 چند ماه قبل در مراسم BlizzCon 2019 رونمایی شد.

فرگوسن دومین مقام بالارده‌ی یک استودیوی بازی‌سازی است که در چند روز اخیر اعلام کرده که به زودی ماجراجویی جدیدی را در پیش خواهد گرفت. همین دیروز بود که شرکت Take-Two Interactive اعلام کرد، دن هاوزر، یکی از بنیان‌گذاران استودیوی راک‌ استار بعد از گذراندن یک استراحت طولانی‌مدت، از این شرکت جدا خواهد شد. البته تا این‌لحظه، مشخص نیست که دن هاوزر ادامه‌ی فعالیت‌های خود را کجا دنبال خواهد کرد.

به گفته تحلیل‌گران، خروج فرگوسن از The Coalition ضرر بزرگی برای این‌ استودیو محسوب می‌شود. درحالی‌که ممکن است در این استودیو افراد زیادی وجود داشته باشند که آشنایی بسیار خوبی با مجموعه‌ی Gears of War دارند، شاید هیچکدام از آن‌ها به اندازه فرگوسن از این مجموعه اطلاعات نداشته باشند. تصور یک بازی جدید Gears of War که برای اولین‌بار اثری از فرگوسن در آن دیده نمی‌شود، کمی عجیب به نظر می‌رسد، اما استودیوی The Coalition تیم توسعه‌دهندگان بسیار خلاقی دارد که مطمئناً ساخت بازی‌های این مجموعه را با بالاترین کیفیت ممکن ادامه خواهند داد.

متقابلاً این یک خرید بسیار مهم برای بلیزارد محسوب می‌شود. درشرایطی که این استودیو به دلایل مختلفی تحت انتقادات شدید جامعه‌ی کاربران خود قرار دارند، (اخیراً با انتشار بازی Warcraft 3: Reforged) حضور فرگوسن در تیم Diablo می‌تواند تأثیر زیادی روی آینده‌ی بلیزارد داشته باشد.

اگر شما هم مثل بسیاری از هواداران بازی‌های این استودیو در چند سال اخیر نسبت به کارهای بلیزارد ناامید شده‌اید، باید دید که آیا فرگوسن می‌تواند در تغییر این شرایط مؤثر باشد یا خیر.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده