نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۶ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۷:۳۲

ویروس کرونا باعث تعویق در برگزاری مرحله ماقبل‌ مقدماتی LA Dota 2 Major در چین شد

برگزاری مرحله‌ی ماقبل‌مقدماتی سومین رویدادهای ماینور/میجور این فصل بازی Dota 2 در منطقه‌ی چین به‌علتِ شیوع ویروس کرونا به زمان دیگری موکول شد.

زمان زیادی تا برگزاری سومین رویدادهای دارای امتیازِ Dota Pro Circuit فصل ۲۰۲۰-۲۰۱۹ بازی Dota 2 باقی نمانده است. با اینکه تورنمنت‌های ESL One Los Angeles Major و StarLadder ImbaTV Minor تا اسفندماه کارشان را آغاز نمی‌کنند، اما هفته‌ی آینده شاهدِ پیگیری مرحله‌ی مقدماتی این دو رویداد خواهیم بود. بااین‌حال، شیوع ویروس کرونا باعث ایجاد مشکلاتی در روند برگزاری مسابقات شده است. این ویروس قبلاً تورنمنت‌های Overwatch و League of Legends را تحت تاثیر قرار داده بود و حالا در تازه‌ترین اخبارِ مسابقات مطلع شدیم که بازی Dota 2 نیز به جمع آن‌ها ملحق شده است.

با اینکه همه‌ی مناطق در تاریخ ۱۸ بهمن (۷ فوریه) در مرحله‌ی مقدماتی سومین رویدادهای ماینور و میجور این فصل شرکت می‌کنند، اما بنابر اعلام Huomao TV، میزبان رقابت‌های انتخابی منطقه‌ی چین، مرحله‌ی مقدماتی این منطقه در این تاریخ برگزار نمی‌شود و تا تاریخ ۲۳ بهمن (۱۲ فوریه) به تعویق افتاده است. شرکت ولو (Valve) مرحله‌ی ماقبل‌مقدماتی مسابقات ماینور و میجور آتی در منطقه‌ی چین را به‌خاطر شیوعِ کرونا به زمان دیگری موکول کرده است. تابه‌حال زمان برگزاری مرحله‌ی مقدماتی رویدادهای دارای امتیازِ Dota Pro Circuit آتی اعلام نشده است و تیم‌ها هنوز می‌توانند از طریق پلتفرم Perfect World برای شرکت در مسابقات ثبت نام کنند.

درحالی‌که مرحله‌ی مقدماتی ای‌اس‌ال وان لس‌آنجلس و استارلدر ایمبا‌تی‌وی به‌شکل آنلاین پیگیری می‌شود، سایر مراحل مسابقات این‌گونه نیست و تیم‌های واجد شرایطِ منطقه‌ی چین همچنان می‌توانند در سفر به کشور میزبانِ تورنمنت با مشکل مواجه شوند. از آن‌جایی‌که هنوز درمانی برای ویروس کرونا وجود ندارد، ایالات متحده آمریکا شروع به اعمال محدودیت‌هایی در زمینه‌ی مسافرت‌های خارجی کرده است. با‌توجه‌به اینکه رویداد میجور بعدی در لس‌آنجلس برگزار می‌شود، این احتمال وجود دارد که تیم‌های منطقه‌ی چین از رقابت‌ها کنار گذاشته شوند. مراحل مقدماتی همچنان در منطقه‌ی چین برگزار می‌شود، اما معلوم نیست که آن‌ها بتوانند به کشور میزبانِ مسابقات سفر کنند.


منبع DOTESPORTS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده