نویسنده: نیما احمدی
// یکشنبه, ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۳۱

پیش سفارش های آکیولس کوئست تا اواخر بهمن ماه تأخیر خورد

هدست‌های آکیولس کوئست (Oculus Quest) که ازطریق وب‌سایت آکیولس فیسبوک سفارش داده شده‌اند تا اواخر بهمن ماه در آمریکا عرضه نخواهند شد.

هدست واقعیت مجازی مستقل فیسبوک قبل از کریسمس و سال جدید، در چند فروشگاه آنلاین به‌فروش رسیده و موجودی آن تمام شده است. حال، این وب‌سایت اعلام کرده که سفارش‌های جدید سیستم‌های ۶۴ گیگابایت با قیمت ۴۰۰ دلار یا ۱۲۸ گیگابایت با قیمت ۵۰۰ دلار، به‌ترتیب در تاریخ‌های ۱ اسفند و ۲۹ بهمن به‌فروش خواهند می‌رسند. احتمال این نیز وجود دارد که قبل از این تاریخ هدست‌های واقعیت مجازی در فروشگاه‌ها نیز عرضه شوند. چندی پیش، فیسبوک به خریداران هدست‌های آکیولس کوئست اطلاع داده بود که سفارش‌های که ازطریق وب‌سایت آکیولس انجام می‌شود از اواسط بهمن ماه (اوایل فوریه) عرضه خواهند شد.

سیستم واقعیت مجازی فیسبوک تاکنون به‌همراه بازی‌های Beat Saber، Superhot و Pistol Whip عملکرد فوق‌العاده‌ای را نشان داده است. عرضه هدست کوئست از اردیبهشت امسال آغاز شد و مدیران این پروژه اعلام کردند که به‌محض تولید این هدست‌ها، آن‌ها را ‌هابه‌سرعت خواهند فروخت. به‌نظر می‌رسد با نزدیک شدن به کریسمس در هفته‌های اخیر و عرضه آکیولس لینک و ارتباط آن با پی‌سی، تقاضا برای خرید هدست کوئست افزایش یافته است.

هدست آکیولس کوئست در حالت بی‌سیم عملکرد بسیار خوبی دارد. بااین‌حال می‌توانید با وصل کردن آن به یک پی‌سی رده‌بالا ازطریق کابل USB 3 و استفاده از آکیولس لینک، بازی‌های بسیار خوبی مانند No Man’s Sky VR، Skyrim VR و بازی موردانتظار Half-Life VR را نیز تجربه کنید.

هدست ایندکس، محصول رده‌ بالای ولو (Valve) نیز در اواخر بهمن ماه به‌فروش خواهد رسید. این هدست باسیم به‌صورت رسمی تنها ازطریق فروشگاه استیم و در مجموع با قیمت ۱۰۰۰ دلار فروخته خواهد شد. کنترلرها و هدست به‌عنوان نسخه‌هایی از هدست اصلی HTC Vive فروخته می‌شوند. پیش‌سفارش هدست ایندکس بعد از معرفی بازی Half-Life: ALyx در آبان ماه آغاز شد. این بازی موردانتظار در اسفند ماه عرضه خواهد شد و خریداران کنترلرها یا هدست ایندکس می‌توانند این بازی را به‌صورت رایگان دریافت کنند. از آنجایی که اخیراً پیش‌سفارش این هدست تا ماه اسفند تأخیر خورده بود، ولو قابلیت سفارش این سیستم را در کشور امریکا حذف کرد و دکمه «مطلع شدن» را در صفحه فروش قرار داده است.

بازی Half Life VR قسمت جدیدی از محبوب‌ترین فرانچایزهای قدیمی است. این بازی روی تمام هدست‌های واقعیت‌ مجازی که از SteamVR و سیستم ردیابی کنترلرها پشتیبانی می‌کنند، قابل اجرا است. آکیولس کوئست و حالت آکیولس لینک نیز جزو این هدست‌ها خواهند بود. اخیراً فیسبوک فروش کابل پنج متری باکیفیت برای آکیولس لینک را آغاز کرده که در اوایل سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. با وجود عرضه زودهنگام دیگر هدست‌های واقعیت مجازی، هدست‌های ایندکس و کوئست بهترین گزینه برای تجربه بازی‌های واقعیت مجازی خواهند بود. آزادی عمل در حالت مستقل هدست آکیولس کوئست و حالت اختیاری اتصال به پی‌سی قدم روبه‌جلویی برای سخت‌افزارهای واقعیت مجازی محسوب می‌شود. این درحالی است که کنترلرهای ایندکس به‌همراه هدست‌های مناسب آن، می‌توانند بهترین راه برای تجربه لذت‌بخش بازی Half Life Alyx را فراهم کنند.

اخیراً فیسبوک کیت توسعه نرم‌افزاری را برای تجربه آزمایشی ردیابی کنترلرهای دستی عرضه کرده است. توسعه‌دهندگان انتظار دارند در سال ۲۰۲۰ چندین نرم‌افزار برای این حالت منتشر خواهد شد. چند پروژه آزمایشی نیز این هفته برای این حالت عرضه خواهد شد.


منبع venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده