نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۰ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۳۱

آکیولس لینک به دارندگان آکیولس کوئست اجازه اجرای بازی های ریفت را می‌دهد

در آینده‌ی نزدیک کاربران هدست واقعیت مجازی آکیولس کوئست با استفاده از Oculus Link می‌توانند به تجربه‌ی بازی‌های آکیولس ریفت بپردازند.

دارندگان هدست آکیولس کوئست به‌زودی قادر به تجربه‌ی طیف وسیعی از بازی‌های واقعیت مجازی خواهند بود که این امر به‌لطف سخت‌افزار Oculus Link که اخیراً شاهد معرفی آن بودیم، محقق خواهد شد. کاربران هدست Oculus Quest با استفاده از یک کابل USB باکیفیت و احتمالاً فوق‌العاده بلند می‌توانند ازطریق کامپیوتر به تجربه‌ی بازی‌ها و سایر محتوای مربوط‌به آکیولس ریفت بپردازند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که این اطلاعات تازه در رویداد Oculus Connect 6 منتشر شده است.

درکنار اطلاعیه‌های مربوط‌به آکیولس لینک، از برنامه‌هایی که برای آینده‌ی آکیولس کوئست در نظر گرفته شده است، رونمایی به عمل آمد. با عنایت به پست انتشاریافته در وب‌سایت آکیولس، قابلیت Hand Tracking یا تشخیص حرکات دست در اوایل سال ۲۰۲۰ به آکیولس کوئست راه می‌یابد و بازیکنان را از کنترلرها، دستکش‌ها، سنسورها و کامپیوتر بی‌نیاز خواهد کرد. این ویژگی از دوربین‌های بیرونی آکیولس کوئست برای شناسایی موقعیت انگشتان و دستان کاربران استفاده می‌کند و برای کسب اطلاعات بیشتر از آن می‌توانید به «اینجا» مراجعه کنید.

تا پایان سال ۲۰۱۹ تمام برنامه‌های Oculus Go به‌رایگان در اختیار کاربران آکیولس کوئست قرار می‌گیرد

درکنار نرم‌افزارهای آکیولس ریفت، کاربران شاهد راه‌یابی اپلیکیشن‌های هدست Oculus Go نیز به آکیولس کوئست خواهند بود. آکیولس گو دارای شماری از اپلیکیشن‌های مفید برای تجربه‌ی بازی‌ها، گفت‌وگو با دوستان و تماشای محتوای ویدیویی نظیر فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی است. از هفته‌ی آینده بیش از ۵۰ اپلیکیشن آکیولس گو در دسترس کاربران هدست آکیولس کوئست قرار می‌گیرد و این در حالی است که تا پایان سال ۲۰۱۹ تمام برنامه‌های Oculus Go به‌رایگان در اختیار کاربران Quest خواهد بود.

حال که صحبت از تماشای فیلم‌ها و برنامه‌های تلویزیونی شد، باید بگوییم که به‌روزرسانی‌های تازه‌ی آکیولس کوئست به کاربران این امکان را می‌دهند که در اتاق‌های تاریک و کم نور یا «محیط‌هایی که با ردیابی کاملاً استاندارد کار نمی‌کنند»، به تماشای محتوای مورد پسندشان بپردازند. کاربران درحال‌حاضر می‌توانند قابلیت رهگیری را خاموش کنند و تجربه‌ی رضایت‌بخش‌تری را هنگام تماشای محتوای ویدیویی برای خودشان رقم بزنند. همچنین از هفته‌ی آینده ویژگی +Passthrough در دسترس قرار می‌گیرد که کاربران را از برداشتن هدست برای مشاهده‌ی فضای اطراف بی‌نیاز می‌کند.

در رویداد Oculus Connect 6 از یک بازی واقعیت مجازی از سری بازی‌های Medal of Honor که توسط استودیو ریسپاون اینترتینمنت ساخته می‌شود، رونمایی و نهایتاً تاریخ انتشار بازی Stormland استودیوی اینسامنیاک گیمز اعلام شد. شما می‌توانید ویدیوی مربوط‌به آکیولس لینک را در ادامه‌ی مطلب مشاهده کنید و نظرات خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.

دانلود از وب‌سایت آپارات


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده