نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۰۱

بازیکنان تیم OG رشته Dota 2 به پردرآمدترین بازیکنان Esports در سال 2019 تبدیل شدند

وب‌سایت Esports Earnings اخیراً فهرستی از پردرآمدترین بازیکنانِ ورزش‌های الکترونیکِ سال ۲۰۱۹ منتشر کرده است که نام بازیکنانِ تیمِ OG رشته‌ی Dota 2 در بالاترین جایگاهِ آن دیده می‌شود.

سال ۲۰۱۹ سالِ بزرگی برای بسیاری از بازی‌ها، بازیکنان و رقابت‌ها در ورزش‌های الکترونیک بود، اما براساس اعلامِ وب‌سایت Esports Earnings، یک تیم از نظرِ موفقیتِ مالی بالاتر از سایر تیم‌ها قرار گرفته است. امسال تیمِ OG توانست برای بارِ دوم جامِ قهرمانی مسابقاتِ اینترنشنال را بالای سر ببرد و به اولین تیمی تبدیل شود که برای دو سالِ پیاپی به این مقام دست می‌یابد. این تیمِ اروپایی سهمِ بزرگی از جایزه‌ی بی‌سابقه‌ی ۳۴ میلیون دلاری مسابقات را به دست آورد و با دریافت تقریباً ۱۵.۶ میلیون دلار، این رویدادِ عظیم را ترک کرد.

اگر درآمدِ آن‌ها از مسابقاتِ The International 9 را با سایر رویدادهایی که در فصلِ ۲۰۱۹ در آن شرکت کردند ترکیب کنیم، هر پنج بازیکن تیمِ OG در بالای فهرستِ پردرآمدترین بازیکنانِ سالِ ۲۰۱۹ قرار می‌گیرند. تفاوت زیادی نیز بین درآمد این پنج بازیکن دیده نمی‌شود، اما شرکت‌نکردن در برخی از تورتمنت‌ها و موقعیت‌های متفاوت، باعثِ قرارگیری آن‌ها در یکی از پنج رده‌ی نخست جدول شده است. شما می‌توانید در ادامه به مشاهده‌ی مجموعِ درآمد بازیکنان تیمِ OG در سال ۲۰۱۹ و تمام سال‌های فعالیت‌شان بپردازید.

رتبهنام بازیکنمجموع درآمد (سال ۲۰۱۹)مجموع درآمد (تمام دوران)
اولجسی وانیکا۳.۱۶۳.۵۳۶ دلار۶.۴۷۰.۰۰۰ دلار
دومسباستین دبز۳.۱۶۳.۵۳۶ دلار۵.۴۸۹.۲۳۳ دلار
سومتوپیاس تاویتساینن۳.۱۶۳.۵۳۶ دلار۵.۴۱۴.۴۴۶ دلار
چهارمیوهان سانستین۳.۱۵۵.۵۳۶ دلار۶.۸۹۰.۵۹۱ دلار
پنجمآناتان فم۳.۱۴۶.۵۳۶ دلار۶.۰۰۰.۴۱۱ دلار

Ceb Dota 2

جسی “JerAx” واینیکا، سباستین “Ceb” دبز و توپیاس “Topson” تاویتساینِن در تمامِ تورنمنت‌های تیمِ OG در فصلِ گذشته، چه رویدادهای دارای امتیازِ Dota Pro Circuit و چه رویدادهای فاقدِ این امتیاز، شرکت داشتند و این امر باعث شد تا درآمد یکسانی را پس از پیروزی در مسابقاتِ The International 9 به دست آورند. یوهان “N0tail” سانستین، بازیکن ساپورتر و کاپیتان تیم OG به‌خاطر مشکلاتی که برای سلامتی‌اش پیش آمد، از همراهی تیمِ خود در مسابقاتِ EPICENTER Major بازماند و مربی فرانسوی OG یعنی تیتووان “Sockshka” مرلوز جای خالی او در ترکیب را پر کرد. بااین‌حال، سانستین همچنان با مجموعِ درآمد ۶.۹ میلیون دلاری خود به‌عنوانِ پردرآمدترین بازیکنِ Esports تمامِ ادوار شناخته می‌شود.

دراین‌میان آناتان “ana” فم نیز پس از کسبِ عنوانِ قهرمانی در مسابقات اینترنشنالِ ۸، برای مدت زیادی به استراحت پرداخت و به‌همین‌خاطر رویدادهای بسیاری را در فصلِ گذشته از دست داد. تیمِ OG پس از پیروزی در مسابقاتِ اینترنشنال ۹ در رویدادی شرکت نکرده است و تنها در مهرماه شاهد رقابت آن‌ها در تورنمنتِ هیجان‌انگیز اما نه‌چندان جدی Midas Mode 2.0 بودیم. این تیم با کسبِ جایزه‌ی ۵ هزار دلاری این رویداد را ترک کرد و همچنان در دوره‌ی استراحتِ خود به سر می‌برد. درواقع تیمِ OG با قهرمانی در مسابقاتِ The International 9 این پنج جایگاه را از آنِ خود کرده است. درحال‌حاضر معلوم نیست که تیمِ OG چه زمانی به رقابت‌ها بازمی‌گردد، اما هر یک از بازیکنانِ این تیم به اندازه‌ی کافی استراحت داشته‌اند و به نظر می‌رسد که دیگر زمانِ بازگشت آن‌ها به میادین فرا رسیده است. شما می‌توانید نظراتِ خود را درباره‌ی این خبر با وب‌سایتِ زومجی در میان بگذارید. 


منبع DOTESPORTS
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده