نویسنده: نیما احمدی
// سه شنبه, ۱۲ آذر ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۹

شایعه: بازی Marvel’s Spiderman 2 احتمالاً در سال ۲۰۲۱ عرضه خواهد شد

طبق شایعاتی، احتمالاً بازی Marvel's Spider-Man 2 در کریسمس ۲۰۲۱ یا کمی بعد از عرضه کنسول پلی‌استیشن 5 به صورت رسمی منتشر خواهد شد.

هیچ شکی نیست که اینسامنیاک گیمز روی ساخت دنباله‌ی بازی Marvel’s Spider-Man کار می‌کند. این بازی ابرقهرمانی کمتر از ۱۸ ماه پیش منتشر شده است و توانسته به پرفروش‌ترین بازی ابرقهرمانی کنسول پلی استیشن 4 تبدیل شود. همین فروش زیاد نیز تضمینی برای ساخت دنباله‌ی آن محسوب می‌شود. بنابراین، طرفداران نسبت به عرضه بازی Marvel's Spider-Man 2 اطمینان دارند و به جای سوال کردن درباره وجود آن، بیشتر به دنبال تاریخ انتشار این بازی هستند.

در آخرین قسمت از برنامه‌ی Kinda Funny Gamescast، عمران خان به عنوان میزبان، اطلاعاتی درباره دنباله بازی Marvel’s Spider-Man منتشر کرد. خان، سردبیر سابق گیم اینفورمر، گفت که احتمالاً این بازی در حوالی «کریسمس ۲۰۲۱» منتشر خواهد شد. او در ادامه اظهار کرد که از برخی جزئیات مخفیانه این پروژه اطلاع دارد:

من اطلاعات زیادی درباره این بازی دارم، پس نمی‌توانم زیاد راجع به آن صحبت کنم. احتمال می‌دهم که بازی Spider-Man 2 زودتر از آنچه که فکر می‌کنیم عرضه خواهد شد.

در ادامه، خان به استفاده‌ی سونی از بازی Marvel’s Spider-Man برای تبلیغ سخت‌افزار کنسول پلی استیشن 5 اشاره کرد. او عنوان کرد که به این دلیل احتمالاً دنباله این بازی، در بازه زمانی یک‌ساله یا در زمان عرضه کنسول جدید این کمپانی، عرضه خواهد شد. در اوایل امسال، سونی برای قدرت‌نمایی کنسول پلی‌استیشن 5 و مقایسه آن با کنسول پلی‌استیشن 4، از بازی اسپایدرمن مارول استفاده کرد و چگونگی اجرای آن را روی پلتفرم نسل بعدی به نمایش گذاشت.

این دمو قصد داشت تا با مقایسه‌ی این بازی روی کنسول‌های پلی‌استیشن 5 و پلی‌استیشن 4، سرعت بالای بارگذاری و اجرای آن را روی کنسول نسل بعد نشان دهد. بنابراین، استفاده از بازی Marvel’s Spider-Man برای انجام تست روی سخت‌افزار پلی‌استیشن 5، به‌نوعی توانایی‌های این پلتفرم را در اجرای بازی‌های اختصاصی خود نیز نشان می‌دهد.

درحالی‌که به‌نظر می‌رسد خان اطلاعات درستی درباره بازی Marvel’s Spider-Man 2 دارد، ولی بازهم جدول زمانبندی توسعه بازی‌ها، موضوعی است که همیشه در حال تغییر بوده است. برای نمونه، کافی است تا به اخبار تأخیر خوردن زمان انتشار بازی The Last of Us Part II در ماه گذشته، نگاهی بیندازید. ولی بازهم تاکنون این اطلاعات، منطقی به‌نظر می‌رسند.

با درنظر گرفتن تصاحب اینسامنیاک گیمز توسط سونی، احتمالاً این استودیو به‌سختی درحال کار روی دنباله بازی Marvel’s Spider-Man است. اگر برای انتشار بازی Marvel’s Spider-Man 2 در کمتر از دو سال آینده برنامه‌ای وجود داشته باشد، احتمالاً اخبار رسمی آن سال آینده میلادی منتشر خواهند شد.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده