// سه شنبه, ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۰۱

پلی استیشن 5 تجربه‌ای یکپارچه و همه جانبه ارائه می‌دهد

سونی در جلسه‌ی اخیر خود در مورد پلی استیشن 5 صحبت کرده است و ویدیویی از مقایسه این کنسول با پلی استیشن 4 پرو را به‌نمایش گذاشته است.

شرکت سونی به‌تازگی اطلاعات جدیدی را از کنسول نسل بعد خود منتشر کرده است. باتوجه‌به جلسه سونی در مورد استراتژی‌ها و برنامه‌هایش برای نسل بعد، سونی در مورد دستاوردهای آینده خود در زمینه تجاری از جمله پلی استیشن سخن گفته است.

دو واژه کلیدی که سونی در طول صحبت‌های خود به آن اشاره کرده است، «همه‌جانبه» و «یکپارچه» است. سونی اعلام کرده است که کنسول نسل آینده‌اش تجربه‌ای همه‌جانبه‌ای را توسط افزایش سرعت رندرینگ بسیار بالا گرافیک به کاربران ارائه می‌دهد. در ادامه گفته شده است که این کار توسط بهبود قدرت محاسباتی و همچنین پهنای باند قابل شخصی‌سازی و فوق‌العاده سریع SSD امکان پذیر شده است.

جلسه سونی در ارتباط با آینده پلی استیشن

کنسول پلی استیشن 5 یا همان کنسول نسل آینده سونی تجربه‌ و امکاناتی را در دسترس کاربر قرار می‌دهد که بسیار بالاتر از مواردی است که روی پلی استیشن 4 و پلی استیشن 4 پرو امکان پذیر بوده‌اند. سونی در ادامه‌ی صحبت‌های خود به این مورد اشاره کرده است که تجربه‌ی گیمینگ همه‌جانبه و دگرگون شده‌ای را تجربه خواهید کرد. مارک سرنی، طراح کنسول نسل آینده سونی، اعلام کرد که به‌واسطه SSD، سرعت بارگذاری بازی‌ها روی PS5 بسیار سریع‌تر از PS4 خواهد بود. برای مثال سرعت بارگذاری بازی پس از استفاده از Fast Travel در بازی Marvel's Spider Man، روی PS4 Pro پانزده ثانیه است، اما این موضوع روی پلی‌استیشن 5 به کمتر از یک ثانیه می‌رسد.

از آن‌جایی که کنسول نسل بعد سونی ویژگی اجرای بازی‌های نسل گذشته را هم دارد، شاهد کاهش زمان بارگذاری تمامی بازی‌ها خواهیم بود. همچنین تاکاشی موچیزوکی، از تیم The Wall Street Journal، در جلسه‌ی سونی حضور داشته است تا این پیشرف سرعت در زمان بارگذاری را مشاهده کند. وی ازطریق گوشی موبایل خود ویدیویی را ضبط کرده است که در ادامه می‌توانید آن را در زومجی مشاهده کنید و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دانلود ویدیو از آپارات

سرنی در ادامه‌ی صحبت‌های خود به سرعت رندرینگ بسیار بالای کنسول بعدی سونی اشاره کرد. این افزایش سرعت باعث می‌شود که در یک محیط شاهد لود شدن تکسچرها و آیتم‌های محیطی بیشتری باشیم. سونی معتقد است که پیشرفت‌های بسیار زیادی در زمینه رندرینگ و زمان بارگذاری انجام شده است، اما صحبتی در مورد آن‌ها انجام نشده است. در کنار این موارد سونی در مورد انتظارش از فروش پلی‌استیشن 4 سخن گفته است. آن‌ها انتظار دارند که تا پایان سال ۲۰۱۹ میلادی، فروش پلی‌استیشن 4 به ۱۰۰ میلیون دستگاه برسد. کنسول نسل هشتمی سونی در حال حاضر ۹۶.۸ میلیون دستگاه فروش داشته است. همچنین تعداد کاربران فعال پلی استیشن پلاس در هر ماه هم به ۹۴ میلیون کاربر رسیده است.

جلسه سونی در ارتباط با آینده پلی استیشن

در انتها تیم مدیریت سونی در مورد اهمیت استریم برای پلی استیشن صحبت کرده است. سونی اعلام کرده است که کنسول نسل بعد خود دارای Remote Play است و همکاری‌اش با مایکروسافت، می‌تواند نقش مهمی در موفقیت شرکت سونی در زمینه استریم بازی‌های ویدیویی ایفا کند. با اینکه سونی هم‌اکنون از سرویس PlayStation Now استفاده می‌کند که ۷۰۰ هزار کاربر دارد، اما به‌نظر می‌رسد سونی به‌دنبال برنامه‌های بزرگ‌تری است. 

در انتها نظر شما کاربران زومجی در مورد صحبت‌های انجام شده چیست؟

جلسه سونی در ارتباط با آینده پلی استیشن


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده