نویسنده: روزبه حسینی
// چهار شنبه, ۱۷ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۴۵

سونی همچنان روی قابلیت Backward Compatibility پلی استیشن 5 مشغول به کار است

به نظر می‌رسد که سونی هنوز به صورت قطعی از پشتیبانی پلی استیشن 5 از تمامی بازی‌های نسل قبل آن مطمئن نیست. 

طبق اخبار پیشین، شرکت سونی رسما نام پلی‌ استیشن 5 را تایید و همچنین اعلام کرد که این نسل بعدی خانواده‌ی پلی‌استیشن سال آینده به بازار می‌آید. این خبر ناگهانی باعث هیجان خیلی از افراد شد اما همزمان سوال‌های بسیاری را نیز در ذهن طرفداران به‌وجود آورد. یکی از این سوال‌ها قطعا مربوط به قابلیت پشتیبانی PS5 از بازی‌های نسل قبلی خود یا همان Backward Compatibility است که باعث می‌شود تا کاربران بتوانند بازی‌های خود را روی دستگاه نسل جدید خود نیز تجربه کنند. با این که پیش از این اعلام شده بود که این قابلیت در PS5 وجود خواهد داشت، هم‌اکنون و طی آخرین اخبار کنسول‌ های بازی، به نظر می‌رسد که سونی همچنان در حال کار روی این قابلیت است و ممکن است تا همه‌ی بازی‌های پلی‌ استیشن 4 روی PS5 حضور پیدا نکنند. 

به گزارش فامیتسو (Famitsu)، هنگامی که از سونی پرسیده شد که آیا همه‌ی بازی‌های پلی‌استیشن 4 روی دستگاه جدید نیز قابل بازی‌ هستند یا خیر سونی پاسخ داد:‌

تیم سازندگان ما به سختی مشغول کار روی این قابلیت هستند تا مطمئن شوند که پشتیبانی از تمامی بازی‌های پلی‌استیشن 4 امکان پذیر خواهد بود. لطفا تا انتشار اطلاعات بیشتر منتظر بمانید. 

طبق این پاسخ، سونی تمایل دارد تا از همه‌ی بازی‌های پلی‌استیشن 4 روی PS5 پشتیبانی کند اما در حال حاضر، به نظر می‌رسد که انجام این‌ کار کمی مشکل است و ممکن است تا پشتیبانی از همه‌ی بازی‌ها امکان پذیر نباشد. چند ماه قبل سایت Wired در طی مقاله‌ای اطلاعات زیادی را از پلی‌استیشن 5 منتشر کرد که در آن مارک سرنی، معمار ارشد این کنسول اعلام کرد که به دلیل معماری مشابه پلی‌استیشن 5 و نسل قبلی خود یعنی PS4، قطعا این کنسول از قابلیت Backward Compatibility پشتیبانی خواهد کرد. به نظر می‌رسد که این حرف درست باشد و ما بالاخره شاهد این قابلیت خواهیم بود؛ اما آیا این قابلیت جذاب در زمان عرضه‌ی پلی‌استیشن 5 در دسترس خواهد بود یا این که در‌ آینده و از طریق به‌روزرسانی به این کنسول اضافه خواهد شد؟ فعلا نظر قطعی نمی‌توان داد و باید تا انتشار اطلاعات بیشتر صبر کرد. 

با اینکه تاریخ دقیق وجود قابلیت پشتیبانی از بازی‌های نسل قبل فعلا معلوم نیست، اطلاعات دقیق دیگری از پلی‌استیشن 5 منتشر شده است که برخی از آن‌ها شامل پشتیبانی این کنسول از درایو بلوری 4K و ایجاد تغییر عمده در طراحی دسته‌ی آن می‌شوند. 

در خبری دیگر اعلام شده است که سونی همچنان بازی‌های بزرگ خود مثل Ghost of Tsushima را روی پلی‌استیشن 4 عرضه می‌کند تا از این بابت خیال طرفداران راحت شود. از طرفی دیگر، به نظر می‌رسد که سونی فهرستی غنی از محتویات انحصاری را برای پلی‌استیشن ۵ در دست توسعه دارد؛ چرا که اعلام شد استودیوی Bluepoint Games روی بازسازی بازی بزرگی برای پلی‌استیشن 5 کار می‌کند و همچنین احتمالا دنباله‌ی بازی بسیار محبوب Horizon: Zero Dawn نیز در حال ساخت باشد

کنسول پلی‌استیشن 5 در تعطیلات کریسمس سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه خواهد شد و فعلا اطلاعاتی از قیمت این کنسول منتشر نشده است. 

نظر شما راجع به پشتیبانی پلی‌استیشن 5 از بازی‌های نسل قبل خود چیست؟ به نظر شما وجود این قابلیت در زمان عرضه‌ی کنسول جدید لازم است؟ نظرات خود را با ما در میان بگذارید.


منبع Dual Shockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده