بازی Wolfenstein: Youngblood شامل المانهای نقش آفرینی خواهد بود
بازی Wolfenstein: Youngblood قرار است مکانیکهای تازهای را به سری بازیهای ولفنشتاین اضافه کند؛ اما توانایی بازی بهصورت کوآپ، طراحی مراحل به شیوهی غیرخطی و محتوای بیشتر قرار نیست تنها چیزهایی باشند که این نسخه با خودش به این سری بازی میآورد. بر خلاف نسخهی قبلی این سری یعنی Wolfenstein 2: The New Colossus، این بازی قرار است المانهای نقشآفرینی اندکی را نیز درون خود جای دهد. اگرچه مواردی نظیر سیستم ارتقا در بازیهایی که استودیو ماشین گیمز (MachineGames) پیشتر روی آنها کار کرده بود نیز دیده میشدند، اما ولفنشتاین یانگ بلاد این مسئله را چند پله فراتر برده و المانهای نقشآفرینی بسیار بیشتری را بهکار گرفته است؛ مواردی نظیر سیستم امتیازات تجربه، ارتقای سطح، درختهای مهارت گوناگون و صدالبته نوار سلامتی.
در جدیدترین پست بلاگ شرکت بتسدا (Bethesda)، این کمپانی دربارهی این ویژگیها اطلاعات تازهای را با طرفداران درمیان گذاشته است. در طول بازی، بازیکنان میتوانند با انجام کارهای مختلف، امتیازاتی را برای تواناییهای مختلف کسب کنند. این امتیازات (همان امتیازات تجربه یا XP که به تعبیر بازی AP خوانده میشوند) در طول بازی بهدست میآیند و بازیکنان میتوانند از آنها برای ارتقای شخصیت اصلی استفاده کنند. بازی سه درخت مهارت دارد که میتوانید امتیازات خود را در آنها خرج کنید. این درختها عبارتاند از: «ذهن»، «عضلات» و «قدرت». البته در این بازی جدای از سیستم ارتقای شخصیتها، سیستم جدیدی نیز برای ارتقا دادن اسلحهها طراحی شده تا بازیکنان بتوانند کوچکترین جزئیات اسلحههای خود را شخصیتسازی کنند. چنین سیستمی پیشتر نیز در بازیهای سری ولفنشتاین وجود داشت اما هیچگاه تا این اندازه عمیق نبود. این ویژگیها به این خاطر به بازی اضافه شدهاند که میزان احاطهی بازیکنان روی تجهیزات خود را افزایش دهند.
مهارتهایی که در درخت ذهن پیدا میشوند بیشتر جنبهی فکری دارند و شامل مواردی چون برداشتن مهمات برجای مانده از اجساد دشمنان، توانایی مشاهدهی اجسام برداشتنی روی رادار، استفاده از توانایی جابهجایی سریع به طرفین، سلامتی ارتقا یافته، داشتن خشاب پر بههنگام تعویض کردن اسلحهها و چیزهایی از این قبیل میشوند.
بازی سه درخت مهارت دارد میتوانید امتیازات خود را در آنها خرج کنید. این درختها عبارتاند از: «ذهن»، «عضلات» و «قدرت».
مهارتهای بخش عضلات بیشتر به تواناییهای عضلانی و بدنی شخصیتها مرتبط است. مواردی چون حمل دو اسلحه در دو دست بهصورت همزمان (در نسخهی جدید این ویژگی از ابتدا برای شما فعال نیست و باید آن را کسب کنید)، پوشیدن زره بیشتر، توانایی حمل گلولههای بیشتر برای اسلحهها و ذخیره کردن اسلحههای سنگین در کولهپشتی، مهارتهای این درخت را تشکیل میدهند.
در آخر باید به مهارتهای درخت قدرت اشاره کنیم. بتسدا اطلاعات چندان زیادی را دربارهی مهارتهای این بخش در اختیار قرار نداده است اما آنها به موارد کمتعداد اما بسیار جالبی اشاره کردهاند که میتواند گیمپلی بازی را لذتبخشتر کند. مواردی چون توانایی خرد و خاکشیر کردن دشمنان با ضربات مهلک به شانه یا اتصل دستگاهی مخصوص به لباس کارکتر برای ارتقا یافتن تواناییهای آن بهوسیلهی بالا بردن سطح یا همان لول. همانطور که گفتیم دقیقا مشخص نیست این دسته از تواناییها قرار است چه تاثیراتی در گیمپلی بازی بگذارند اما امیدواریم در آینده اطلاعات بیشتری از آنها در دسترس قرار گیرد.
البته این سیستم تنها چیزی نیست که قرار است به بازی اضافه شود. سازندگان سیستم تازهای نیز برای ارتقا دادن اسلحهها طراحی کردهاند که بسیار جامعتر و عمیقتر از موارد مشابه در نسخههای قدیمی است. حالا در این سیستم قطعات مختلفی از یک اسلحه قابلیت ارتقا یافتن دارند. قطعاتی چون لوله، ابزارهای نشانهگیری، خشابها و سایر بخشهای یک اسلحه که هر یک در کیفیت تیراندازی با آن تاثیرگذار است. همهی ارتقاهای اسلحه در این بازی زیرمجموعهی یکی از این سه دسته است. دستهی Stier که روی میزان صدمهی اسلحهها تمرکز میکند، دستهی Nadel که دقت تیراندازی با اسلحه را بالا میبرد و دستهی Tempo که سرعت عملکرد اسلحه را مدیریت میکند. اگر بازیکنان بتوانند هر سه دسته را در اسلحههایشان با یکدیگر ترکیب کنند، میتوانند از مزایای خاص دیگری نیز بهرهمند شوند.
ارتقای اسلحههای داخل بازی با عنصری به نام نقره انجام میشود. نقره درآمد رایج درون بازی است و میتوانید در مکانهای مختلف شهر پاریس آن را پیدا کنید. این مسئله علاوه بر شکلدهی سیستم ارتقای بازی، بازیکنان را به گشت و گذار در محیطهای بازی نیز تشویق میکند. این در کنار ماموریتها و اهداف مختلفی است که قرار است طراحی مراحل جدید و غیرخطی بازی آنها را به ارمغان آورد. هنوز مشخص نیست عناصری مانند نقره را میتوان با پرداخت پول واقعی در بازی به دست آورد یا نه اما از آنجایی که بتسدا پیشتر اعلام کرده بود خریدهای درون برنامهای بازی Wolfenstein: Youngblood فقط به موارد ظاهری محدود میشوند، امیدواریم چنین اتفاقی رخ ندهد. از ویژگیهای تازهی گیمپلی بازی تصاویری نیز منتشر شده که میتوانید در ادامه آنها را مشاهده کنید:
بازی Wolfenstein: Youngblood قرار است در تاریخ ۲۶ جولای سال جاری میلادی (۴ مردادماه ۱۳۹۸) راهی بازارهای جهانی شود. این بازی برای پلتفرمهای پی سی، پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان در دسترس قرار خواهد گرفت.
نظر شما کاربران زومجی دربارهی تازهترین اثر استودیو ماشین گیمز چیست؟ تغییرات تازهی این بازی را مثبت میدانید یا منفی؟ دیدگاه خود را با زومجی به اشتراک بگذارید.