// جمعه, ۱۴ تیر ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۳۴

بیشترین مقدار جوایز رشته‌های ورزش الکترونیک در نیمه اول سال ۲۰۱۹

ده رشته برتر ورزش الکترونیک در شش ماه اول سال ۲۰۱۹ چیزی بیش از ۵۰ میلیون دلار جایزه را در اختیار بازیکنان حرفه‌ای قرار داده‌اند.

سال ۲۰۱۹ شروع خوبی را در ورزش الکترونیک تجربه کرده است و سال شلوغی بوده است. با اینکه هنوز نیمی از سال گذشته است ولی با این حال شاهد چشم‌انداز جدیدی در بخش رقابتی بازی‌های ویدیویی و برگزاری مسابقات هستیم. سایت Esports Earnings در آخرین آماری که منتشر کرده است، ده بازی را که بیشترین مقدار جوایز را در شش ماه اول سال در اختیار شرکت کنند‌گان خود قرار داده‌اند معرفی کرده است.

در لیست منتشر شده شاهد نام بازی Magic: The Gathering Arena هستیم که توانسته است در مدت شِش ماه رقم قابل توجهی را در اختیار بازیکنان حرفه‌ای این بازی قرار دهد تا آن‌ها بتوانند با رقابت در بازی مورد علاقه خود کسب درآمد کنند و همین موضوع این بازی را در بین ده بازی برتر نیمه اول سال قرار داده است. 

نتیجه نهایی سال ۲۰۱۹ قطعا با توجه به اینکه هنوز مسابقات World Cup بازی Fortnite و تورنمنت The International بازی Dota 2 در مراحل اولیه هستند با تغییرات زیادی همراه خواهد بود. طرفداران بازی محبوب کمپانی ولو (Valve) در هفته‌های اخیر با خرید بتل‌پس جدید بازی Dota 2 توانسته‌اند رکورد جدیدی را در سری مسابقات TI ثبت کنند و در حال حاضر نزدیک به ۲۶ میلیون دلار جایزه در انتظار شانزده تیم برتر جهان است.

بیشترین مقدار جوایز در نیمه اول سال ۲۰۱۹

رتبهنام بازیمجموع جوایز
۱Fortnite۱۴.۷ میلیون دلار
۲Counter Strike: Global Offensive۸.۶ میلیون دلار
۳Dota 2۸.۳۷ میلیون دلار
۴League of Legends۳.۹ میلیون دلار
۵Overwatch۳.۳۵ میلیون دلار
۶PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS۲.۷۴ میلیون دلار
۷Rainbow Six: Siege۲.۶۴ میلیون دلار
۸Hearthstone۲.۲۶ میلیون دلار
۹Magic: The Gathering Arena۱.۸۳ میلیون دلار
۱۰FIFA 19۱.۶۵ میلیون دلار

در سال جاری اپیک‌گیمز توانست جایگاه خود را با برگزاری مسابقات World Championship محکم‌تر کند و با در نظر گرفتن رقمی دوازده میلیون دلاری برای مراحل مقدماتی این رویداد نظر بسیاری از علاقه‌مندان ورزش الکترونیک را به خود جلب کرد. این کمپانی در بازه زمانی شش ماه توانست در آمارهای مختلفی از جمله پربیننده‌ترین محتواهای توییچ بدرخشد و در مجموع رقم ۱۴.۷ میلیون دلار را ثبت کرد. لازم به ذکر است که مرحله اصلی مسابقات Fortnite World Cup قرار است با مجموع جوایز ۳۰ میلیون دلار که بیشترین مقدار جایزه در یک رویداد ورزش الکترونیک خواهد بود، برگزار شود.

ده رشته برتر ورزش الکترونیک توانسته‌اند مجموعا بیش از ۵۰ میلیون دلار جایزه را در اختیار بازیکنان حرفه‌ای قرار دهند که این رقم با برگزار شدن مسابقات Fortnite World Cup و TI9 در نیمه دوم سال چند برابر خواهد شد

بازی‌های CS:GO و Dota 2 با اختلاف کمی از یکدیگر در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند. مهم‌ترین تورنمنت بازی کانتر استرایک در نیمه اول سال میلادی با نام IEM Katowice 2019 برگزار شده است که با مجموع جوایز ۲ میلیون دلار پیگیری شد. در سمت دیگر بازی Dota 2 با پیگیری مسابقات فصل جدیدش که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مسابقات DreamLeague ،MDL Disneyland Paris Major و The Chongqing Major اشاره کرد، توانسته است در بین صدرنشینان قرار گیرد.

از موارد مهم دیگر در این لیست می‌توان به حضور بازی‌های Magic: The Gathering Arena و FIFA 19 اشاره کرد. هر دو بازی در سال جاری فعالیت‌های قابل توجهی را در جهت بهبود بخشیدن به بخش Esports داشته‌اند. بازی فیفا به لطف مسابقات منطقه‌ای که تا به این لحظه داشته است ارقام قابل توجهی را در اختیار بازیکنان حرفه‌ای قرار داده است که از مهم‌ترین مسابقات آن می‌توان به مرحله اصلی مسابقات eChampions League اشاره کرد که با مجموع جوایز ۲۸۰ هزار دلار برگزار شد. از طرفی بازی Magic: The Gathering Arena نیز با تزریق ۱۰ میلیون دلار به بخش رقابتی بازی که هر دو بخش مسابقات دیجیتال و غیردیجیتال را پوشش می‌دهد تا به این لحظه جایگاه مناسبی را به‌دست آورده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده