// دوشنبه, ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۳۱

پرطرفدارترین تیم های بازی Dota 2 در سال 2018

طبق جدیدترین آمار منتشر شده توسط سایت ESC، ده تیم پرطرفدار بازی Dota 2، که بیشترین مقدار ساعات بازدید را در سال ۲۰۱۸ تجربه کرده‌اند، مشخص شدند.

زمانی‌که حرف ورزش الکترونیک یا eSports می‌شود، یکی از اولین عناوینی که به ذهن طرفداران خطور می‌کند بازی Dota 2 است. شرکت ولو (Valve) با ساختن نسخه اختصاصی بازی Defense of the Ancients و برگزاری سری مسابقات The International یکی از مهم‌ترین قدم‌ها را در جهت پیشرفت بازی‌های رقابتی برداشت. اولین فصل مسابقات TI با ۱.۶ میلوین دلار جایزه به طرفداران بازی معرفی شد و زمینه چینی لازم را برای به وجود آمدن تیم‌های حرفه‌ای در عرصه بین‌الملل رقم زد. در حال حاضر بازیکنان حرفه‌ای بازی Dota 2 چیزی نزدیک به ۱۸۰ میلیون دلار جایزه را از سری مسابقات رسمی بازی به‌دست آورده‌اند که به واسطه همین ارقام تیم‌های مطرحی به وجود آمده است که با گذشت زمان طرفداران زیادی را به خود جلب کرده‌اند و هر سال شاهد افزایش آن‌ها هستیم. همین موضوع باعث شده است تا مجموعه‌های مختلف با داده کاوی به چارت‌های مهمی دست یابند که می‌تواند نظر بسیاری از علاقه‌مندان به سرمایه‌گذاری در زمینه ورزش الکترونیک را تغییر دهد. چارت زیر مربوط‌به مقدار ساعات دیده شدن بازی‌ها توسط طرفداران تیم‌ها است و اعدادی که مشاهده می‌کنید قطعا با دقت بالایی گرد‌آوری نشده است. ولی بااین‌حال می‌تواند برای بسیاری از علاقه‌مندان ورزش الکترونیک جالب باشد که بدانند کدام تیم‌ها در بخش جهانی بیشترین مقدار بازدید و دنبال کننده فعال را در سال ۲۰۱۸ داشته‌اند.

صدرنشین رنکینگ، تیم محبوب Virtus Pro است که به‌عنوان قوی‌ترین تیم منطقه CIS شناخته می‌شود. سازمان این تیم در کشور روسیه بنا شده است و بازیکنان تیم ملیت‌های روسی و اکراینی دارند. فعالیت مجموعه VP در بازی Dota 2 از سال ۲۰۰۳ شروع شده است که از آخرین دستاوردهای مهم تیم می‌توان به قهرمانی در مسابقات The Kuala Lumpur Major، ESL One Birmingham 2018 و The Bucharest Major اشاره کرد. خرس‌های روسیه تا به امروز در چهار دوره از مسابقات The International حضور داشته‌اند که در سال‌های ۲۰۱۵، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ توسط تیم‌های Liquid، LGD و Evil Geniuses از دور مسابقات حذف شده‌اند و در هر سه دوره اخیر در جایگاه ۵-۶ مهم‌ترین رویداد سال در بازی Dota 2 قرار گرفته‌اند. تیم Virtus Pro از سال ۲۰۱۷ که سیستم Dota Pro Circuit معرفی شده است تا به امروز جزو صدرنشینان و تیم‌های قدرتمند فصل قرار گرفته است، ولی هنوز عنوان قهرمانی مسابقات The International را کسب نکرده است. تیم VP در دو سال اخیر هیچ تغییری را در فهرست بازیکنانش اعمال نکرده است و جزو مدعیان قهرمانی در مسابقات The International 9 خواهد بود.

Dota 2 teams

تیم OG در سال ۲۰۱۸ هیچ عنوان مهمی را به‌دست نیاورد و عمده مقدار ساعات بازدید خود را در مراحل مختلف مسابقات TI8 جمع‌آوری کرده است

در جایگاه دوم نماینده باشگاه فوتبال پاری سَن ژرمن، فرانسه قرار دارد. مجموعه LGD از سال ۲۰۱۱ فعالیت خود را در ورزش الکترونیک و به‌خصوص بازی Dota 2 شروع کرده است و در آوریل سال ۲۰۱۸ طی قراردادی همکاری خود را با غول‌های فوتبال فرانسه قطعی کرد. این تیم در سال‌های اخیر دستاوردهای زیادی را به‌دست آورده است که از آخرین موارد آن می‌توان به قهرمانی در دو رویداد MDL Changsha Major و EPICENTER XL اشاره کرد. این تیم در هفت دوره از مسابقات The International حضور داشته است و هنوز عنوان قهرمانی رویداد را به دست نیاورده است. تیم PSG.LGD در سال ۲۰۱۸ یکی از فینالیست‌های مسابقات TI8 بود که بعد از یک بازی جذاب عنوان قهرمانی را با نتیجه ۳:۲ در اختیار تیم OG قرار داد.

تیم بعدی که با چیزی نزدیک به ۳۰ هزار ساعت بازدید در جایگاه سومین تیم پرطرفدار سال ۲۰۱۸ قرار گرفته است، تیم محبوب Liquid است. این تیم که با رهبری کورو "Kuroky" صالحی تخاصمی، هدایت می‌شود، در سه سال اخیر هیچ تغییر بازیکنی را تجربه نکرده است و برخلاف دو تیم صدرنشین رنکینگ در سال ۲۰۱۷ عنوان قهرمانی مسابقات The International را نیز به‌دست آورده است.

در جایگاه چهارم و پنجم شاهد حضور دو تیم قدرتمند دیگر هستیم. تیم Secret در حال حاضر صدرنشین رنکینگ Dota Pro Circuit فصل جاری بازی Dota 2 است و تا به این لحظه در دو رویداد Major فصل عنوان قهرمانی به‌دست آورده است. کاپیتان Team Secret تنها بازیکنی است که در این تیم تجربه قهرمانی در مسابقات The International را دارد و باتوجه‌به اینکه Puppey در ماه‌های گذشته تیم خوبی را به جامعه ورزش الکترونیک نشان داده است به‌عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در مسابقات TI9 شناخته می‌شود. در سمت دیگر تیم Evil Geniuses که به‌عنوان قوی‌ترین نماینده قاره آمریکا شناخته می‌شود بعد از تغییراتی که قبل از مسابقات TI8 تجربه کرد با قدرت بیشتری در میادین حرفه‌ای ظاهر شده است و به‌عنوان یکی دیگر از مدعیان قهرمانی در مسابقات TI9 شناخته می‌شود. لازم به ذکر است که این تیم در سال ۲۰۱۵ عنوان قهرمانی مسابقات اینترنشنال را به‌دست آورده است.


اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده