// چهار شنبه, ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۹:۰۶

بازی Minecraft Classic به مناسبت دهمین سالگرد انتشار ماینکرفت رایگان شد

شرکت مایکروسافت اعلام کرده که به مناسبت دهمین سالگرد انتشار بازی Minecraft، می‌توانید نسخه‌ی کلاسیک آن را به‌صورت رایگان بازی کنید.

تا حدود یک هفته‌ی دیگر یعنی در تاریخ ۱۷ ماه مه (۲۷ اردیبهشت ماه) شاهد جشن دهمین سالگرد یکی از محبوب‌ترین بازی‌های کل تاریخ بازی‌های ویدیویی، یعنی بازی Minecraft خواهیم بود. شما نیز چه جزو طرفداران این بازی محبوب باشید یا نه، باید دو واقعیت را قبول کنید؛ اول این‌که که بازی ماینکرفت از بدو انتشار تا این لحظه توانسته تاثیر بسیار زیادی روی صنعت بازی‌های ویدیویی بگذارد. دومین واقعیت نیز برمی‌گردد به تغییرات بسیار زیاد و مفیدی که این بازی در مسیر ۱۰ ساله‌ی خود برای رسیدن به نقطه‌ای بهتر و کامل‌تر به‌خود دیده است.

حال و بر اساس جدیدترین اخبار بازی و به مناسبت این رویداد، شرکت مایکروسافت و موجانگ تصمیم گرفته‌اند که نسخه‌ی پیش از آلفای بازی را که ابتدایی‌ترین نسخه‌ی این سری محسوب می‌شود و Minecraft Classic نام دارد، به‌صورت کاملا رایگان روی مرورگرهای اینترنت شما قابل بازی کنند. اگر شما نیز از علاقه‌مندان به بازی ماینکرفت هستید و حالا این سوال برای‌تان پیش آمده که بازی Minecraft Classic تا چه حد به همان نسخه‌ی ابتدایی بازی وفادار است، باید بدانید که این بازی شامل تمامی مواردی است که در اولین نسخه‌ی بازی (Pre-Alpha) وجود داشته است. از جمله‌ی آن‌ها می‌توان به وجود تنها ۳۲ بلاک در بازی و تمامی باگ‌هایی که در نسخه‌ی ابتدایی بوده، اشاره کرد. به زبان ساده‌تر اگر بخواهیم بگوییم باید بدانید که خبری از نقشه یا زیست بوم، سلاح، ابزار و موارد این‌چنینی نیست و تنها باید در محیطی سر کنید که در آن چمن، درخت، پشم و گِل وجود دارد.

اگر به‌دنبال تجربه‌ی نسخه‌ کلاسیک ماینکرفت هستید، نیاز به هیچ برنامه یا ابزار خاصی ندارید و فقط کافی است که وارد این لینک شوید و پای در دنیای محبوب و البته ابتدایی این اثر محبوب و پرمخاطب بگذارید. در راستای سایر اخبار مرتبط با دنیای ماینکرفت نیز همان‌طور که پیش‌تر در زومجی خواندید، شرکت Microsoft با انتشار یک تیزر کوتاه، نسخه‌ واقعیت افزوده Minecraft را برای موبایل به همگان نشان داد. اگرچه هنوز اطلاعاتی در مورد این بازی منتشر نشده، اما طبق گفته‌ی مایکروسافت قرار است در تاریخ ۱۷ ماه مه (۲۷ اردیبهشت ماه) شاهد انتشار اطلاعاتی در مورد آن باشیم.

بازی ماین کرفت برای پلتفرم‌های پی سی، نینتندو سوییچ، پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، iOS، اندروید و تقریبا هر دستگاهی که دارای صفحه‌ی نمایش است منتشر شده است. در راستای فروش بسیار بالای این بازی محبوب جالب است بدانید که Minecraft تنها روی پی سی تاکنون توانسته بیش از ۳۰ میلیون نسخه فروش داشته باشد.

نظرات خود را در رابطه با این بازی با زومجی و سایر کاربران در میان بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده