// سه شنبه, ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۸:۲۷

مایکروسافت تیزری از نسخه واقعیت افزوده Minecraft منتشر کرد

مایکروسافت در اقدامی جالب تیزری منتشر کرده که نسخه‌ی واقعیت افزوده‌ی ماینکرفت را برای موبایل نشان می‌دهد و قرار است ۲۷ اردیبهشت اطلاعات بیشتری از آن منتشر کند.

رویداد سالانه‌ی Build شرکت مایکروسافت کنفرانسی است که در آن توسعه‌دهندگان گرد هم جمع می‌شوند و در مورد پروژه‌های بزرگی که مشغول کار کردن روی آن‌ها هستند صحبت می‌کنند و اطلاعات جدید خود را به سمع و نظر عموم می‌رسانند. حال بر اساس جدیدترین اخبار بازی موبایل و اطلاعاتی که از کنفرانس امسال شرکت Microsoft منتشر شد، این کمپانی بزرگ یک تیزر منتشر کرده که نسخه‌ی واقعیت افزوده (Augmented Reality) بازی Minecraft را برای موبایل نشان می‌دهد و هرکسی که آن‌ را تماشا کند احتمالا به‌یاد بازی Pokemon Go می‌افتد.

فعلا هیچ اطلاعاتی در این‌باره منتشر نشده و این کمپانی تنها به انتشار یک تیزر ۵۰ ثانیه‌ای از آن بسنده کرده است. همان‌طور که ویدیو را در میانه‌ی مطلب مشاهده می‌کنید، در آن یکی از کارمندان شرکت مایکروسافت را می‌بینید که روی نیمکت در یک پارک نشسته و هنگام ترک کردن محل، به اشتباه گوشی موبایل شخصی دیگر را به‌جای گوشی خود می‌برد. شخص غریبه نیز که متوجه این اشتباه شده، سعی در رساندن گوشی کارمند به وی دارد که به‌طور تصادفی با تماشای صفحه‌ی گوشی، یکی از خوک‌های دوست داشتنی بازی ماینکرفت را می‌بیند که به‌واسطه‌ی تکنولوژی واقعیت افزوده درست روبه‌روی او روی زمین ایستاده است.

وی سپس چند نفر از روستایی‌های‌ ماینکرفت را می‌بیند که در کنارش ایستاده‌اند؛ درست قبل از این‌که نوشته‌ای روی صفحه‌ی موبایل ظاهر شود که اشاره دارد اطلاعات بیشتر در مورد بازی در تاریخ ۱۷ ماه مه (۲۷ اردیبهشت ماه) منتشر خواهد شد. پس از این نیز کارمند بازمی‌گردد و گوشی موبایل خود را از فرد غریبه پس می‌گیرد؛ درست قبل از این‌که اطلاعات بیشتری از بازی مشخص شود. این تیزر جذاب را در زیر مشاهده می‌کنید:

دانلود ویدیو از آپارات

اگرچه هنوز اطلاعاتی در مورد بازی Minecraft AR منتشر نشده، اما با تماشای ویدیو می‌توان برخی موارد را حدس زد. همان‌طور که پیش‌تر بازی Pokemon Go منتشر شد و توانست با استفاده از پتانسیل و قدرتی که بازی Pokemon داشت، آن را روی موبایل آورد و با تکنولوژی واقعیت افزوده ترکیب کند و در نهایت به یک نتیجه‌ی بسیار خوب منتهی شود، ظاهرا مایکروسافت نیز قصد همین کار را برای بازی محبوب Minecraft دارد. در بازی Pokemon Go ما شاهد پیدا کردن، گرفتن و مبارزه کردن با موجودات داخل این اثر بودیم. اما احتمالی که در مورد نسخه واقعیت افزوده بازی ماینکرفت می‌توان داد این است که شاهد ساخت و ساز در فضای واقعی باشیم؛ احتمالی که باتوجه به ماهیت بازی، بسیار نزدیک به واقعیت است.

پس از این، مایکروسافت می‌تواند بازی را به جهات گوناگونی حرکت دهد. از آنجایی که بازی ماینکرفت بر پایه‌ی خلاقیت و ارتباط با سایرین بنا شده، پس احتمالا می‌توانیم شاهد وجود یک جنبه‌ی ارتباط اجتماعی نیز در این بازی باشیم که اگر این‌چنین باشد، در نوع خود بسیار جذاب خواهد بود. طرفداران بازی محبوب و دوست‌داشتنی Minecraft باید تا تاریخ ذکر شده صبر کنند تا ببینند که شرکت مایکروسافت قرار است چه اطلاعاتی از بازی Minecraft AR برای آنان منتشر کند.

نظرات خود را در رابطه با این بازی و انتظاراتی که از آن دارید با زومجی و سایر کاربران به اشتراک بگذارید.


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده