نویسنده: علی نوروزی
// دوشنبه, ۱۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۰:۲۴

فصل دهم مسابقات DreamLeague بازی DOTA 2 با قهرمانی تیم Tigers پایان یافت

فصل دهم مسابقات دریم‌لیگ بازی DOTA 2 در حالی با پیروزی تیم Tigers به پایان رسید که بازی‌های به شدت مهیج و نفس‌گیری را از تیم‌ها شاهد بودیم.

کمپانی ولو پس از پایان مسابقات ماینور و میجور فصل ۱۸-۲۰۱۷ بازی DOTA 2 به این نتیجه رسید که سیستم برگزاری مسابقات با اشکالاتی همراه است و بر این اساس دست به تغییرات گسترده‌ای زد. این کمپانی تعداد مسابقات دارای «امتیاز صلاحیت» برای دعوت مستقیم تیم‌ها به مسابقات اینترنشنال آتی را به پنج رویداد ماینور و پنج رویداد میجور کاهش داد و قانون دعوت مستقیم به این دسته از تورنمنت‌ها را حذف کرد. از حالا امتیاز صلاحیت به جای بازیکنان به تیم‌ها تعلق می‌گیرد و کناره‌گیری بازیکنان از تیم‌ها، باعث از دست رفتن ۲۰ درصد از مجموع امتیازات تیم خواهد شد. همچنین پس از پایان یک رویداد ماینور شاهد برگزاری یک رویداد میجور خواهیم بود و قهرمان رویدادهای ماینور به طور مستقیم به رویداد میجور پس از آن راه می‌یابد. فصل دهم مسابقات DreamLeague اولین ماینور این فصل به حساب می‌آید که تیم‌های برتر جهان را باری دیگر دور هم جمع می‌کند تا برای تصاحب جایزه ۱۲۵ هزار دلاری و ۱۲۰ امتیاز جایگاه نخست به رقابت بپردازند. این رویداد در شهر اِستُکهُلم، پایتخت کشور سوئد برگزار شد و جورین وَن‌دِر هایدن (شیوِر) میزبانی مسابقات و اووِن دیویس (اودی‌پیکسل)، یوانس لوکاس (فاگد) و هنریک آنبرگ (ادمیرال بولداگ) تفسیر بازی‌ها را بر عهده داشتند. فصل دهم مسابقات دریم‌لیگ سه مرحله مقدماتی، گروهی و اصلی داشت که تیم Tigers نهایتا با عبور از سد حریفان در جایگاه اول ایستاد و قهرمان این دوره از رقابت‌ها شد.

DreamLeague Season 10

تیم Team Liquid به خاطر مشکل مربوط به سلامتی بازیکنانش اولین ماینور فصل را از دست داد

مرحله مقدماتی فصل دهم مسابقات دریم‌لیگ در تاریخ سوم و چهارم مهر در شش منطقه اصلی برگزار شد و تیم‌های compLexity Gaming و ROOONS از منطقه امریکا شمالی، تیم Infamous از منطقه امریکا جنوبی، تیم‌های The Final Tribe و Team Liquid از منطقه اروپا، تیم Natus Vincere از منطقه CIS، تیم Royal Never Give Up از منطقه چین و تیم Tigers از منطقه جنوب‌شرقی آسیا جواز حضور در مرحله بعدی را به دست آوردند. با این حال، تیم‌لیکوئید پیش از شروع مرحله گروهی مسابقات اعلام کرد که به دلیل مشکل مربوط به سلامتی بازیکنان قادر به شرکت در اولین رویداد ماینور این فصل نیست و برگزارکنندگان تیم Vega Squadron را جایگزین آن‌ها کردند. در مرحله گروهی این تورنمنت که از هفتم تا دهم آبان برگزار شد، تیم‌ها به دو گروه تقسیم شدند. در گروه اول شاهد تیم‌های compLexity Gaming ،Natus Vincere ،Infamous بودیم و در گروه دوم تیم‌های Tigers ،Royal Never Give Up ،The Final Tribe و ROOONS حضور داشتند. در این چهار روز تیم‌ها در گروه‌هایشان به رقابت پرداختند و به ازای هر پیروزی امتیاز کسب کردند. تیم compLexity Gaming تنها تیمی بود که مرحله گروهی را بدون شکست پشت سر گذاشت و تیم‌های ROOONS و Vega Squadron با شکست در تمام بازی‌ها بدترین وضعیت را در این مرحله داشتند. در پایان مرحله گروهی، تیم‌های compLexity Gaming و Natus Vincere از گروه اول و تیم‌های Tigers و Royal Never Give Up از گروه دوم به خاطر قرارگیری در رده‌های اول و دوم جدول، به براکت بالایی مرحله اصلی راه یافتند و باقی تیم‌ها به دلیل کسب نتایج ضعیف در براکت پایینی دسته‌بندی شدند.

DreamLeague Season 10

تیم Natus Vincere در فینال براکت پایینی ترمز تیم Royal Never Give Up را کشید و به فینال بزرگ راه یافت

در اولین روز مرحله اصلی مسابقات شاهد برگزاری دو دیدار از براکت بالایی و دو دیدار از براکت پایینی بودیم. در براکت بالایی تیم Royal Never Give Up به مصاف compLexity Gaming رفت و نتیجه ۱-۲ باعث سقوط compLexity Gaming به براکت پایینی شد. تیم Natus Vincere نیز با نتیجه ۰-۲ از تیم Tigers شکست خورد و از براکت بالایی خداحافظی کرد. در براکت پایینی تیم Infamous با نتیجه ۰-۲ بر تیم ROOONS غلبه کرد و تیم Vega Squadron با دو پیروزی و یک شکست به کار تیم The Final Tribe پایان داد. روز دوم مرحله اصلی با برگزاری دو دیدار از براکت پایینی پیگیری شد که تیم compLexity Gaming با نتیجه ۱-۲ از سد تیم Infamous عبور کرد و تیم Vega Squadron دیدار مقابل Natus Vincere را با نتیجه ۰-۲ واگذار کرد. در روز سوم تنها یک دیدار در براکت بالایی و پایینی برگزار شد که در براکت بالایی تیم Tigers با نتیجه ۱-۲ تیم Royal Never Give Up را از مقابل برداشت و تیم Natus Vincere با دو پیروزی پیاپی تیم Infamous را راهی خانه کرد. در چهارمین روز مرحله اصلی دیدار فینال براکت پایینی میان تیم‌های Royal Never Give Up و Natus Vincere برگزار شد که تیم Royal Never Give Up شکست خورد و در جایگاه سوم جای گرفت. نتایج به نحوی رقم خورد که در فینال بزرگ شاهد تقابل تیم‌های Tigers و Natus Vincere بودیم و در انتها تیم Tigers با نتیجه ۲-۳ بر حریف غلبه کرد و نام خود را به عنوان قهرمان این دوره از مسابقات به ثبت رساند.

DreamLeague Season 10

تیم‌های برتر و جوایز اهدا شده

رتبهتیممبلغ جایزهامتیاز
اولTigers۱۲۵,۰۰۰ دلار۱۲۰
دومNatus Vincere۷۰,۰۰۰ دلار۱۰۰
سومRoyal Never Give Up۳۵,۰۰۰ دلار۹۰
چهارمInfamous۲۵,۰۰۰ دلار۷۰
پنجم-ششمcompLexity Gaming | Vega Squadron۱۵,۰۰۰ دلار۴۰
هفتم-هشتمROOONS | The Final Tribe۷,۵۰۰ دلار۲۰

برای مطالعه‌ی تمام اخبار مربوط به مسابقات بازی DOTA 2 به «این صفحه» مراجعه کنید.


منبع Liquipedia
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده