// چهار شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۰۱

پشتیبانی از بازی Overkill’s The Walking Dead متوقف شد

در حالی که تنها چند ماه از عرضه بازی Overkill’s The Walking Dead می‌گذرد، نسخه کنسولی این بازی لغو و محتویات آینده نسخه پی سی دیگر ساخته نخواهند شد.

پس از سال‌ها توسعه، نهایتا بازی Overkill’s The Walking Dead به عنوان محصول مشترک استودیو Overkill Software (اورکیل سافتور) و کمپانی Starbreeze (استاربریز) در تاریخ ۶ نوامبر ۲۰۱۸ (۱۵ آبان) روی پلتفرم PC منتشر شد. با این وجود که این بازی چندان مورد استقبال مخاطبین و منتقدین قرار نگرفت واز آنجا که این موضوع یک شکست تجاری برای ناشر محسوب می‌شود، سازندگان در صدد عرضه آن روی کنسول‌های نسل هشتمی و انتشار محتویات بیشتر برای نسخه پی سی بودند. حال طبق جدید‌ترین اخبار بازی، نه تنها نسخه کنسولی بازی Overkill’s The Walking Dead لغو شده است، بلکه نسخه پی سی آن هیچ محتوای جدید دریافت نخواهد کرد.

در بیانیه رسمی کمپانی Skybound Entertainment (اسکای باند اینترتینمنت) که مالکیت IP مردگان متحرک را در اختیار دارد، اعلام شده است که این کمپانی به قرار‌داد همکاری خود با کمپانی Starbreeze پایان داده است. این اقدام به معنای «توقف تمامی برنامه‌های مربوط به بازی Overkill’s The Walking Dead» و در نتیجه عدم عرضه بازی مذکور روی کنسول‌های پلی استیشن 4 و ایکس باکس وان است. همچنین پشتیبانی از این بازی روی پلتفرم پی سی نیز متوقف خواهد شد. کمپانی اسکای باند در ادامه توضیح داده است که این کمپانی «تمام تلاش خود را برای همکاری با کمپانی استاربریز و حل مشکلاتی که در بازی مشاهده شده، به کار بسته است»، اما بازی Overkill’s The Walking Dead به عنوان محصول نهایی «با استاندارد‌های کمپانی اسکای باند و کیفیت وعده داده شده از سوی سازندگان تطابق ندارد». در حالی که پشتیبانی و روند تولید محتویات آتی بازی Overkill’s The Walking Dead متوقف شده است، کمپانی اسکای باند در بیانیه‌اش به این نکته اشاره کرده است که این کمپانی همچنان نسبت به ارائه محتویاتی با بالاترین کیفیت موجود متعهد است. علاوه بر این کمپانی ذکر شده به بررسی راه‌های دیگر برای ارائه بازی‌های ویدیویی با محوریت مجموعه The Walking Dead ادامه خواهد داد.

علاوه بر مدت زمان طولانی ساخت و مشکلاتی که بازی Overkill’s The Walking Dead سال‌ها با آن‌ها رو‌به‌رو بوده است، عرضه این بازی مشکلات متعددی را برای کمپانی استاربریز به‌وجود آورد. اواخر دی ماه اعلام شد که نسخه کنسولی بازی مذکور برای دومین بار با تاخیر همراه شده است و پس از مدتی اخباری مبنی بر لغو ساخت این نسخه مخابره شد. علی‌رغم اینکه فروشگاه پلی استیشن مبلغ پرداختی بازیکنانی را که اقدام به پیش‌خرید بازی کرده‌اند، به آن‌ها پس داده است، پنج‌شنبه هفته گذشته اعلام شد که روند ساخت نسخه کنسولی بازی Overkill’s The Walking Dead همچنان ادامه دارد. کمپانی استاربریز در شرایط مناسبی به سر نمی‌برد؛ زیرا در اواخر سال گذشته مقامات سوئدی به دلیل بررسی احتمال معاملات خودی در این کمپانی وارد دفاتر آن شدند و یکی از اعضای آن را دستگیر کردند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده