// چهار شنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۱

بازی Halo 5: Guardians برای پی سی منتشر نمی‌شود

سخنگوی کمپانی مایکروسافت در گفت‌وگو با وب‌سایت Cnet اعلام کرده است که این کمپانی تصمیمی برای انتشار بازی Halo 5: Guardians روی پی سی ندارد.

روز گذشته و به‌واسطه به‌روزرسانی در باکس آرت بازی Halo 5: Guardians توسط فروشگاه Amazon (آمازون) که عبارت «انحصاری ایکس باکس وان» را به «انحصاری کنسولی ایکس باکس وان» تغییر داده است، چنین برداشت شد که کمپانی Microsoft (مایکروسافت) قصد دارد این بازی را در دسترس کاربران پلتفرم PC (پی سی) قرار دهد. حال طبق جدیدترین اخبار بازی، سخنگوی کمپانی مایکروسافت اعلام کرده است که این کمپانی چنین برنامه‌ای ندارد.

این مقام مسئول در گفت‌وگو با وب‌سایت Cnet چنین اذعان کرده است:

همان‌طور که قبلاً اعلام کرده‌ایم، ما هیچ برنامه‌ای برای انتشار بازی Halo 5: Guardians روی ویندوز 10 نداریم

بااین‌وجود که کاربران پی سی قادر به تجربه دهمین بازی سری Halo نیستند، اما جدیدترین بازی این مجموعه یعنی بازی Halo: Infinite برای این دسته از بازیکنان عرضه خواهد شد. مایکروسافت حضور ششمین بازی اصلی سری مذکور در برنامه Xbox Play Anywhere را تایید نکرده است، به همین دلیل همچنان مشخص نیست که برای تجربه این بازی روی هر دو پلتفرم پی سی و ایکس باکس وان لازم است به ازای هر پلتفرم یک نسخه از بازی تهیه شود یا با خرید دیجیتالی روی هر یک از پلتفرم‌ها امکان تجربه بازی روی پلتفرم دیگر امکان‌پذیر است. از زمان عرضه بازی Halo 2 در سال ۲۰۰۷ تاکنون هیچ‌یک از بازی‌های اصلی سری Halo روی پلتفرم پی سی عرضه نشده است.

در ماه آوریل فیل اسپنسر، رئیس بخش ایکس باکس اعلام کرد که «تجربه کلاسیک از سری Halo به‌صورت رسمی روی پلتفرم پی سی عرضه خواهد شد». پس از انتشار این خبر جزئیات تکمیلی آن از سوی فیل اسپنسر یا مایکروسافت اعلام نشد. با توجه به تایید عدم عرضه بازی Halo 5: Guardians روی پی سی، منطقی‌ترین احتمال انتشار بازی Halo: The Master Chief Collection روی این پلتفرم است. اخیرا این بازی به سرویس Xbox Game Pass (ایکس باکس گیم پس) اضافه شده است.

بازی Halo: Infinite در تاریخ نامعلومی روی کنسول Xbox One و پی سی عرضه خواهد شد. این بازی در زمان عرضه در سرویس ایکس باکس گیم پس وجود خواهد داشت و اعضای این سرویس می‌توانند آن را به رایگان دریافت کنند. در دیگر خبرهای مربوط به بازی Halo: Infinite به نقل از کمپانی مایکروسافت اعلام شد که این بازی احتمالاً فاقد بخش بتل رویال خواهد بود.


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده