نویسنده: افشین پیروزی
// شنبه, ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۰۱

ویژگی‌های جدید بخش آلتیمیت تیم فیفا 19 معرفی شدند

در جریان رقابت‌های جام جهانی فیفا 18، اطلاعاتی از ویژگی‌های جدید بخش آلتیمیت تیم فیفا 19 ارائه شد. 

این روز‌ها شهر لندن میزبان رقابت‌های جام جهانی فیفا 18 است که فینال آن از ساعت ۲۱:۳۰ امروز به وقت ایران آغاز شده است. اما در جریان این مسابقات، کمپانی الکترونیک آرتز اطلاعاتی از بازی FIFA 19 و مخصوصا بخش آلتیمیت تیم این بازی به اشتراک گذاشت که در این مطلب مروری بر آن‌ها خواهیم داشت. پیش از اینکه EA به سراغ بخش آلتیمیت تیم بازی برود، ابتدا تعدادی از استریمر‌های معروف فیفا از جمله کاسترو گرد هم آمدند تا یک مسابقه دوستانه چهارنفره را برگزار کنند. طبق اطلاعات ارائه‌شده در این بخش، حالت Kick Off یا همان مسابقه دوستانه، در فیفا 19 دست‌خوش تغییرات مختلفی شده است و برای مثال، گزینه‌ای به نام House Rules به آن اضافه شده است که از طریق آن، می‌توانید قوانین جالب و حتی عجیبی را برای بازی دوستانه خودتان تعیین کنید. 

یکی از این قوانین، Long Range نام دارد که در آن، گل‌هایی که از داخل محوطه جریمه به ثمر برسند یک گل و گل‌هایی که با شوت از راه دور و خارج از محوطه به ثمر برسند، دو گل محاسبه می‌شوند. علاوه بر این، یکی دیگر از حالت‌های جدید بازی دوستانه بقا یا همان Survival است که در چند وقت اخیر شایعه‌های مختلفی در مورد آن به گوش می‌رسید. این حالت که گیم‌پلی آن را هم در جریان استریم زنده شاهد بودیم، به این شکل است که هر تیمی که یک گل به ثمر برساند، یک بازیکنش را هم از دست می‌دهد. برای مثال در مسابقه زنده برگزار‌شده، چهار استریمر فیفا با انتخاب تیم‌های یوونتوس و پاریس سن ژرمن به مصاف هم رفتند که در وقت قانونی، نتیجه سه بر سه مساوی شد و در نتیجه هر تیم سه بازیکنش را از دست داد. در وقت اضافه اما تیم یوونتوس با به ثمر رساندن یک گل در دقایق پایانی به پیروزی رسید. در ادامه می‌توانید با برخی دیگر از قوانین این بخش آشنا شوید:

فیفا 19 / FIFA 19

  • No Rules: در این حالت هیچ قانونی مثل آفساید و خطا وجود ندارد و یک بازی بی‌قانون را شاهد خواهیم بود. 
  • First To: در این حالت می‌توانید شرایط دلخواهی تعیین کنید و اولین بازیکنی که به این شرایط برسد، پیروز مسابقه خواهد بود. مثلا می‌توانید تعیین کنید اولین بازیکنی که یک گل یا سه گل به ثمر می‌رساند برنده باشد. 
  • Headers & Volleys: در این حالت فقط گل‌هایی که با ضربه سر یا والی به ثمر رسیده باشند محاسبه می‌شوند. 
  • Best Of Series: در این حالت می‌توانید تعداد مشخصی برای مسابقات تعیین کنید و بازیکنی که زودتر برنده این تعداد مسابقه شود، برنده نهایی است. برای مثال تعیین کنید بازیکنی برنده باشد که در مجموع به سه برد برسد. 
  • Home & Away: در این حالت دو مسابقه رفت و برگشت خواهید داشت که قوانین آن‌ها، دقیقا مثل مسابقات رفت و برگشت است و برای مثال اگر در پایان مسابقه نتایج مساوی باشند، تیمی که گل زده در خانه حریف بیش‌تری دارد برنده خواهد بود. 
  • Cup Finals: در این حالت هم می‌توانید یک مسابقه دوستانه را با حس و حال فینال یکی از رقابت‌های مهم برگزار کنید؛ برای مثال فینال لیگ قهرمانان اروپا، لیگ اروپا یا دیگر مسابقات موجود در بازی. 

فیفا 19 /  FIFA 19

اما جذاب‌ترین اطلاعات ارائه‌شده در این استریم، به بخش آلتیمیت تیم بازی مربوط می‌شد که به نظر می‌رسد در مقایسه با سال گذشته، دست‌خوش تغییرات زیادی شده باشد. اگر از طرفداران این بخش باشید، قطعا حالت Daily Knockout تورنمنت را از فیفا 18 به‌یاد دارید که برای ورود به مسابقات Weekend League، یکی از راه‌ها پیروزی در این تورنمنت بود. مشکل اصلی Daily Knockout، این بود که برای پیروزی در آن باید چهار بازی پشت سر هم پیروز می‌شدید که خب استرس بسیار بالایی به بازیکنان وارد می‌کرد و حتی، باعث شده بود تا خیلی از بازیکنان فرصت ورود به مسابقات Weekend League را یا کلا کسب نکنند یا برای این منظور سراغ حالت‌های دیگری مثل Divisions بروند و سعی کنند به Division 1 برسند تا از این طریق جواز ورود به مسابقات را به‌دست بیاورند. اما خب خبر خوب اینکه در فیفا 19، این تورنمنت به کلی حذف شده است و به جای آن، شاهد حالت کاملا جدیدی با نام Division Rivals خواهیم بود. 

حالت Division Rivals باعث خواهد شد تا ورود به رقابت‌های Weekend League ساده‌تر از قبل باشد

Division Rivals تجربه‌ای کاملا متفاوت در آلتیمیت تیم به ارمغان خواهد آورد و از طریق آن، شما هم می‌توانید رقابت جذابی با سایر بازیکنان داشته باشید، هم جوایز ارزشمندی کسب کنید و هم فرصت حضور در مسابقات Weekend League را به‌دست بیاورید. زمانی که برای اولین بار وارد Division Rivals می‌شوید، یک سری مسابقه با سایر بازیکنان خواهید داشت تا سطح کلی شما مشخص شود و سپس با توجه به عملکردی که داشتید، در یکی از Division‌های این حالت وارد مسابقه خواهید شد. با شرکت در مسابقات Division‌ای که در آن قرار گرفته‌اید، امتیاز کسب خواهید کرد و با توجه به این امتیازات، در پایان هر هفته رتبه مشخصی در Division خودتان خواهید داشت و بر اساس این رتبه، جوایزی دریافت خواهید کرد. جالب اینکه سیستم جوایز هم تغییراتی داشته و برای هر رتبه، دو نوع پیشنهاد وجود دارد که می‌توانید یکی از آن‌ها را به دلخواه دریافت کنید. برای مثال یکی از جوایز سه پک گلد خواهد بود و جایزه دیگر دو پک بازیکن که از لحاظ ارزش کلی باهم برابر هستند ولی اینکه کدام یک را دریافت کنید به سلیقه شخصی شما برمی‌گردد. 

اما Division Rivals فقط به گرفتن امتیاز و دریافت جایزه مربوط نمی‌شود. هرچه در این حالت امتیاز کلی شما بالاتر برود، می‌توانید به مرور به Division‌های بالاتر صعود کنید و در نتیجه با بازیکنان بهتری رقابت و صد البته جوایز بهتری هم دریافت کنید. علاوه بر این با پیروز شدن در مسابقات این حالت، امتیازی هم مخصوص ورود به Weekend League دریافت خواهید کرد که پس از رسیدن این امتیازات به حد نصابی خاص، به شما یک مجوز ورود به مسابقات Weekend League داده می‌شود. حال شما می‌توانید این مجوز را در همان هفته استفاده کنید یا اینکه اگر فرصت شرکت در مسابقات را ندارید، آن را برای هفته‌ی بعدی نگه دارید. طبیعتا این سیستم جدید باعث خواهد شد تا شانس بیش‌تری برای شرکت در مسابقات Weekend League داشته باشید. 

فیفا 19 / FIFA 19

اما ویژگی‌های جدید بخش آلتیمیت تیم فیفا فقط به اضافه شدن این حالت خلاصه نشده است و یکی دیگر از موارد جالب، آیتمی به نام Player Picks است. این آیتم چیزی شبیه به یک پک است که در داخل آن، پنج بازیکن وجود دارند. پس از اینکه آیتم را باز و پنج بازیکن موجود در آن را مشاهده کردید، این اجازه را دارید که فقط یکی از آن‌ها را به صورت دلخواه انتخاب و به تیم‌تان اضافه کنید. این آیتم هم مورد به‌دردبخوری به نظر می‌رسد و به شما اجازه خواهد داد تا بازیکنی را انتخاب کنید که به درد تیم‌تان می‌خورد. البته پک‌های همیشگی فیفا کماکان در این نسخه هم وجود خواهند داشت و Player Picks صرفا یک مورد جدید است که در کنار پک‌ها وجود خواهد داشت. 

موارد دیگری که در جریان استریم نمایش داده‌شده معرفی شدند، بیش‌تر جزییات هستند. برای مثال اضافه شدن سیستم تاکتیک‌های دینامیک به بازی باعث خواهد شد تا شما بتوانید برای خودتان چند تاکتیک پیش‌فرض طراحی کنید و سپس در جریان بازی، به‌سادگی و با زدن یک کلید، تاکتیک و چینش کلی تیم‌تان را تغییر دهید تا مناسب شرایط فعلی باشد. یا مثلا از این پس فیلتر‌های موجود برای جستجوی بازیکنان در بازار گسترده‌تر است و راحت‌تر می‌توانید بازیکنی را که می‌خواهید پیدا کنید. همچنین الکترونیک آرتز، از طرح جدید کارت‌های Ones To Watch هم رونمایی کرده است که در ادامه می‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید. در صورتی که با این کارت‌ها آشنا نیستید، باید گفت که کارت‌های OTW به بازیکنانی تعلق می‌گیرند که به‌تازگی به باشگاه جدیدی منتقل شده‌اند و در صورتی که این بازیکنان در طول فصل عملکرد مناسبی داشته باشند و کارت In Form دریافت کنند، کارت OTW آن‌ها هم ارتقا پیدا می‌کند. 

فیفا 19 / FIFA 19

الکترونیک آرتز همچنین از برخی ICONهای جدید فیفا 19 هم رونمایی کرده است که همگی در مقایسه با نسخه سال گذشته، چهره‌های جدیدی هستند. اسامی برخی از این بازیکنان به شرح زیر است:

  • رائول گونزالس
  • استیون جرارد
  • فرانک لمپارد
  • یوهان کرایف
  • کلودیو ماکلله
  • روبرتو باجو
  • فابیو کاناوارو
  • ریوالدو
  • اوزه‌بیو
  • کلارنس سیدورف

فیفا 19 /  FIFA 19

در مجموع به نظر می‌رسد که الکترونیک آرتز امسال با حفظ هسته کلی گیم‌پلی بازی و صرفا اعمال تغییراتی جزئی در آن، سعی کرده تا بیش‌تر روی تنوع حالت‌های بازی و گسترده‌تر کردن بخش آلتیمیت تیم تمرکز کند و باید منتظر ماند و دید که این تغییرات در نهایت چه شرایطی برای بازی به‌وجود خواهند آورد. نظرات خود را در مورد ویژگی‌های جدید فیفا 19 با زومجی به اشتراک بگذارید. 


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده