// سه شنبه, ۵ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۹

سازنده Defiance 2050 دارایی‌های استودیو Gazillion Entertainment را خریداری کرد

کمپانی Trion Worlds، سازنده Defiance 2050، دارایی‌های استودیو Gazillion Entertainment را به مالکیت خود در آورد.

پاییز سال گذشته استودیو سازنده بازی‌های MMO یعنی گازیلیون اینترتینمنت (Gazillion Entertainment) پس از پایان همکاری با دیزنی (Disney) فعالیت خود را متوقف کرد و در ادامه سرور‌های بازی Marvel Heroes را نیز یک ماه زودتر از موعد غیر فعال کرد. حال در جدیدترین اخبار بازی، پس از گذشت ۶ ماه، سازنده Defiance 2050 یعنی استودیو ترایان ورلدز (Trion Worlds) در مصاحبه‌ای با سایت VentureBeat اعلام کرد که دارایی‌های استودیو گازیلیون را به دست آورده‌ است و در نظر دارد پلتفرم انتشار بازی‌های MMO خود را گسترش دهد.

به نقل از اسکات هارتسمن، مدیرعامل Trion Worlds این تصمیم به این معنی است که استودیو ترایان ورلدز تمامی نشان‌های تجاری، مجوزها، حق امتیازها و دامین‌های استودیو گازیلیون را در دست گرفته است. هدف این استودیو این است که با استفاده از ابزار استودیو گازیلیون بتواند با همکاری توسعه‌دهندگان دیگر پلتفرم Glyph و دنیای بازی‌های آنلاین ترایان را بهبود ببخشد. در این میان، موتور بازیسازی استودیو گازیلیون در بازی‌های MMO با دوربین ایزومتریک (بالا به پایین) کارایی زیادی دارد. گویا ترایان به تازگی با برخی از توسعه دهندگان این استودیو صحبت کرده است تا بتوانند با استفاده از ابزار‌های این استودیو پروژه‌های MMO بزرگی را در دست ساخت قرار دهند.

trion worlds

در ادامه می‌توانید بیانیه‌ اسکات هارتسمن را با توجه به همکاری جدید مشاهده کنید:

ما خواهان این هستیم که با توسعه‌دهندگان دیگر به ساخت بازی‌های جدید بپردازیم و در این زمینه موفق ظاهر شویم. ما در این مسیر زحمات زیادی کشیده‌ایم. ما کار‌های زیادی را انجام داده‌ایم و از صمیم قلب دوست داریم که به عنوان اعضای مثبت جامعه بازی‌سازی در جهان شناخته شویم. ما به دنبال فعالیت‌هایی هستیم که بتوانیم به توسعه‌دهندگان دیگر کمک کنیم.

ما توانستیم اکوسیستمی بسیار عالی برای پشتیبانی از بازی‌های خود و همچنین آثاری که منتشر کرده‌ایم، مهیا کنیم. در این راستا ما قصد داریم که ابزار‌های بیشتری را به مجموعه خود اضافه کنیم تا بتوانیم بازی‌های بی‌نظیری را خلق کنیم. تکنولوژی و تجربه ما در انتشار بازی‌های پیشین، به ما اجازه داده است که یک اکوسیستم در قالب «سرویس» برای خود و همچنین توسعه‌دهندگان ایجاد کنیم.

ما در مورد استخدام توسعه‌دهندگان جدید که عاشق بازی‌ هستند، صحبت کرده‌ایم. آنها هم همانند ما به دنبال رویای خود هستند تا بتوانند رویاهای خود را در قالب بازی به جامعه تقدیم کنند. یکی از عوامل ناخوش‌آیندی که در صنعت بازی‌سازی با آن مواجه هستیم این است که گاهی ناشران توسعه‌دهندگان را محتاج نان شب‌شان نگه می‌دارند. من ۱۰ سال پیش از این موضوع باخبر شدم و این موضوع به قدری من را ناراحت کرد که همیشه آن را آویزه گوش خود کرده‌ام. هنگامی که چنین اتفاقاتی در بین توسعه‌دهنده و بازی‌ای که توسعه می‌دهند پیش می‌آید من را آزار می‌دهد.

چه می‌شود اگر شما بخواهید بازی را هم روی پی سی و هم پلی استیشن 4 منتشر کنید؟ فروشگاه دیجیتالی، موارد امنیتی، خدمات مشتری، موارد مربوط به سرور، روند توزیع و فعالیت‌های دیگری برای انجام این کار نیاز است. ما بر این باور هستیم که توسعه‌دهندگان با کمک ما می‌توانند در این زمینه موفق شوند و کار خود را به طور جهانی منتشر کنند.

ضمن اعلام این خبر بسیاری از طرفداران سبک MMO منتظر معرفی بازی بعدی گازیلیون و کمپانی ترایان ورلدز هستند. البته گفتنی است که ترایان ورلدز قرار است در تاریخ ۱۰ جولای (۱۹ تیرماه) بازی Defiance 2050 را برای ایکس ‌باکس وان، پلی استیشن 4 و پی سی منتشر کند.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده