نویسنده: علی نوروزی
// یکشنبه, ۱۳ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

باشگاه بروسیا دورتموند به شکل لایسنس شده در بازی PES 2019 حضور نخواهد داشت

کمپانی کونامی اعلام کرد که در بازی PES 2019 شاهد حضور باشگاه بروسیا دورتموند به صورت لایسنس شده نخواهیم بود.

فروردین‌ ماه امسال کمپانی کونامی از اتمام قرارداد استفاده انحصاری از مجوز لیگ قهرمانان اروپا در بازی Pro Evolution Soccer خبر داد و حال به نظر می‌رسد که این مجموعه در ادامه مسیر با خبرهای بد بیشتری در زمینه از دست دادن لایسنس‌های رسمی مواجه شده است.

در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که کمپانی Konami در اطلاعیه جدیدی از عدم حضور باشگاه آلمانی بروسیا دورتموند به شکل لایسنس شده در بازی PES 2019 خبر داده است. با این حال، به نظر می‌رسد که این کمپانی ژاپنی روی حضور باشگاه دورتموند حساب ویژه‌ای باز کرده بود، چرا که المان‌های این باشگاه را برای اهداف بازاریابی بازی مورد استفاده قرار داده است.

بر اساس اعلام کمپانی کونامی، با اینکه قرارداد همکاری آنها با باشگاه بروسیا دورتموند تا ماه ژوئن سال ۲۰۲۰ (خرداد-تیر سال ۱۳۹۹) اعتبار داشته است، اما باشگاه دورتمند پیش از موعد آن را فسخ کرده که ظاهرا کمپانی کونامی انتظار چنین اتفاقی را نداشته است. کمپانی کونامی به موجب لایسنس رسمی باشگاه بروسیا دورتموند قادر به استفاده از لوگو، بازیکنان، استادیوم و موارد دیگری بود که دیگر در بازی PES 2019 شاهد آن‌ها نخواهیم بود.

با اینکه هنوز علت تصمیم ناگهانی باشگاه دورتموند برای فسخ قرارداد همکاری با کونامی گفته نشده است، اما جالب خواهد بود اگر شاهد حضور قوی این باشگاه در بازی FIFA 19 باشیم که این موضوع هفته آینده در نمایشگاه E3 2018 مشخص خواهد شد. البته ممکن است که EA Sports با توجه به عدم راهیابی تیم فوتبال ایالات متحده به جام جهانی و کاهش احتمالی تقاضای بازی FIFA در امریکای شمالی بخواهد تا با پرداخت پول بسیار زیادی به بروسیا دورتمند از ستاره امریکایی این باشگاه یعنی کریستین پولیسیک برای اهداف بازاریابی استفاده کند.

با تمام این تفاسیر، امسال را می‌توان سال سخت و سرنوشت‌سازی برای کونامی دانست؛ زیرا قرارداد آن‌ها با لیگ قهرمانان اروپا تمام شده است و از طرفی مشکل لایسنس تیم‌ها همچنان گریبان‌گیر این مجموعه است. با این حال چندی قبل کمپانی کونامی از لایسنس کامل لیگ اسکاتلند و دیوید بکهام در بازی PES 2019 خبر داد و با عنایت به اطلاعیه جدید این کمپانی می‌توان امیدوار بود که آن‌ها از طریق همکاری‌های تازه با باشگاه‌ها و لیگ‌ها تجربه جذابی از بازی فوتبال را برای بازیکنان به ارمغان آورند. کونامی در این اطلاعیه گفته است:

مطمئن باشید که سری PES از طریق همکاری‌های تازه با باشگاه‌ها و لیگ‌های مختلف همچنان راه‌های جدیدی را مهیا می‌کند تا از تجربه بازی فوتبال لذت ببرید. از اینکه همچنان از این سری حمایت می‌کنید، سپاسگزاریم.

بازی PES 2019 در تاریخ ششم شهریورماه برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4، ایکس باکس وان و کامپیوتر منتشر خواهد شد. شما می‌توانید نظرات خود را درباره این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع Eurogamer
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده