// پنجشنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۵۵

کنسول Neo Geo Mini به صورت رسمی معرفی شد

کمپانی SNK از کنسول جدید خود که با نام Neo Geo Mini شناخته می‌شود و حاوی برخی از بازی‌های کلاسیک این کمپانی است، به صورت رسمی رونمایی کرد.

تا‌کنون کمپانی‌های متعددی اقدام به معرفی و عرضه نسخه مینی کنسول‌های کلاسیک خود کرده‌اند؛ کمپانی‌هایی که می‌توان از بین آن‌ها به نینتندو و سگا اشاره کرد. کمپانی SNK که دستگاه‌های آرکید و کنسول‌های خانواده Neo Geo را عرضه کرده است و انتشار مجموعه‌های همچون Metal Slug ،Samurai Shodown و The King of Fighters را در کارنامه دارد، مدتی پیش در قالب یک توییت از عرضه کنسول جدیدی به مناسبت ۴۰ سالگی این کمپانی خبر داده بود. حال طبق جدید‌ترین اخبار کنسول‌های بازی، کنسول مذکور که نام کنسول Neo Geo Mini برای آن انتخاب شده است، به صورت رسمی از سوی کمپانی SNK معرفی شده است. 

کنسول Neo Geo Mini دارای ۴۰ بازی از برترین بازی‌های عرضه‌شده در دوران Neo Geo است و ظاهری همانند دستگاه‌ آرکید Neo Geo MVS دارد. این کنسول به دلیل برخورداری از صفحه نمایش LCD با ابعاد ۳.۵ اینچ، می‌تواند به صورت مستقل و بدون اتصال به نمایشگر‌ها عمل کند. با این حال یک پورت HDMI به منظور اتصال کنسول Neo Geo Mini به مانیتور‌ها و تلویزیون‌ها در آن تعبیه شده است. از دیگر اتصالات این کنسول می‌توان به دو پورت‌ کنترلر خارجی و جک هدفون اشاره کرد.

این کنسول ۱۳.۵ سانتی‌متر طول، ۱۰.۸ سانتی‌متر عرض و ۱۶.۲ سانتی‌متر ارتفاع و در حدود ۶۰۰ گرم وزن دارد. کنسول Neo Geo Mini در دو رنگ‌بندی عرضه می‌شود. در نسخه اول که مختص کشور ژاپن است از رنگ‌های قرمز، سفید و آبی همانند دستگاه آرکید Neo Geo MVS استفاده شده است. در نسخه در نظر گرفته‌شده برای دیگر مناطق جهان از جمله آمریکای شمالی و اروپا از رنگ‌های آبی، سفید و سیاه بهره گرفته شده است.

در حال حاضر اطلاعات بیشتری از کنسول Neo Geo Mini از سوی کمپانی SNK منتشر نشده است و بازی‌های موجود در این کنسول و تاریخ عرضه آن همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. با این حال با استناد به تصاویر کنسول مذکور می‌توان چنین برداشت کرد که بازی‌های Metal Slug ،Metal Slug II ،Real Bout Fatal Fury ،Real Bout Fatal Fury 2: The Newcomers ،The King of Fighters ’97 ،The King of Fighters ’98 ،Samurai Shodown II و Samurai Shodown V Special روی کنسول Neo Geo Mini قابل بازی خواهند بود. تصاویر این کنسول را در زیر مشاهده می‌کنید:

کنسول Neo Geo Mini

عرضه کنسول Neo Geo Mini تنها برنامه کمپانی SNK برای ۴۰ سالگی این کمپانی نیست. پیش از این مجموعه بازی SNK 40th Anniversary Collection برای انتشار روی کنسول Nintendo Switch (نینتندو سوییچ) معرفی شده است.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده