// جمعه, ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۳

SuperData از موفقیت بازی Fortnite Battle Royale در جذب بازیکنان و درآمدزايی می گوید

موسسه SuperData Research اعلام کرده است که بازی Fortnite: Battle Royale از نظر درآمد و تعداد بازیکنان به موفق‌ترین بازی رایگان منتشر شده روی کنسول‌ها تبدیل شده است.

سبک بتل رویال هم  اکنون به یکی از پر‌مخاطب‌ترین ژانر‌های بازی‌های ویدیویی تبدیل شده است که استودیو‌های متعددی اقدام به عرضه بازی‌های مختلف در این سبک کرده‌اند و حتی استودیو Dice (دایس) درحال تست حالت Battle Royale است که احتمالا به نسخه بعدی سری Battlefield یعنی بازی Battlefield V اضافه خواهد شد. عمده اقبال در جلب نظر مخاطبین سبک ‌Battle Royale در سال‌های اخیر به‌واسطه بازی PlayerUnknown's Battlegrounds محقق شده است که تا پایان سال ۲۰۱۷ تعداد ۲۵ میلیون نسخه از آن به فروش رسید. اما طبق جدیدترین اخبار بازی و به نقل از موسسه SuperData Research، اصلی‌ترین رقیب بازی PUBG، یعنی بازی Fortnite: Battle Royale که به یک پدیده فرهنگی تبدیل شده است، توانسته لقب موفق‌ترین بازی رایگان کنسولی را به نام خود ثبت کند.

موسسه مذکور در گزارش خود اعلام کرده است که بازی Fortnite: Battle Royale پر‌مخاطب‌ترین و پر‌در‌آمد‌ترین بازی رایگان تاریخ کنسول‌ها بوده و این بازی در ماه مارس روی پلتفرم‌های پی سی، ایکس باکس وان، پلی استیشن 4 و iOS توانسته مبلغ ۲۲۳ میلیون دلار در‌آمد داشته باشد. محبوبیت بالای بازی Fortnite: Battle Royale که استریم زنده دریک با ۶۰۰ هزار بیننده در Twitch یکی از عوامل موثر بر آن است، باعث شده است که در‌آمد این بازی نسبت به ماه فوریه ۷۳ درصد رشد داشته باشد. براساس گزارش موسسه SuperData Research میزان هزینه پرداختی مخاطبین در بازی‌های رایگان پلتفرم PC و بازی‌های چند‌نفره در ماه گذشته با کاهش همراه بوده که این امر در قبال کنسول‌ها صادق نیست. موسسه سوپر دیتا گزارش داده است که در ماه مارس علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی روی تمامی پلتفرم‌ها مبلغ ۸.۹ میلیارد را صرف بازی‌های محبوب خود کرده‌اند که این رقم نسبت به مبلغ ۸.۷ میلیارد دلاری سال گذشته، ۲ درصد افزایش داشته است.

در کنار بازی Fortnite: Battle Royale، بازی‌های متعدد دیگری نیز در بازار بازی‌های ویدیویی موفق ظاهر شده‌اند. با استناد به گزارش موسسه SuperData Research، بازی Dungeon Fighter Online، محصول استودیو Neople در صدر جدول پر‌در‌آمد‌ترین بازی‌های رایگان پلتفرم پی سی قرار گرفته است، بازی QQ Speed، محصول کمپانی Tencent برای سومین ماه متوالی بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در‌آمد کسب کرده است و بازی Candy Crush Saga، محصول استودیو King، به رشد سالیانه خود ادامه داده است و ماه مارس به موفق‌ترین ماه این بازی از سال ۲۰۱۴ تبدیل شده است.

در بخش بازی‌های غیر‌رایگان، بازی‌های Far Cry 5 و Sea of Thieves، به تر‌تیب محصول کمپانی Ubisoft (یوبی سافت) و استودیو Rare (ریر)، عرضه موفقی را تجربه کرده‌اند. موسسه سوپر دیتا بر‌اورد کرده است که یازدهمین بازی کلی سری فار کرای روی پی سی و کنسول‌های Playstation 4 و Xbox One به تعداد ۲.۵ میلیون نسخه فروش داشته است. این میزان فروش در حدود ۵۰۰ درصد از فروش نسخه پیشین مجموعه Far Cry یعنی بازی Far Cry Primal بیشتر است. پیش از این NPD Group اعلام کرده بود که بازی Far Cry 5 پر‌فروش‌ترین بازی ماه مارس بوده و بازی Sea of Thieves در جایگاه دوم قرار گرفته است. موسسه SuperData در پایان گزارش خود به تعداد بازیکنان بازی Sea of Thieves اشاره کرده و اعلام کرده است که تعداد کاربران فعال ماهیانه این شبیه ساز دزدان دریایی روی کنسول و پی سی به ترتیب ۱.۷ میلیون نفر و ۲۸۳ هزار نفر است که بیش از نیمی از این کاربران به‌واسطه سرویس Xbox Game Pass اقدام به تجربه بازی مذکور می‌کنند.


منبع Venturebeat
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده