کارگردان بازی God Of War از تاثیرات همکاری با کارگردان فیلم Mad Max میگوید
جدیدترین قسمت از مجموعهی God Of War، به زودی برای پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد و با توجه به نقدها و واکنشهای مثبتی که از منتقدان دریافت کرده است، میتوانیم منتظر یک بازی بزرگ باشیم. منتقدان بازی را دوست دارند و در حال تحسین کردن آن هستند و از نظر آنها God Of War یک قدم محکم و جدید را در مسیری هیجانانگیز از این سری، برداشته است. حال در جدیدترین اخبار بازی، اگر بدانید که کوری بارلوگ در گذشته با جرج میلر، کارگردان فیلم Mad Max، همکاری داشته است غافلگیر خواهید شد. از نظر بارلوگ، اگر این همکاری شکل نمیگرفت و او تجربه کار کردن با میلر را نداشت، رساندن بازی به سطحی که امروز دارد غیرممکن میشد.
در سال ۲۰۰۸، یک سال پس از زمانی که بارلوگ سونی را ترک کرد، اعلام شد که او همراه با میلر روی یک بازی جدید از مجموعه Mad Max کار خواهد کرد؛ البته این قضیه با مشخص شدن اینکه استودیو Avalanche، سازنده بازی Just Cause، قرار است روی قسمتی جدید از Mad Max کار کند و آن را در سال ۲۰۱۵ منتشر کند، خاتمه یافت. در این زمان بود که فیلم Mad Max: Fury Road اکران شد و ایدههایی که بارلوگ برای بازی داشت به ثمر ننشستند؛ با این حال، از نظر بارلوگ، همکاریاش با میلر او را به شیوههای مختلف، از نظر خلاقیت به طرز شگفتانگیزی پیشرفت داده است. به عقیده کارگردان بازی God Of War، درک او از بازیسازی و روایت داستان بعد از همکاری با میلر به مراتب رشد و پیشرفت کرده است و پیش از آن، او درک کامل و درستی از این امور نداشته است. بارلوگ در این مصاحبه گفت:
این خیلی تاسفبار است که گاهی بازیها در نهایت آنطور که انتظار میرود از آب درنمیآیند و مسیر دیگری را طی میکنند. من و جرج در طول ساخت بازی Mad Max مسیرهای مختلفی را رفتیم تا بازی به نتیجه برسد، اما در نهایت همکاریمان ثمربخش واقع نشد.
او در ادامه گفت:
ولی چیزهایی که در این مدت آموختم، باعث شد تا ساخت God Of War ممکن شود. فکر میکنم که اگر آن زمان برای ساخت این بازی اقدام میکردم، بدون تجربه همکاری با جرج، نمیتوانستم مثل امروز مراحل ساختش را به سرانجام برسانم. این تاثیر او است؛ حس میکنم تجربهای که با او بهدست آوردهام، مثل یک عینک است که برای خواندن استفاده میکنم؛ عینکی که بدون آن نمیتوان کتاب خواند. مطالب را میتوانید ببینید، ولی آنقدر تار هستند که به خوبی قابل خواندن نیستند. وقتی که با جرج شروع به کار کردم، رفته رفته فهمیدم که درام چگونه شکل میگیرد و چرا درگیریهای کاراکترها، به پرداختِ بهتر شخصیتشان کمک میکند. کمکهای جرج برایم مثل زدن عینک و خواندن کتاب بازیسازی بود و به من در درک تمامی این موارد کمک کرد؛ مواردی که وقتی با آنها مواجه میشدم با خودم میگفتم: «خدای من! من از درک درام عاجزم!»
از بارلوگ پرسیده شد که آیا ایدههایی از بازی Mad Max وجود داشته که روی بازی God Of War تاثیرگذار بوده باشد؟ بارلوگ در جواب گفت که «بعضی از آنها کاملا الهام بخش بودهاند.» از نظر او با وجود اینکه مد مکس «چیزی کاملا متفاوت» از God Of War بوده، ولی شباهتهایی میان این دو بازی وجود دارد.
از نظر بارلوگ، هیچ یک از ایدههای او به صورت کاملا یکسان به God Of War وارد نشدهاند؛ اما ایدههایی همچون پیشرفت رابطهی میان کاراکترها در طی سفر و اینکه شخصیتها یکدیگر را در طول جلو رفتن داستان بیشتر و بهتر میشناسند، چیزهایی هستند که بارلوگ آنها را از طرحش برای بازی مد مکس قرض گرفته است.
بارلوگ اضافه کرد:
همکاری با میلر، مثل «ایستادن کنار یک نابغه و جمع کردن جواهراتی که از او میریزند» بوده است. او توسط یک سری نابغه احاطه شده است که به معنی واقعی کلمه از هر انگشتشان هنر میریزد. من آن وسط این حس را داشتم که واقعا کسی نمیخواهد این جواهرات را از روی زمین بردارد؟ مشکلی نیست؛ پس من همه آنها را جمع خواهم کرد. بله واقعا این همکاری بینظیر بود.
دیروز نمرات و نقدهای جدیدترین قسمت از بازی God Of War منتشر شد؛ این بازی توانست با تغییرات خوبی که در مکانیکهای شناختهشدهاش لحاظ کرد، در کنار داستان درگیر کننده، جلوههای بصری نو و موسیقی حماسی و جذاب، نظر منتقدان را جلب کند و نمرات درخشانی بگیرد. این بازی در تاریخ ۲۰ آوریل (۳۱ فروردین) برای کنسول پلیاستیشن 4 منتشر خواهد شد.