نویسنده: علی نوروزی
// پنجشنبه, ۱۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۷:۲۹

کمپانی تیک-تو نسبت به پدیده بتل رویال واکنش نشان داد

در جریان نشست خبری گزارش مالی کمپانی تیک-تو اینتراکتیو، استراوس زلنیک در خصوص سبک بتل رویال صحبت‌هایی را ارائه کرد.

سبک بتل رویال یکی از رویه‌های عمده حال حاضر بازی‌های ویدیویی است. بازی PUBG این سبک را مطرح کرد؛ حال آنکه بازی Fortnite نمونه خوب دیگری از این سبک به حساب می‌آید. بازی‌های دیگری نیز یقینا قدم در این مسیر خواهند گذاشت یا حالت بتل رویال را به فرمول فعلی خود می‌افزایند، اما در تازه‌ترین اخبار بازی مطلع شدیم که کمپانی تیک-تو اینتراکتیو به پدیده بتل رویال واکنش نشان داده است. در جریان نشست خبری گزارش مالی صبح امروز، استراوس زلنیک، مدیرعامل Take-Two اعلام کرد که مشاهده محبوبیت ژانر بتل رویال «بسیار جالب توجه» است. ایشان اشاره کرد که تیک-تو اینتراکتیو به‌عنوان کمپانی مادر راک استار گیمز و توکی گیمز به طور کلی در نظر دارد تا به جای اینکه پا جایِ پای کسی بگذارد، برنامه‌های خود را عملی سازد و در دنباله مسیر خود بدرخشد.

من تمایل دارم که موفقیت سایرین را مشاهده کنم و ما به طور آشکار از آنچه رقبا انجام می‌دهند آگاه هستیم. اما هدف ما این است که تا حد ممکن خلاق باشیم. بازی‌ها، حتی بازی‌های واقعا خوبی که تقلیدی هستند، هیچگاه به خوبی بازی‌های نوآور که غیرمنتظره هستند، ظاهر نمی‌شوند.

به‌عنوان مثال زلنیک به بازی Red Dead Redemption اشاره کرد و گفت بسیاری از افراد در زمان انتشار بازی در سال ۲۰۱۰ اعتقاد داشتند که این بازی شکست خواهد خورد؛ زیرا در آن زمان افراد اینگونه فکر می‌کردند که سبک وسترن نمی‌تواند موفق باشد. این بازی در نهایت به یک موفقیت چشم‌گیر، چه از نظر منتقدان و چه از نظر تجاری بدل شد و این امر منجر به افزایش انتظارات برای دنباله بازی در سال جاری شد.

زمانی که بازی Red Dead Redemption منتشر شد، اعتقاد بر این بود که سبک وسترن موفق نخواهد بود. زمان بسیار زیادی بود که شاهد انتشار یک بازی با حال و هوای وسترن نبودیم، اما راک‌استار ریسک بدیع و بزرگی را به جان خرید که نتیجه‌ی خارق‌العاده‌ای به همراه داشت.

Red Dead Redemption 2

در ادامه زلنیک گفت که گمان نمی‌کند راک‌استار و توکی برای ساخت بازی‌های خود علاقه‌ای به تقلید داشته باشد. با این حال زلنیک اعلام کرد که اگر بازیکنان خواستار یک بازی مشابه PUBG باشند، ممکن است تیک-تو چنین چیزی را برای آنها فراهم کند. ایشان اذعان داشت:

طبیعتا ما در این جهان زندگی می‌کنیم و از اتفاقات آن نیز مطلع هستیم. کار ما فراهم کردن چیزهایی است که مصرف‌کنندگان می‌خواهند.

در GTA Online که حالت چندنفره بازی Grand Theft Auto V به حساب می‌آید، یک حالت به مانند PUBG با نام Motor Wars وجود دارد که در آن بازیکنان با چتر نجات روی یک نقشه فرود می‌آیند و تا هنگام مرگ با یکدیگر مبارزه می‌کنند. دلیل انتخاب نام Motor Wars برای این حالت این است که تمرکز اصلی آن روی مبارزه با وسایل نقلیه است.

چند روز پیش اطلاعات جدیدی از گیم‌پلی و بخش چندنفره بازی Red Dead Redemption 2 فاش شد که از وجود یک حالت بتل رویال برای بازی خبر می‌داد. بازی Red Dead Redemption 2 ابتدا قرار بود پاییز سال ۲۰۱۷ منتشر شود که راک استار با تاخیری چند ماهه، عرضه آن را به بهار ۲۰۱۸ موکول کرد. پس از آن باری دیگر بازی با تاخیر مواجه شد و چهارم آبان‌ماه (۲۶ اکتبر) به عنوان تاریخ انتشار بازی اعلام شد. همچنین به‌تازگی کمپانی تیک-تو در جریان نشست خبری گزارش مالی خود اظهار داشت که بازی Red Dead Redemption 2 دیگر تاخیر نخواهد خورد. شما می‌توانید نظرات خود را در خصوص این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده