نویسنده: علی نوروزی
// چهار شنبه, ۱۳ دی ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۳۱

بازی Pokemon Go در کشور چین منتشر خواهد شد

جان هنک، مدیرعامل استودیو نیانتیک لبز اعلام کرد که بازی Pokemon Go در کشور چین هم منتشر خواهد شد.

در جدیدترین اخبار بازی موبایل، جان هنک، مدیرعامل استودیو نیانتیک لبز در صحبت‌های خود با فایننشال تایمز گفت که بازی Pokemon Go در آینده‌ی نزدیک به کشور چین راه می‌یابد، اما در حال حاضر تاریخ انتشار آن در این کشور مشخص نیست. استودیو Niantic برای عرضه این بازی در کشور چین با کمپانی NetEase همکاری می‌کند که در واقع یک کمپانی چینی است که پیش از این با کمپانی اکتیویژن بلیزارد هم برای انتشار بازی World of Warcraft و بازی Overwatch در چین همکاری داشته است.

جان هنک در این‌باره اظهار داشت:

ما قطعا می‌خواهیم که بازی‌های فعلی خود را در کشور چین نیز منتشر کنیم. فراتر از آن، فرصت‌هایی نیز برای ساخت بازی‌ها هم در کشور چین و هم در سایر نقاط جهان وجود دارد.

علاوه بر بازی Pokemon Go، استودیو نیانتیک لبز همچنان به حمایت از بازی واقعیت افزوده Ingress نیز ادامه می‌دهد. همچنین بازی Harry Potter: Wizards Unite یکی از بازی‌های بزرگ نیانتیک بر اساس مجموعه هری پاتر است که این بازی هم از بازی‌های واقعیت افزوده به شمار می‌آید.

یک سال پیش وب‌سایت رویترز گزارش داد بعید است که به این زودی‌ها شاهد انتشار بازی Pokemon Go و دیگر بازی‌های واقعیت افزوده در کشور چین باشیم که این امر به خاطر نگرانی‌های موجود درباره امنیت اطلاعات صورت می‌گیرد. همچنین انجمن ناشرین آثار دیجیتالی و صوتی-تصویری چین گفته است که بازی Pokemon Go شامل مخاطراتی است که از میان آنها می‌توان به «تهدید امنیت اطلاعات جغرافیایی و تهدید امنیت شخصی مصرف‌کنندگان» اشاره کرد.

به هر حال به نظر می‌رسد که مسائل و مشکلات کشور چین با بازی پوکمون گو حل و فصل شده است و در آینده شاهد انتشار بازی در این کشور خواهیم بود. در حال حاضر نمی‌دانیم که نسخه چینی بازی Pokemon Go با نسخه غربی آن چه تفاوت‌هایی خواهد داشت، اما شما می‌توانید به محض انتشار اطلاعات بیشتر در این خصوص، آن را از وب‌سایت زومجی مطالعه کنید.

بازی Pokemon Go با تصادفات رانندگی زیادی در سراسر جهان مرتبط بوده است که برخی از آنها مرگبار بوده‌اند. این بازی از نقشه‌های گوگل برای ردیابی موقعیت مکانی بازیکنان استفاده می‌کند که ظاهرا باعث ناامیدی برخی از افراد و دولت‌ها شده است. ذکر این مورد خالی از لطف نیست که کشور چین یک بازار بزرگ برای گیمینگ محسوب می‌شود و در سال ۲۰۱۴، شرکت تحقیقاتی EEDAR گزارش داد که تعداد بازیکنان در چین از تعداد کل شهروندان ایالات متحده بیشتر است. 

شما می‌توانید سایر اخبار بازی Pokemon Go را از صفحه‌ی اختصاصی آن مطالعه کنید و نظرات خود را در خصوص این خبر با ما در میان بگذارید. 


منبع gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده