// یکشنبه, ۹ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۳۲

کشته شدن کودک ژاپنی به واسطه بازی Pokemon Go

به دلیل تصادف کامیونی که راننده آن مشغول بازی Pokemon Go بوده، با یک کودک ۹ ساله، پرونده قتل دیگری به نام این بازی ثبت شد.

بازی موبایل Pokemon Go از زمان انتشار در ماه ژوئن سال جاری، همواره با حواشی بزرگ و کوچک همراه بوده و حوادث نا‌گوار متعددی به واسطه آن رقم خورده است که از بین آن‌ها می‌توان به کشته شدن دو جوان ۱۸ و ۲۰ ساله به دلیل اصابت گلوله اشاره کرد. اما به نظر نمی‌رسد که این اتفاقات به پایان رسیده باشند، زیرا Japan Times روز گذشته اعلام کرد که یک کودک ۹ ساله پس از تصادف با کامیونی که راننده آن مشغول بازی Pokemon Go بوده، به قتل رسیده است.

این کودک که کیتا نوریتاکه، ساکن ایچینومیا از شهرهای استان آیچی ژاپن، نام داشته، در مسیر بازگشت از مدرسه به خانه بوده که نوبوسوکه کاوایی، راننده ۳۶ ساله کامیون با او بر‌خورد کرده و وی دو ساعت پس از این اتفاق جان سپرده است. راننده خاطی هم‌اکنون بازداشت شده و در زندان به سر می‌برد. پلیس محلی تایید کرده است که او در زمان تصادف در حال انجام بازی Pokemon Go بوده و بر‌طبق گفته‌هایش مکررا به تکرار این عمل مبادرت می‌ورزیده است.

چنین رخداد‌هایی باعث شده‌اند که عموم مردم با دید منفی به بازی موبایل Pokemon Go نگاه کرده و آن را تهدیدی بر جان و سلامت بدانند. اما این بازی ویژگی‌ها مثبتی نظیر نزدیک کردن قشر‌های مختلف جامعه به یکدیگر و فراهم آوردن زمینه مناسب برای لذت بردن از بازی در کنار دیگران را در خود جای داده است. همچنین دستاورد‌هایی نظیر کسب درآمد ۱۰۰ میلیون دلاری برای کمپانی نینتندو و دریافت جایزه هوای آزاد فنلاند را نیز در کار‌نامه دارد. استودیو نیانتیک لبز به منظور کاهش سانحه‌های رانندگی ویژگی عدم نمایش پوکمون در سرعت بالاتر از ۵۰ کیلومتر بر ساعت را به Pokemon Go اضافه کرده است.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده