// سه شنبه, ۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۳۱

بازی Pokemon Go باعث افزایش حوادث رانندگی شده است

محققین دانشگاه پردو در ایندیانا معتقدند بازی Pokemon Go در ۴۷ درصد از تصادفات این شهر نقش داشته است.

محققین دانشگاه پردو در ایندیانا اخیرا تحقیقاتی در رابطه با میزان تصادفات رخ داده بعد از انتشار بازی Pokemon Go انجام داده‌اند و ادعا می‌کنند که این بازی سهم بزرگی در افزایش تصادفات و خسارت‌های ناشی از آن داشته است. در واقع محققان این دانشگاه مناطقی از بازی را که به عنوان PokeStop مشخص شده‌اند، زیر ذره‌بین برده و حوادثی از جمله تصادف وسایل نقلیه، آسیب‌دیدگی‌‌های افراد و حتی میزان مرگ و میر را هم در تحقیقات خود دخالت داده‌اند. نتیجه این پژوهش نشان می‌دهد که ۱۴۸ روز پس از انتشار بازی و تنها در شهر ایندیانا، خسارت‌های رخ داده از ۵.۲ میلیون دلار به ۲۵.۵ میلیون دلار رسیده است. در همین بازه زمانی در کل آمریکا نیز میزان خسارت‌های رخ داده از ۲ میلیارد دلار به ۷۸.۳ میلیارد دلار افزایش یافته است.

محققان از اول مارس ۲۰۱۵ تا ۳۰ نوامبر ۲۰۱۶ (۱۰ اسفند ۹۳ تا ۱۰ آذر ۹۵) حدود ۱۲ هزار گزارش تصادف را بررسی کردند و البته باید به این نکته اشاره کرد که بازی پوکمون گو در تاریخ ۱۶ تیر سال ۹۵ منتشر شد که تقریبا در میانه بازه زمانی ذکر شده قرار دارد. بنابراین محققان میزان افزایش تصادفات را بعد از انتشار بازی با قبل از انتشار آن مقایسه کردند که نتیجه آن به شرح زیر است:

بر اساس تحقیقات انجام گرفته و در نظر گرفتن عوامل مختلفی که می‌توانسته در رخداد حوادث دخیل باشد، میزان افزایش تصادفات در مناطقی که در آن‌ها PokeStop وجود داشته است، از زمان عرضه بازی تا ۱۴۸ روز بعد از آن، ۱۳۴ مورد برآورد شده است.

دقیقا در همین بازه زمانی، میزان افزایش تصادفات در کل منطقه ایندیانا ۲۸۶ مورد بوده است. بنابراین، ۴۷ درصد از میزان افزایش حوادث رانندگی در مناطق مربوط به بازی Pokemon Go به وقوع پیوسته است.

با اینکه استودیو نیانتیک، توسعه دهنده بازی اندروید و آیفون Pokemon Go، با ارائه آپدیتی بازیکنان را از چک کردن پوک‌استاپ‌ها در سرعت‌های بالا منع کرده است، اما بازیکنان می‌توانند با این ادعا که فقط سرنشین خودرو هستند و نه راننده آن، از این محدودیت عبور کنند. جالب است بدانید که در ماه‌های اولیه انتشار این بازی، برخی از ایالت‌ها با تابلوهایی به رانندگان هشدار می‌دادند که از اجرای این بازی در حین رانندگی جدا خودداری کنند.

 


منبع Eteknix
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده