نویسنده: افشین پیروزی
// جمعه, ۲۴ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۲۸

ویدیو و اطلاعات جدیدی از سلاح‌ها و گیم پلی بازی God of War منتشر شد

سازندگان بازی God of War اخیرا اپیزود جدیدی از سری ویدیو‌های Lost Pages of Norse Myth منتشر کرده‌اند که محوریت آن، سلاح‌های بازی است.

از چندی پیش سازندگان بازی God of War در استودیو سانتا مونیکا، با انتشار ویدیو‌هایی تحت عنوان Lost Pages of Norse Myth، اطلاعات جالبی پیرامون بخش‌های مختلف این بازی مثل دشمنان یا سلاح‌ها ارائه می‌کنند. حال جدید‌ترین قسمت از این ویدیو‌ها منتشر شده و در آن، با سلاح‌های بازی بیش‌تر آشنا می‌شویم. در ادامه می‌توانید این ویدیو را تماشا کنید:

دانلود از آپارات

طبق اطلاعات ارائه‌شده در این ویدیو، تبر کریتوس در بازی Leviathan نام دارد که توسط دو برادر دوارف با نام‌های بروک و سیندری ساخته شده است تا تعادل را به جهان بیاورد. در ادامه با سپر کریتوس آشنا می‌شویم که مثل باد سریع است اما در عین حال قادر به تحمل ضربه‌هایی است که هیچ سپر معمولی‌ای نمی‌تواند آن‌ها را دفع کند؛ در واقع این سپر، وسیله‌ای کاملا لایق یک مبارز واقعی است که از وی در برابر خطرات مختلفی دفاع می‌کند. سلاح بعدی که در ویدیو بالا نشان داده می‌شود، تیرکمان آترئوس است که بار‌ها در تریلر‌های بازی، شاهد کشته شدن دشمنان توسط آن به دست فرزند کریتوس بودیم.

همچنین در کنار اطلاعاتی راجع به سلاح‌های بازی، جیسون مک‌دونالد و جیت شروف، اطلاعاتی هم در مورد ویژگی‌های مختلف گیم‌پلی و مبارزات God of War جدید ارائه کرده‌اند. بر این اساس، کریتوس هنوز هم آن خوی بی‌رحم و خشن خودش را که در نسخه‌های پیشین شاهد بودیم، حفظ کرده است. اما حال که پسرش هم وی را در ماجراجویی‌اش همراهی می‌کند، کریتوس باید به‌نوعی نقش استاد وی را هم بازی کند و مواردی مثل اصول مبارزه را به آترئوس آموزش دهد و به همین دلیل هم کمی از آن خشونت بیش از حد وی کاسته شده است. به‌علاوه انگیزه کریتوس از مبارزه‌هایش در این نسخه دیگر انتقام نیست و وی بیش‌تر برای حفاظت از فرزندش به خشونت متوسل خواهد شد.

God of War

کریتوس پس از اتفاقاتی که در گذشته پشت سر گذاشته، خیلی دل خوشی از جادو و موجودات جادویی ندارد

سازندگان بازی همچنین اشاره کردند که کریتوس، کماکان از قدرت‌های فیزیکی و توانایی‌اش در استفاده از انواع سلاح برای مبارزه استفاده می‌کند. با این حال آترئوس از یک سری قدرت‌های جادویی بهره می‌برد و از آن‌ها در نبرد‌ها بهره خواهد برد. البته طراحان بازی اطلاعات زیادی در مورد این قدرت‌ها ارائه نکرده‌اند اما گفته‌اند که آترئوس برخلاف کریتوس که به دلیل برخورد‌های قبلی‌اش با خدایان خیلی دل خوشی از جادو ندارد، علاقه زیادی به استفاده از قدرت‌های جادویی دارد و برخی مشکلات را از این طریق حل می‌کند. از طرف دیگر، از آنجایی که در نسخه جدید God of War دوربین بازی به کریتوس نزدیک‌تر از قبل است، وی دید کم‌تری نسبت به اطرافش خواهد داشت (در واقع گیمر دید کم‌تری خواهد داشت) و به همین دلیل هم آترئوس زمانی که مثلا تهدید خاصی از نقطه‌ای کور به سمت کریتوس حمله کند، وی را آگاه خواهد کرد.

با اینکه اشاره کردیم در این نسخه شاهد خشونت کم‌تری از جانب کریتوس خواهیم بود، اما سازندگان بازی تاکید کرده‌اند که این، بدین معنی نیست که قرار است آن خشونت ذاتی سری GoW که یکی از المان‌های مهم آن هم به شمار می‌رود، از بین برود. برای مثال اگر در نسخه‌های قبلی کریتوس دست یک دشمن را جدا می‌کرد و سپس با ضربات متوالی وی را می‌کشت، در این نسخه هم همین کار را انجام خواهد داد اما این بار دیگر خبری از آن عصبانیت بیش از حد نخواهد بود. در واقع نباید انتظار داشت که سبک مبارزه کریتوس عوض شده باشد بلکه وی حداقل از لحاظ روحی، به آرامش بیش‌تری نسبت به قبل رسیده است و از خشونت فقط برای حفاظت از فرزندش و همچنین زنده ماندن استفاده می‌کند.در واقع می‌توان اینگونه در نظر گرفت که کریتوس در این نسخه یک حالت ریج دارد که گاهی وارد آن می‌شود و در آن دشمنانش را با خشونت همیشگی از بین می‌برد اما پس از آن، دوباره به حالت عادی و معمولی‌اش برمی‌گردد و دیگر خبری از آن عصبانیت همیشگی نیست. سازندگان اعتقاد دارند که این تعادل بین خشونت و آرامش کریتوس، در نهایت به نفع جنبه‌های داستانی بازی تمام خواهد شد و آن‌ها، قادر به روایت داستانی بهتر خواهند بود.

God of War

چندی پیش در جریان PlayStation Experience 2017 اعلام شد که نسخه جدید God of War، چیزی بین ۲۵ تا ۳۰ ساعت گیم‌پلی خواهد داشت و این باعث می‌شود تا بازی به مراتب طولانی‌تر از نسخه‌های قبلی این سری باشد. از این رو سازندگان برای پیش‌گیری از یکنواخت شدن بازی در طولانی‌مدت، یک سری المان‌های نقش آفرینی هم به آن اضافه کرده‌اند و شما قادر خواهید بود آیتم‌های مختلفی در طول بازی پیدا کرده و از آن‌ها استفاده کنید. همچنین در زمینه مبارزه‌ها هم شاهد تجربه متنوع‌تری خواهیم بود؛ جایی که می‌توانید مثلا از تبر برای مبارزه استفاده کنید یا اینکه با دستان خالی به مصاف دشمنان بروید. البته استفاده از قابلیت‌های آترئوس هم یکی دیگر از مواردی است که تنوع بیش‌تری به مبارزه‌های بازی می‌دهد.

در صورتی که نسخه‌های پیشین این سری را تجربه کرده باشید، قطعا می‌دانید که God of War همیشه گیم‌پلی سریعی داشته و طرفداران آن هم به کشتن دشمنان با ضربه‌های پشت سر هم و سریع عادت کرده‌اند. این سرعت بالا در مبارزه را در نسخه جدید بازی نیز شاهد خواهیم بود اما این بار گیمر کنترل بیش‌تری روی ضربه‌های کریتوس خواهد داشت. بر این اساس کوری بارلوگ، کارگردان بازی، تاکید زیادی داشته که تبر کریتوس که یک المان جدید در بازی محسوب می‌شود، از همان ابتدا حس خوبی به مخاطب بدهد. از طرف دیگر سپر کریتوس نیز المانی جدید در بازی است و به گفته سازندگان، هدف از خلق تبر و سپر، دادن حس و حالی وایکینگ‌گونه به کریتوس بوده است. با این حال تیم سازنده تمایلی به اینکه کریتوس همیشه یک سپر با خودش حمل کند هم نداشت در نتیجه کاری کرد که این سپر در مواقع نیاز ظاهر و پس از آن غیب شود. جالب است بدانید که این ویژگی بازی در ابتدا با اعتراض‌های زیادی از طرف خود سازندگان رو‌به‌رو بود اما بازخورد‌های افرادی که شانس تجربه بازی را داشتند نسبت به آن بسیار مثبت بود و در نتیجه این سپر به بخش مهمی از بازی تبدیل شد.

God of War بازی

به همان اندازه که آترئوس به کریتوس نیاز دارد، کریتوس نیز به وی وابسته است

کوری بارلوگ همچنین از همان ابتدا، قصد داشت آترئوس را به شکلی طراحی کند که در مبارزه‌ها از تیرکمان استفاده کند؛ چرا که این ایده اولا جذاب بود و ثانیا کمک شایانی به تیم سازنده برای طراحی بهتر بازی می‌کرد. از این نظر که اگر این شخصیت مثلا از شمشیر استفاده می‌کرد، مجبور بود برای مبارزه با دشمنان به آن‌ها نزدیک شود و این باعث می‌شد که مثلا در مسیر حرکت خود کریتوس قرار بگیرد و در واقع، به یک موجود دست و پا گیر بدل شود! در کل با اینکه مثلا کریتوس قادر به پرتاب تبر خود از راه دور است، اما در اصل وی مبارزی است که از نزدیک حساب دشمنانش را می‌رسد و خب آترئوس هم مهارت زیادی در مبارزه از راه دور دارد و این دو، به همین دلیل ترکیب خوبی ایجاد می‌کنند.

یکی دیگر از ویژگی‌های گیم‌پلی بازی God of War، این است که آترئوس در بازی یک کلید اختصاصی خواهد داشت. به این صورت که درست است وی یک سری قابلیت‌ها را به صورت خودکار اجرا کرده و با دشمنان مبارزه می‌کند، اما وقتی شما از کلید مخصوص وی استفاده کنید، شاهد بهره بردن آترئوس از یک سری قابلیت ویژه خواهید بود که می‌توانند تاثیر زیادی در گیم‌پلی بازی داشته باشند. به اعتقاد سازندگان این مساله و استفاده درست از آترئوس، تاثیر زیادی در مبارزه‌های بازی خواهد داشت و بسیار تعیین‌کننده خواهد بود. در واقع سازندگان اعلام کرده‌اند که آترئوس جدا از اینکه بار داستانی و احساسی خاصی به بازی می‌دهد، شبیه به یک سلاح از مجموعه سلاح‌های کریتوس نیز عمل می‌کند که استفاده درست از وی در مبارزه‌ها می‌تواند بسیار حیاتی باشد. مورد بعدی در رابطه با آترئوس، این است که سازندگان تاکید زیادی روی این مساله داشتند که وی در نبرد‌های بازی، فراموش نشده و تبدیل به یک موجود به‌درد‌نخور نشود. به همین دلیل هم به همان اندازه که آترئوس برای بقا در این جهان بی‌رحم به پدرش نیاز دارد، کریتوس هم به کمک فرزندش نیاز خواهد داشت.

God of War بازی

یکی از ویژگی‌های نسخه‌های قبلی God of War، صحنه‌های کلید‌زنی بازی بود؛ جایی که شما باید یک سری کلید را به صورت پشت سر هم می‌زدید تا کریتوس برخی کار‌ها را انجام دهد. حال در این نسخه نیز شاهد چنین صحنه‌های سینمای‌ای خواهیم بود اما دیگر خبری از کلید‌های تصادفی نیست و کلیدی که باید بزنید، دقیقا مربوط به همان عملی می‌شود که کریتوس در حال انجام دادن آن است. این مساله به اعتقاد سازندگان باعث طبیعی‌تر شدن این صحنه‌ها خواهد شد. تغییر دیگر در بازی که از همان اولین ویدیو‌های منتشر‌شده از گیم‌پلی بازی به وضوح دیده می‌شد، نزدیک‌تر شدن دوربین بازی به کریتوس است. سازندگان بازی اعلام کرده‌اند که این تغییر، چالش خاصی برای خود آن‌ها به‌وجود آورده بود. چرا که در این حالت دوربین زاویه دید کمی محدود‌تر می‌شود و مثلا دیدن دشمنانی که جثه بزرگ‌تری دارند، با این دوربین مشکل‌تر حس می‌شد. اما از طرف دیگر زاویه دوربین جدید بازی باعث می‌شود که گیمر از نزدیک شاهد مبارزه‌های کریتوس با دشمنان باشد و حس و حال نبرد‌های خونین بازی بهتر به وی منتقل شوند.

به‌علاوه زاویه جدید دوربین بازی، باعث می‌شود تا کریتوس دید محدود‌تری به پشت خودش داشته باشد و از این رو دشمنانی که از پشت به وی نزدیک می‌شوند، می‌توانند او را حسابی به دردسر بیندازند. این مساله باعث خواهد شد تا بازی نسبت به قبل سخت‌تر شده و عمق گیم‌پلی بازی افزایش پیدا کند. آخرین مورد در رابطه با مبارزه‌های بازی هم اینکه در این نسخه قادر خواهید بود قسمتی از بدن دشمن را که می‌خواهید هدف قرار گرفته و به آن ضربه وارد کنید؛ مثلا می‌توانید ضربه خودتان را به سر دشمن بزنید یا اینکه بدن وی را هدف قرار دهید. این مساله باعث می‌شود تا مبارزه‌های بازی از آن حالت کلید‌زدنی صرف خارج شده و حس و حال واقع‌گرایانه‌تری داشته باشند.

God of War بازی

بازی God of War در سال ۲۰۱۸ به صورت انحصاری برای پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد. تا زمان انتشار این بازی، می‌توانید با مقاله «دفتر خاطرات: از المپوس تا میدگارد با God of War» مروری بر خاطرات‌تان از این مجموعه محبوب و قدیمی داشته باشید. همچنین چندی پیش ۲ فروردین به عنوان تاریخ انتشار این بازی از طریق فروشگاه پلی استیشن فاش شد که البته سازندگان این تاریخ را تایید نکرده‌اند.


منبع Dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده