نویسنده: علی نوروزی
// شنبه, ۱۸ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۲۹

بازی جدید استودیو موتیو احتمالا تا پایان سال مالی 2022 منتشر می‌شود

بلیک یورگنسن، مدیر مالی کمپانی الکترونیک آرتز در کنفرانس با سرمایه‌گذاران بازار بورس سهام امریکا درباره آی‌پی جدید این کمپانی سخن گفت.

مطابق آخرین اخبار بازی، بلیک یورگنسن، مدیر مالی کمپانی الکترونیک آرتز در کنفرانس خود با سرمایه‌گذاران بازار بورس سهام امریکا صحبت‌هایی را در خصوص آی پی جدید این کمپانی ارائه کرد.

بلیک یورگنسن ضمن تایید انتشار بازی Anthem در سال مالی بعدی (پیش از یازدهم فروردین ۱۳۹۸) توضیح داد که الکترونیک آرتز هنوز در مورد تاریخ انتشار IP جدید استودیو موتیو (Motive) که زیر نظر جید ریموند ساخته می‌شود، تصمیم نگرفته است. این بازی احتمالا در سال مالی ۲۰۲۱ یا ۲۰۲۲ منتشر شود و این به معنای این است که احتمال انتشار بازی از اول ماه آوریل ۲۰۲۰ (فروردین‌ماه ۱۳۹۹) تا آخرین روز از ماه مارس سال ۲۰۲۲ (فروردین‌ماه ۱۴۰۱) وجود دارد.

یورگنسن در ادامه عنوان کرد که از بودجه‌ی کمپانی الکترونیک آرتز برای تحقیق و توسعه بازی‌ها، حدود ۷۵ درصد صرف مجموعه بازی‌های قبلی و تقریبا ۲۵ درصد از آن صرف آی‌پی‌های جدید نظیر بازی Anthem و ایده‌های تازه‌ای که هنوز درباره آنها صحبت نشده است، می‌شود. کمپانی EA می‌خواهد تا آی‌پی‌های جدید بسیاری در حال توسعه داشته باشد؛ حتی اگر تعداد زیادی از آنها در نهایت کامل نشوند.

Anthem

به طور معمول، زمانی که یک ایده مربوط به آی‌پی جدید مورد تایید الکترونیک آرتز قرار می‌گیرد، به مرحله‌ی طراحی کانسپت وارد می‌شود که در واقع یک روش برای توضیح چیزی است که در ذهن دارند. سازندگان در این مرحله سعی می‌کنند تا در کمترین زمان ممکن یک «کد قابل بازی» را در اختیار الکترونیک آرتز قرار دهند که امکان تجربه بازی را، بدون آنکه بازی کامل شده باشد، در اختیار می‌گذارد و به آنها در درک اجزای بازی و تفاوت‌های جزئی گیم‌پلی یاری می‌رساند.

پس از آن سازندگان کار «طراحی داستان» را آغاز می‌کنند و بازی از چندین فیلتر مختلف عبور می‌کند و اگر در یکی از این فیلترها متوقف شود، سازندگان به رفع مشکل اقدام می‌کنند. در حالی که این سیستم به‌خوبی برای کمپانی الکترونیک آرتز کار می‌کند ولی بدون ایراد نیست؛ زیرا گاهی اوقات بازی‌ها سریع‌تر یا کندتر از حالت معمول فرآیند توسعه را پشت سر می‌گذارند.

همچنین استودیوهای سازنده تشویق می‌شوند تا بازی‌های خود را هر چه سریع‌تر در اختیار الکترونیک آرتز قرار دهند. برخی از استودیوها در گذشته بازی‌های خود را خیلی دیر به این کمپانی ارائه کرده بودند که این موضوع تصمیم‌گیری و انجام تغییرات را بسیار سخت کرده بود. در حال حاضر این کمپانی تلاش می‌کند تا خیلی زود در خصوص اصلاح یا متوقف ساختن فرایند توسعه بازی‌ها تصمیم بگیرد و توسعه‌دهندگان را در امر ساخت بازی‌ها یاری رساند.  

بلیک یورگنسن در این کنفرانس درباره بازی Star Wars Battlefront II و پرداخت‌های درون برنامه‌ای آن نیز صحبت کرده است که این صحبت‌ها را می‌توانید از اینجا مطالعه کنید و نظرات خود را در خصوص این خبر با وب‌سایت زومجی در میان بگذارید.


منبع dualshockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده