نویسنده: کیان کاظمی
// شنبه, ۱۳ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۲:۰۲

رضایت الکتروینک آرتز از عملکرد تجاری بازی فیفا 18 و دیگر بازی های ورزشی

الکترونیک آرتز در جلسه مالی اخیر خود به عملکرد تجاری عالی بازی فیفا 18 و دیگر بازی‌های ورزشی کمپانی اشاره کرده و گفته آینده درخشانی در انتظار این بازی‌ها خواهد بود.

الکترونیک آرتز در جلسه مالی اخیر خود با سرمایه‌دارانش، گزارش مالی سه‌ماهه دوم سال مالی جاری خود را منتشر کرد که در تاریخ ۳۰ سپتامبر (۸ مهر) به اتمام رسیده بود. در این دوره بیشتر بازی‌های ورزشی کمپانی مثل بازی FIFA 18 عرضه شده و به نظر می‌رسد الکترونیک آرتز از عملکرد مالی آن‌ها رضایت دارد. بلیک یورگنسن، مدیرعامل اجرایی کمپانی می‌گوید:

شاهد تغییر قابل توجهی در عملکرد دیجیتالی بازی‌های ورزشی خود و رشد قابل توجه بخش التیمیت تیم هستیم. بازی‌های ورزشی ما با ارایه عملکرد مالی پایدار و قابل اعتماد، باری دیگر ارزش خود را نشان دادند. سه ماهه اخیر نشان داد که آن‌ها چگونه می‌توانند تجارت و پیشنهادات ما را طوری پیش ببرند که موجب چگونگی تکامل بازی‌های ما در ماه‌ها و سال‌های آینده شوند.

البته که فروش خالص کمپانی از محصولات دیجیتالی در مقایسه با سال گذشته بیش از ۲۶ درصد افزایش یافته و به رقم ۳.۲۴ میلیارد دلار در ۱۲ ماه منتهی به سپتامبر (شهریور/مهر) گذشته رسیده است. فقط در سه‌ماهه دوم سال جاری، فروش خالص دیجیتالی کمپانی ۶۸۹ میلیون دلار بوده که در مقایسه با رقم ۵۶۶ میلیون دلار سال گذشته افزایش قابل توجهی داشته است. البته تمرکز بیشتر روی محصولات دیجیتالی، موجب کاهش درآمد و فروش محصولات فیزیکی شده است که از ۳۳۲ میلیون دلار سال گذشته، به ۲۷۰میلیون دلار کاهش پیدا کرده است. البته مجموع فروش خالص برابر با ۹۵۹ میلیون دلار بوده که در مقایسه با ۸۹۸ میلیون دلار سال گذشته افزایش پیدا کرده است.

الکترونیک آرتز در ادامه توضیحات کوتاهی در مورد برخی بازی‌ها ارایه داد؛ کمپانی ابتدا با بازی Madden 18 شروع کرد و گفت که نیمی از بازیکنان آن با بخش داستانی Longshot ارتباط برقرار کرده و به آن جذب شده‌اند. بازی FIFA Mobile هم به آمار ۱۱۳ میلیون بازیکن رسیده است، در حالیکه بازی بتلفیلد 1 موفق به جذب ۲۳.۵ میلیون کاربر شده است. کارابران فعال ماهانه بازی Sims 4 در کامپیوتر در مقایسه با دوره مشابه در سال گذشته ۴۰ درصد افزایش پیدا کرده است. الکترونیک آرتز اشاره‌ای به بازی NBA Live نکرد؛ اثری که می‌توان گفت جالبترین بازی عرضه شده از سوی کمپانی در این سه‌ماهه است.

الکترونیک آرتز در جلسه مذکور پیرامون موضوعات دیگری هم صحبت کرده که از آن‌ها می‌توان به واکنشش در مورد تعطیلی ویسرال گیمز و لغو بازی جنگ ستارگان، تاثیر عدم صعود تیم مالی آمریکا به جام جهانی 2018 در فروش بازی فیفا و البته به گرافیک خارق العاده نسخه بعدی بتلفیلد اشاره کرد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده