نویسنده: کیان کاظمی
// چهار شنبه, ۱۰ آبان ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۱۵

EA: عدم صعود تیم آمریکا به جام جهانی تاثیری در فروش بازی فیفا ندارد

اندرو ویلسون، مدیرعامل اجرایی کمپانی الکترونیک آرتز تایید کرد عدم صعود تیم ملی آمریکا به جام جهانی تاثیری چندانی در فروش بازی فیفا نخواهد داشت.

در صورتیکه اخبار فوتبال را دنبال کرده باشید، بدون شک در جریان هستید که تیم ملی آمریکا امسال در کمال ناباوری از صعود به جام جهانی 2018 روسیه باز ماند، اتفاقی که از سال ۱۹۸۶ تاکنون بی‌سابقه بوده است. در صورتیکه اخبار بازی را هم دنبال کرده باشید، می‌دانید که الکترونیک آرتز هر چهار سال و هم‌زمان با برگزاری جام جهانی، یک نسخه مخصوص از بازی فیفا را به این رویداد اختصاص می‌دهد تا بیشترین استفاده را از مهمترین تورنمنت محبوبترین ورزش جهان ببرد. با این حال طبق گفته اندره ویلسون، مدیرعامل اجرایی الکترونیک آرتز، عدم صعود تیم ملی آمریکا به جام جهانی تاثیری چندانی در فروش بازی فیفا نخواهد داشت.

ویلسون در ادامه گفت که ممکن است این اتفاق روی فروش بازی تاثیرگذار باشد، اما مجموعا، چون فوتبال در سطح بین المللی ورزش بسیار محبوبی است، عدم صعود تیم ملی آمریکا، تاثیر چندانی در فروش بازی FIFA ندارد، چرا که این موضوع مربوط به نسخه جام جهانی فیفا خواهد بود. وی افزود:

جهام جهانی بزرگترین رویداد ورزشی جهان است و توسط همه افراد علاقه‌مند به فوتبال در سرتاسر جهان دنبال می‌شود. در صورتیکه تیم ملی آن‌ها در جام جهانی شرکت کند به لذت آن‌ها افزوده خواهد شد؟ البته. اما ما ندیدیم که مردم چون تیمشان صعود نکرده، جام جهانی را نگاه نکنند. مخصوصا اگر به کشوری مثل آمریکا فکر کنید، می‌بیند که ما کشوری بسیار چند فرهنگی هستیم.

علاوه بر این، بسیاری از بیشترین تیم‌های بازی شده در فیفا متعلق به اسپانیا و انگلیس هستند که هر دو کشور مذکور به جام جهانی صعود کرده‌اند، پس این مورد نشانه خوبی برای بازی جدید محسوب می‌شود. ویلسون در این رابطه می‌گوید:

بیشترین تیم‌های بازی شده متعلق به اسپانیا و انگلیس هستند و بیشترین بازیکنان بازی شده هم غیرآمریکایی هستند. پس ما انتظار تاثیر عظیمی [به علت عدم صعود آمریکا] نداریم.

جام جهانی 2018 روسیه از ماه ژوئن تا جولای ۲۰۱۸ (خرداد تا تیر ۹۷) برگزار خواهد شد. با نگاهی به استراتژی سال‌های گذشته الکترونیک آرتز، احتمالا نسخه جام جهانی بازی فیفا چند ماه قبل از تاریخ مذکور عرضه خواهد شد.


منبع GameSpot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده