// شنبه, ۱ مهر ۱۳۹۶ ساعت ۲۰:۳۳

سازنده PlayerUnknown's Battlegrounds اپیک گیمز را تهدید کرد

استودیو بلوهول، سازنده بازی PlayerUnknown's Battlegrounds به انتشار حالت بتل رویال بازی Fortnite توسط اپیک گیمز واکنش نشان داد.

برندن گرین، کارگردان بازی PlayerUnknown's Battlegrounds قبل از ساخت این بازی نیز سابقه ساخت بازی‌هایی با سبک Battle Royale (تلاش برای بقا) را دارد، اما هیچ‌کدام از آنها به موفقیت PlayerUnknown's Battlegrounds دست نیافته‌اند. این بازی رکورد تعداد کاربران همزمان استیم را شکسته است و همچنان تعداد کاربرانش در حال افزایش است. همان‌طور که انتظار می‌رفت، توسعه‌دهندگان دیگر نیز در تلاش برای استفاده از قابلیت‌ها و ویژگی‌های خوب PlayerUnknown's Battlegrounds هستند، اما استودیو ‌Bluehole، سازنده بازی PlayerUnknown's Battlegrounds از استودیو Epic Games برای راهیابی حالت بتل رویال به بازی Fortnite ناراحت است.

استودیو اپیک گیمز اخیرا تایید کرده بود که حالت بتل رویال به زودی برای بازی Fortnite منتشر خواهد شد. این حالت از ۱۰۰ بازیکن به طور همزمان پشتیبانی خواهد کرد و از فرمولی مشابه با بازی PUBG استفاده خواهد کرد. طبق صحبت‌های منتشر شده از استودیو اپیک گیمز، آنها اعلام کرده‌اند: «ما عاشق بازی‌های بتل رویال از جمله PUBG هستیم و می‌خواهیم سبک بتل رویال را با شیوه‌ی خودمان برای Fortnite عرضه کنیم».

اما چانگ هان کیم، مدیر استودیو بلوهول پس از انتشار خبر فوق، نظرات خود را منتشر کرده است که به آن می‌پردازیم:

ما با استودیو اپیک گیمز روابط طولانی مدتی برای استفاده از موتور بازی‌سازی آنها (UE4)، در ساخت PUBG داریم. اما بعد از تجربه حالت بتل رویال بازی Fortnite به این نتیجه رسیدیم که آنها می‌خواهند همان تجربه‌ای را که ما برای کاربران خلق کرده‌ایم تکرار کنند. ما هیچ همکاری‌ای با آنها در ساخت Fortnite نداشته‌ایم. آنها با ما هیچ صحبتی مبنی بر به کارگیری حالت بتل رویال نکردند و ما فکر می‌کنیم کار درستی را انجام نداده‌اند.

او همچنین استودیو اپیک گیمز را تهدید کرد که ممکن است علیه آنها دست به اقداماتی بزنند و تصریح کرد که آنها در تلاش هستند تا دیگر جزییات حالت بتل رویال Fortnite را که ممکن است مشابه با PUBG ساخته شده باشد جمع‌‌آوری کنند. او در ادامه گفت:

البته که کمپانی‌ها دیگر نیز حق ورود به بازار را دارند، اما من امیدوارم که آنها از خلاقیت و تفکر خود برای ایجاد حالت‌‌‌های جدید استفاده کنند، نه اینکه به کپی‌برداری بپردازند! ما به تلاش خود برای تکامل سبک بتل رویال ادامه خواهیم داد.

در پایان مشخص نیست که استودیو بلوهول علیه استودیو اپیک گیمز دست به شکایت خواهد زد یا خیر!


منبع Gamespot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده