// یکشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ ساعت ۲۱:۳۰

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds رکورد تعداد کاربران همزمان استیم را شکست

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds از لحاظ بیشترین تعداد کاربر همزمان، جایگاه اول استیم را از آن خود کرد و بازی Dota 2 را در جایگاه دوم قرار داد.

در میان اخبار بازی اعلام شد که بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds دوباره رکورد تعداد بازیکنان همزمان در استیم را شکسته است. بازی Dota 2 که پیش‌تر بیشترین «کاربر همزمان» (Concurrent Players) را در استیم از آن خود کرده بود، حال جایگاه خود را به بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds تقدیم کرده است. این پروژه که حتی هنوز فاز «دسترسی پیش از موعد» (Early Access) را به اتمام نرسانده است، توانسته به یکی از بازی‌های محبوب در پلتفرم کمپانی Valve تبدیل شود.

اگر برای اولین بار است که با عبارت Concurrent Players روبه‌رو می‌شوید باید گفت که چنانچه اثری بتواند در این معیار جایگاه بهتری نسبت به بازی‌های دیگر به دست بیاورد یعنی اینکه توانسته است در تاریخ بازی‌های استیم بیشترین کاربر در یک لحظه را به خود اختصاص بدهد.

این اخبار بازی به دست برندن گرین، معروف به PLAYERUNKNOWN و کارگردان خلاق همین بازی، در حساب کاربری توییتر او منتشر شده است. در این راستا اعلام شد که این اثر شوتر و بتل رویال تا تاریخ ۱۶ سپتامبر (۲۵ شهریورماه) توانسته است با تعداد کاربر یک میلیون و ۳۴۸ هزار و ۳۷۴ نفر، جایگاه بازی Dota 2 را، که پیش‌تر با رکورد تعداد یک میلیون و ۲۹۱ هزار و ۳۲۸ بازیکن در جایگاه اول بود، از آن خود کند. البته گفتنی است که ارقام یاد شده در حال حاضر متغیر است و برای اطلاع دقیق از آن می‌توانید به Steam Charts مراجعه کنید و به‌طور دقیق از آن باخبر شوید.

بیشترین تعداد کاربر در یک لحظه در تاریخ بازی‌های استیم! از تمامی بازیکنان و تیم فوق‌العاده‌ای که با آنها در حال کار هستم، سپاسگزار هستم. بازی خوبی بود (GG).

playerunknown battleground

تعداد بازیکنان بازی مذکور هفته گذشته از مرز یک میلیون نفر عبور کرد و همان‌طور که می‌بینید در حال رشد است.

بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds هم‌اکنون روند توسعه خود را پشت سر‌ می‌گذارد و از طریق فاز Early Access با قیمت ۳۰ دلار در دسترس کاربران است. در آن‌سو بازی Dota 2 با اینکه یک بازی رایگان یا به‌اصطلاح Free to Play است، در جایگاه دوم قرار گرفته و این امر می‌تواند موفقیت بازی PUBG را نشان دهد.

تا به حال ۱۰ میلیون نسخه از این بازی به فروش رسیده است و سازندگان آن در استودیو بلو‌هول (Bluehole) قصد دارند با همکاری کمپانی مایکروسافت تا انتهای سال جاری میلادی این بازی را روی کنسول ایکس باکس وان نیز عرضه کنند. علاوه بر بیانیه مایکروسافت، استودیو بلوهول اعلام کرد که شاید این بازی به کنسول‌های دیگر نیز راه پیدا کند، اما هنوز به جزئیات آن اشاره‌ای نشده است.

در خبر‌های دیگر مربوط به این بازی، چندی پیش برندن گرین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این بازی پتانسیل آن را دارد که به یک‌صد میلیون کاربر دست پیدا کند. وی همچنین در خبر دیگری گفت که پس از اتمام فاز Early Access، قیمت این بازی بر خلاف بازی‌های دیگر افزایش نخواهد یافت.

برای اطلاع از خبر‌های پیشین بازی PlayerUnknown’s Battlegrounds می‌توانید به صفحه اختصاصی آن در زومجی مراجعه کنید.


منبع زومجی
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده