نویسنده: یونس بهرامی
// جمعه, ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۴۵

کلیف بلزینسکی بازی LawBreakers را به چشم یک ماراتن می‌بیند

کلیف بلزینسکی اعتقاد دارد که بازی LawBreakers بیشتر مانند یک ماراتن است تا دو سرعت. 

کلیف بلزینسکی، خالق سری بازی‌های Gears of War، اثر تازه‌ی خود یعنی بازی LawBreakers را هفته‌ی پیش برای پلتفرم‌های پلی استیشن 4 و پی سی منتشر کرد که توانست بازخوردهای خوب و معقولی هم از مراجع معتبر دنیا دریافت کند؛ هرچند علی‌رغم اینکه بازی روی پی‌سی عرضه‌ی موفقیت‌آمیزی داشت و بدون مشکل اجرا می‌شد، اما نسخه‌ی پلی‌استیشن 4 در روز عرضه از مشکلاتی نظیر گیر کردن و فریز شدن رنج می‌برد که البته با یک آپدیت جدید برطرف شد. 

به‌تازگی بلزینسکی در مصاحبه‌ای جدید با سایت یوروگیمر، درباره‌ی شوتر اول-شخص جدید خود صحبت‌هایی کرده است. وی در این مصاحبه اعلام داشت که مانند بسیاری از بازی‌های آنلاین دیگر که امروز عرضه می‌شوند، قرار است تا بازی در طول زمان محتویات جدیدی دریافت کند. علاوه بر این، او اذعان داشت که اثر خود را به‌عنوان یک مسابقه‌ی «ماراتن و نه دو سرعت» می‌بیند. بلزینسکی در پاسخ به این سؤال که چرا تنها مقدارِ پایین ۱۵۰۰ نفر مشغول بازی در سرورها هستند، گفت: 

همان‌طور که گفتم، این بازی را به چشم یک ماراتن می‌بینم و نه دو سرعت. من ترجیح می‌دهم تا یک بازی با تبلیغات و هایپ پایین داشته باشم که به‌آرامی پیشرفت می‌کند و به مرحله‌ای می‌رسد که مردم نسبت به آن علاقه‌مند می‌شوند. از سوی دیگر، بازی‌هایی را داریم که با تبلیغات و هایپ بسیار بالا عرضه می‌شوند، ولی به سرعت بازیکن‌ها آن‌ها را پس می‌زنند [من نمی‌خواهم بازی‌ام این‌طوری باشد]. برای همین است که بررسی‌ها و بازخوردها نسبت به این بازی در شبکه‌ی استیم مثبت بوده‌اند. ما به این مسئله ادامه می‌دهیم و از محصول خود پشتیبانی خواهیم کرد. اگر شما به پدیده‌ای مثل بازی League of Legends نگاه کنید، می‌بینید که در اصل یک ماد برای بازی Warcraft 3 بوده است. اما سپس با روندی آرام رشد و پیشرفت می‌کند و به چیز فوق‌العاده‌ای که امروز می‌بینید تبدیل می‌شود. 

بلزینسکی همچنین تأیید می‌کند که قرار است کاراکتر و نقشه‌های جدیدی به بازی اضافه شود. او می‌گوید: 

ما شروع محکمی [در انتشار بازی] داشتیم، اما باید دوباره به مردم یادآوری کنیم که بازی با ۹ کاراکتر عرضه شد و ما فعلاً در بخش تست، کاراکتر دهم را امتحان کردیم و کاملاً قابل بازی بود. همچنین در دو نقشه‌ی مجزا بازی کردم که ۹۹ درصد از آن ساخته شده است. شاید هم حالت‌های جدیدی برای بازی باشد که فعلاً نمی‌توانم از آن‌ها صحبت کنم. همچنین پوسته‌ها و لباس‌های جدیدی برای کاراکترها در نظر گرفته شده است که بسیار جالب هستند و فعلاً بازیکن‌ها تا چند ماه آینده نمی‌توانند آن‌ها را ببینند. 

البته پشتیبانی این‌چنینی از بازی‌ها بعد از عرضه، موضوع جدیدی نیست و امروزه روش رایجی بین بازی‌ها و مخصوصاً بازی‌های آنلاین-محور شده است و سازندگان تلاش دارند تا سال‌ها از بازی خود با عرضه‌ی بسته‌های الحاقی و نقشه‌های جدید، پشتیبانی کنند. بلزینسکی نیز از این موضوع آگاهی دارد و آن را به این شکل تأیید می‌کند: 

این دنیایی است که در آن زندگی می‌کنیم. دیگر این‌گونه نیست که شما در بازی تیراندازی کنید و [فردا] آن را فراموش کنید.

بازی LawBreakers هم‌اکنون به‌طور دیجیتالی با قیمت ۳۰ دلار برای پی‌سی و PS4 در دسترس است. شاید برای شما هم این سؤال پیش بیاید که چرا کسی که در نسل هفتم برای برند ایکس باکس سری بازی‌های انحصاری Gears of War را ساخت، امروزه بازی جدید خود را به روی پلتفرم رقیب آورده است؟ بلزینسکی به این پرسش چندی پیش جواب داد. با این حال، احتمال اینکه بازی در آینده برای ایکس باکس وان منتشر شود، بعید نیست. همچنین در دیگر اخبار بازی، می‌توانید جزییات نسخه‌ی کالکتور ۷۰ دلاری این بازی را مشاهده کنید. 


منبع DualShockers
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده