// یکشنبه, ۱ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۶:۳۲

اکتیویژن بلیزارد در لیست محبوب‌ ترین کمپانی‌ های حوزه سرگرمی قرار گرفت

مجله Fortune اخیرا لیستی از کمپانی‌های تحسین شده و محبوب در حوزه‌های مختلف را منتشر کرده و اکتیویژن بلیزارد توانست در رتبه سوم شرکت‌های محبوب در حوزه سرگرمی قرار گیرد. 

مجله کسب و کار Fortune اخیرا لیست محبوب‌ترین و تحسین شده‌ترین کمپانی‌ها در سال ۲۰۱۷ را منتشر کرده است. در بخش شرکت‌های فعال در حوزه سرگرمی، ناشر آثاری از جمله سری Call of Duty، بازی Destiny، بازی Overwatch و بازی World of Warcraft یعنی کمپانی اکتیویژن بلیزارد (Activision Blizzard) پس از شبکه استریم نت‌ فلیکس (Netflix) و کمپانی دیزنی (Disney) در رتبه سوم این لیست قرار گرفت. این موضوع نشان دهنده جهش سه رتبه‌ای اکتیویژن بلیزارد نسبت به سال گذشته (رتبه ششم) است. قابل اشاره است که به جز اکتیویژن هیچ کمپانی فعال دیگری در حوزه گیم نتوانسته در این لیست قرار گیرد.  

از طرفی اگر بخواهیم به لیست کلی محبوب‌ترین و تحسین شده‌ترین کمپانی‌ها در سال ۲۰۱۷ نگاهی بیاندازیم، کمپانی اپل (Apple) در رتبه اول قرار دارد. پس از آن نیز کمپانی آمازون (Amazon)، کمپانی استار باکس (Starbucks)، کمپانی برکشایر هاتاوی (Berkshire Hathaway) و کمپانی دیزنی (Disney) در رتبه‌های دوم تا پنجم این جدول قرار دارند. قابل اشاره است که کمپانی مایکروسافت (Microsoft) نیز رتبه نهم را در اختیار دارد.

 این نتایج توسط رای‌گیری که بین بیش از ۳۸۰۰ فرد فعال در حوزه کسب و کار و تجارت برگزار شده به دست آمده است. این افراد حرفه‌ای به کمپانی‌های مختلف که در نه حوزه کاری دسته بندی شده‌اند براساس معیار‌هایی از جمله ارزش سرمایه‌گذاری، کیفیت مدیریت و توانایی‌ جذب استعداد امتیاز می‌دهند. البته این مورد نیز قابل اشاره است که تنها کمپانی‌هایی که بیشترین درآمد را در حوزه‌های مختلف داشته‌اند (در کل ۶۸۰ شرکت از ۲۸ کشور دنیا) در این نظرسنجی‌ها شرکت داده می‌شوند.       

در جدیدترین اخبار بازی، اخیرا کمپانی اکتیویژن بلیزارد گزارش مالی خود در سال تقویمی ۲۰۱۶ را منتشر کرد. از طرفی این شرکت پس از سرمایه گذاری در بخش فیلم و تلویزیون، قصد راه‌اندازی بخش اسباب بازی را نیز دارد.


منبع Game Spot
اسپویل
برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
کاراکتر باقی مانده