// یکشنبه, ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۱

گزارش مالی اکتیویژن بلیزارد منتشر شد: تایید انتشار دنباله بازی Destiny در سال جاری

کمپانی اکتیویژن بلیزارد امروز گزارش مالی خود در سال تقویمی ۲۰۱۶ را منتشر کرد.

در حدود ۹ سال پیش کمپانی Activision Blizzard با ترکیب پنج بخش تجاری اعم از بلیزارد اینترتینمنت و اکتیویژن تاسیس شد. این کمپانی که در حال حاضر به عنوان یکی از بزرگ‌ترین ناشرین بازی‌های Third Party شناخته شده و آثاری از جمله سری بازی‌های Call of Duty ،Skylanders و Prototype را عرضه کرده، گزارش مالی خود در سال تقویمی ۲۰۱۶ منتهی به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۶ (۱۱ دی) را منتشر کرده است.

وجه تمایز گزارش مالی کمپانی اکتیویژن بلیزارد نسبت به دیگر کمپانی‌های فعال در حوزه بازی‌های ویدیویی، انتشار این گزارش بر‌اساس سال تقویمی به جای سال مالی است. در ابتدای امر کمپانی اکتیویژن بلیزارد اعلام کرده است که میزان در‌آمد این کمپانی فر‌ا‌تر از انتظارات بوده است و رکورد جدیدی به ثبت رسیده است. همان‌طور که در آمار زیر مشاهده می‌کنید، میزان در‌آمد کمپانی اکتیویژن بلیزارد نسبت به سال ۲۰۱۵ رشد قابل‌توجهی داشته و در سه‌ماهه چهارم به میزان ۱۵۸ میلیون دلار در‌آمد خالص بیشتری نسبت به پیش‌بینی‌ها بدست آورده است:

گزارش مالی اکتیویژن بلیزارد

بابی کوتیک، مدیر‌عامل اکتیویژن بلیزارد در بیانیه‌ای که در ضمیمه گزارش مالی مذکور شده، در مورد عملکرد این کمپانی می‌گوید:

عملکرد موفق در سال ۲۰۱۶ در تحکیم جایگاه ما به عنوان بر‌ترین کمپانی مستقل فعال در حوزه سرگرمی‌های تعاملی جهان بسیار تاثیر‌گذار بوده است. در سه‌ماهه چهارم و کل سال، ما موفق به کسب بالا‌ترین میزان در‌آمد، حاشیه سود عملیاتی بدون رعایت اصول حسابداری پذیرفته همگانی (GAAP) و سود هر سهم شده‌ایم که فراتر از انتظارات ما بوده است.

با عرضه بازی Overwatch، محصول بلیزارد، مجموعه بزرگ جدیدی آغاز شد و آزمون تبلیغات موبایلی کمپانی کینگ به عنوان روش جدیدی برای کسب در‌آمد، بسیار امید‌وار‌کننده است. ما حضور در حوزه ورزش‌های الکترونیک و محصولات مصرفی را تقویت کرده و راه‌های جدیدی برای همراه کردن و مرتبط کردن جوامع بازیکنان ایجاد کرده‌ایم. به لطف مجموعه‌های محبوب و غنی بودن طرح‌های جدید، رشد ما در سال‌های آینده قطعی خواهد بود.

کمپانی کینگ تاثیر بسزایی در افزایش در‌آمد کمپانی اکتیویژن بلیزارد داشته است

در پایان کمپانی اکتیویژن لیست نسبتا طولانی از عملکرد خود و آثار این کمپانی منتشر کرده که به شرح زیر است:

دسترسی مخاطبین:

  • در سه‌ماهه چهارم میانگین بازیکنان فعال ماهیانه بازی‌های کمپانی اکتیویژن بلیزارد به ۴۴۷ میلیون نفر رسیده است.
    • بیشترین میانگین بازیکنان فعال ماهیانه بلیزارد در کل سال مربوط به سال ۲۰۱۶ بوده که تعداد آن برابر با ۳۶ میلیون نفر است. این تعداد ۳۷ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ و ۸۷ درصد نسبت به سال ۲۰۱۴ رشد داشته است. علاوه بر این، در سه‌ماهه چهارم رکورد میانگین بازیکنان فعال ماهیانه این کمپانی با ۴۱ میلیون نفر شکسته شد. بازی Overwatch سریعتر از بازی‌های بلیزارد توانسته به ۲۵ میلیون بازیکن جهانی دست پیدا کند. این بازی توانست رکورد فروش بازی Diablo III را شکسته و ۵۵ جایزه «بهترین بازی سال» را دریافت کند. به دنبال عرضه بسته الحاقی Legion در سه‌ماهه سوم، میانگین بازیکنان فعال ماهیانه بازی World of Warcraft در سال ۲۰۱۶ به میزان ۱۰ درصد رشد داشته و تعداد بازیکنان در سه‌ماهه چهارم این سال نسبت به دوره مشابه در سال گذشته بیش از ۲۰ درصد افزایش داشته است. همچنین Hearthstone در سال ۲۰۱۶ بیشترین میانگین بازیکنان فعال ماهیانه تاریخ خود را داشته و در این سال بیش از ۲۰ درصد رشد بازیکن داشته که بسته الحاقی Mean Streets of Gadgetzan در تحقق آن بی‌تاثیر نبوده است.
    • کمپانی Activision در سال ۲۰۱۶ بزرگ‌ترین جامعه بازیکنان آنلاین تاریخ خود را تجربه کرده است. میانگین بازیکنان فعال ماهیانه بازی‌های این کمپانی در کل سال ۵۰ میلیون نفر بوده که این رقم ۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۵ و ۲۳ درصد نسبت به سال ۲۰۱۴ افزایش داشته است. میانگین بازیکنان فعال ماهیانه سه‌ماهه چهارم سال ۲۰۱۶ تعداد ۵۱ میلیون نفر بوده است. سری Call of Duty رتبه اول تعداد بازیکنان کنسول جهان در سال ۲۰۱۶ بوده و در طی هشت سال متوالی در آمریکای شمالی این مقام را در دست دارد. از ابتدای نسل فعلی کنسول‌ها تا حال حاضر، از ۱۰ بازی پر‌مخاطب سه بازی متعلق به مجموعه Call of Duty است. 
    • در ۲۸ اکتبر ۲۰۱۷ به‌واسطه همکاری اکتیویژن بلیزارد استودیوز و نت‌فلیکس سریال Skylanders Academy پخش شد. فصل دوم این سریال در سال جاری پخش خواهد شد و نت‌فلیکس سفارش ساخت فصل سوم را نیز داده است.
    • میاتگین بازیکنان فعال ماهیانه بازی‌های کمپانی کینگ در کل سال ۲۰۱۶ تعداد ۴۰۵ میلیون و در سه‌ماهه چهارم ۳۵۵ میلیون نفر بوده است. این تعداد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، با این‌حال میزان در‌آمد روند رو به رشد خود را حفظ کرده است. از بین ۱۰ بازی پر‌فروش در فروشگاه‌های اپ‌های موبایل در ایالات متحده آمریکا، دو بازی متعلق به کمپانی کینگ بوده و این سیزد‌همین سه‌ماهه متوالی است که این مقام متعلق به بازی‌های این کمپانی است.

    Skylanders Academy

    شراکت بازیکنان:

    • در سال ۲۰۱۶ مخا‌طبین ۴۳ میلیارد ساعت را به انجام بازی‌ها و تماشای محتوا‌های کمپانی اکتیویژن بلیزارد اختصاص داده‌اند که از این لحاظ همتراز با نت‌فلیکس و یک و نیم برابر اسنت‌‌چت است.
    • زمان اختصاص داده شده به بازی‌های بلیزارد در سه‌ماهه چهارم رکورد به ثبت رسیده در سه‌ماهه سوم را شکسته است. هر‌یک از دومین و سومین رو‌یداد‌های فصلی بازی Overwatch به نام‌های Halloween Terror و Winter Wonderland رکورد جدیدی از جذب مخاطبین را به ثبت رسانده‌اند. مجموع زمان تجربه بازی World of Warcraft در سه‌ماهه چهارم افزایش داشته و تمامی رکورد‌های مربوط به بسته الحاقی منتشر شده در سه‌ماهه سوم و دوره‌های بدون بسته الحاقی در چهار سال اخیر را شکسته است.
    • زمان اختصاص داده شده به بازی‌های کمپانی کینگ توسط بازیکنان فعال در هر روز به ۳۴ دقیقه رسیده است که نسبت به سه‌ماهه و سال گذشته افزایش یافته است.
    • تعداد مخاطبین بخش ورزش‌های الکترونیک کمپانی اکتیویژن بلیزارد یعنی میجور لیگ گیمینگ (Major League Gaming) در سال ۲۰۱۶ در شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک و اینستا‌گرام با رشد ۵۰ درصدی نسبت به سال گذشته رو‌به‌رو شده است.
    • در سال ۲۰۱۶ کمپانی اکتیویژن با موفقیت مسابقات Call of Duty World League را بر‌گزار کرده که جایزه ۳٫۵ میلیون دلاری در طی ۱۶ رو‌یداد برای آن جمع‌آوری شد. فصل ۲۰۱۶ به میزان ۱۲۰ میلیون بازدید داشته که این رقم دو برابر فصل برگزار شده در سال گذشته است.
    • در ماه نوامبر، کمپانی بلیزارد دهمین دوره از نمایشگاه BlizzCon با بیش از ۲۵ هزار شرکت‌کننده را برگزار کرد. همچنین بیش از ۱۰ میلیون نفر از اقصی نقاط از طریق سرویس دایرکت‌تی‌وی با پرداخت هزینه به مشاهده این رویداد پرداخته و رکورد جدیدی را به ثبت رساندند. در BlizzCon امسال کمپانی بلیزارد تشکیل لیگ Overwatch را اعلام کرد.
    ساعت‌های اختصاص داده شده به بازی‌های اکتیویژن بلیزارد همتراز با نت‌فلیکس است

    پرداخت‌های بازیکنان

    • میزان در‌آمد‌های کمپانی اکتیویژن بلیزارد از محتواهای درون‌-‌بازی به رکورد ۳٫۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۶ رسیده که دو برابر در‌آمد ۱٫۶ میلیارد دلاری این کمپانی در سال ۲۰۱۵ است. در‌آمد‌های کمپانی کینگ از محتواهای درون‌-‌بازی نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد داشته است.
    • کمپانی بلیزارد رکورد جدیدی در در‌آمد حاصل از محتوا‌های درون بازی در دوره‌های سه‌ماهه و سال کامل به ثبت رسانده که محتوا‌های درون بازی World of Warcraft و آیتم‌های شخصی‌سازی بازی Overwatch تاثیر بسزایی در آن داشته‌اند.
    • کمپانی اکتیویژن رکورد در‌آمد حاصل از محتوا‌های درون بازی در سه‌ماهه چهارم و سال کامل را شکسته است. در‌آمد اضافات بازی Call of Duty: Black Ops III فراتر از مجموع در‌آمد Season Pass و بسته‌های نقشه بوده است. همچنین رکورد خرید Season Pass نیز شکسته شد.
    • در سه‌ماهه چهارم میزان پرداخت‌ها به ازای هر بازیکن در بازی‌های کمپانی کینگ نسبت به سه‌ماهه و سال گذشته افزایش داشته است. مجموعه The Candy Crush روند رو به رشد خود را حفظ کرده و نسبت به سه‌ماهه چهارم و سال ۲۰۱۵ افزایش را تجربه کرده است.

    در بخشی از کنفرانس سرمایه‌گذاران، کمپانی اکتیویژن بلیزارد تایید کرد که دنباله بازی Destiny در سال ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد.


    منبع Dualshockers
    اسپویل
    برای نوشتن متن دارای اسپویل، دکمه را بفشارید و متن مورد نظر را بین (* و *) بنویسید
    کاراکتر باقی مانده